Izvedba cross primerna tudi za makadam

Po štirih letih se tipo spet postavlja v prvo vrsto Fiatove prodajne palete. Avto z dobrim razmerjem med ponudbo in ceno zdaj v cenike dodaja še nekoliko bolj terensko izvedbo cross.

Najcenejši tipo pri nas, s popusti vred, stane 13.940 evrov, različica 
cross pa nekaj več kot 17 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič
Najcenejši tipo pri nas, s popusti vred, stane 13.940 evrov, različica cross pa nekaj več kot 17 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič

Nekoč v daljnih osemdesetih prejšnjega stoletja je bil tipo sinonim za družinsko vozilo, danes pa ta avto prepričuje podoben krog kupcev, a z nekoliko drugačnimi aduti. Popolnoma prenovljen se nam je leta 2017 predstavil v drugi generaciji, na pol poti do tretje izdaje pa so mu Italijani zdaj namenili nekaj osvežitev. Gre za klasičen “facelift”.

Tipo je dobil novo obliko odbijača in maske, opazno drugačen je podpis LED dnevnih luči, s prenovo pa so tako žarometi kot zadnje luči deležni LED tehnike osvetljevanja. V notranjosti je opaziti vgradnjo kakovostnejših materialov, merilniki so delno digitalizirani (7-palčni TFT zaslon), medtem ko se je največji preskok zgodil pri multimedijskem sistemu. Italijan je lahko opremljen z 10,25-palčnim zaslonom na dotik, ki ima mesto na vrhu sredinske konzole, v ozadju pa je vgrajen najsodobnejši Fiatov sistem uconnect 5.

Poleg povezovanja z Android in Apple telefoni, tipo po novem omogoča tudi brezžično polnjenje teh. Kot že omenjeno, poleg običajnih različic se tipo zdaj predstavlja tudi v cross izvedbi. To mu prinaša nekaj več robustnega videza. Ta ima za štiri centimetre višje podvozje, skupna višina je za celih sedem centimetrov večja od klasične petvratne izvedbe, saj je potrebno upoštevati še strešne nosilce. Dodatno so ga opremili še z nekaj plastike na blatnikih, s posebnimi odbijači in z aluminijasto zaščito motorja. Kupcem bo ta na voljo samo v petvratni karoserijski izvedbi. Motorna paleta je sestavljena le iz dveh motorjev.

Največ zanimanja bo za litrski 74-kilovatni turbo bencinski motor, v ponudbo pa uvrščajo še 1,6-litrski 96 kilovatni multijet dizelski motor. Še bolj kot ponudbo motorjev pozdravljamo, da so Italijani tipu vendarle namenili posodobljen seznam varnostne opreme, ki med drugim vključuje asistenco za samodejno zaviranje v sili ter sisteme, ki ohranjajo vozilo na voznem pasu, prepoznavajo prometne znake, opozarjajo na utrujenost voznika ter opozarjajo na vozila v mrtvem kotu.


Najbolj brano