Kako varčen je najbolje prodajani hibridni avto v Sloveniji

Ponovno sem sedel za volan male in drzno oblikovane toyote, ki jo poganja hibridni sklop. Torej, klasični motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor. Na poti iz Ljubljane do Kopra sem preveril porabo goriva.

Lansko leto je bilo v prodajni statistiki zabeleženih 441 primerkov modela CH-R, kar ga postavlja v vrh med hibridnimi avtomobili. Foto: Peter Pirkovič
Lansko leto je bilo v prodajni statistiki zabeleženih 441 primerkov modela CH-R, kar ga postavlja v vrh med hibridnimi avtomobili. Foto: Peter Pirkovič

Od skupno 2391 prodanih vozil je bilo s hibridnim pogonom opremljenih kar 1307 primerkov toyot, najpogostejši pa je prav model CH-R. Zanimiva številka, ki je hkrati pokazatelj, da so kupci čedalje bliže alternativnim pogonom. V primeru testnega CHR je je vgrajena kombinacija 1,8-litrskega VVTi bencinskega štirivaljnika in elektromotorja, kar dejansko pomeni 90 kilovatov moči. Povsem dovolj za običajnega uporabnika hibridnega avtomobila, ki tak avto kupi, da bi varčeval z gorivom. To je dejstvo. Čeprav z novo corollo pri Toyoti uvajajo nov hibridni pogon, tudi ta, malce starejšega letnika, v malem športnem terencu ni razočaral. Ker sem večino časa razpet med Ljubljano in Primorsko, si to pot takrat začrtam kot nekakšen testni poligon za preverjanje porabe. Zapeljem jo prek Iga čez Rakitno do Cerknice, se vključim na avtocesto in spet zavijem na običajno regionalno cesto od Razdrtega do Kozine in naprej proti Kopru, kjer je končni cilj. Skupno nekaj manj kot 130 kilometrov. S stopalko za plin ne pretiravam in se večinoma držim hitrostnih omejitev. Povprečje v Kopru pokaže 4,5 litra na sto prevoženih kilometrov. Pravzaprav zelo dobro. Pri vsem skupaj je moteč faktor le brezstopenjski e-CVT menjalnik, ki poskrbi za vse preveč siljenja v visoke vrtljaje in temu posledično ne preveč vpadljive zvočne slike.

Vožnje na elektriko je pri tem križancu bolj za vzorec. Povsem v tišini se zgodi le speljevanje z mesta. Za polnjenje baterij med vožnjo je zato pametno pomakniti položaj menjalne ročice v B (braking). Pri elektriki gre bolj za podporo bencinskemu štirivaljniku, ko gre za varčevanje z gorivom in za nižji izpust emisij. Tako pri nekaterih, so tudi Toyotini mojstri pri tem vozilu najvišjo dovoljeno hitrost omejili na 170 km/h. CH-R je praviloma avto za dva, pogojno tudi za štiri potnike. Na sprednjih sedežih je zelo dobro poskrbljeno za voznika in sopotnika, malce manj prostorskega obilja bo za potnika na zadnji klopi. Morda je ta bolj namenjena otrokom. Volan je nastavljiv po višini in globini, preglednost nad merilniki je dobra, dovolj velik je sedempalčni osrednji zaslon s pestro ponudbo informacij (računalnik, vožnja, hibridni pogon, telefon, radijski sprejemnik), ki niso prevedene v slovenski jezik. Slabost zaslona pa so vidni prstni odtisi. V zadnjem delu vozila je spodobnih 377 prostorninskih litrov prostora, kar bo dovolj za vsakodnevne obveznosti in tudi krajše izlete, s preklopom naslona zadnje klopi bo morda prostor za prevoz tudi večjih stvari.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4360 mm, 1795 mm, 1555 mm

Motor: 1,8-litrski bencinski motor + elektromotor

Navor: 142 Nm pri 1400 vrtljajih

Gume: 225/50/R18

Posoda za gorivo: 43 litrov

Cena: 28.470 evrov

Najcenejši CH-R, ki seveda ni hibrid, stane nekaj več kot 17 tisočakov ob trenutni promocijski akciji. Hibridna verzija ima postavljeno nekoliko višjo ceno - 25 tisočakov in še nekaj drobiža. Testni avto z nekaj več serijske opreme, med katero so tudi varnostni asistenčni sistemi (Toyota Safety Sistem), je stal 28.470 evrov.


Najbolj brano