Ime ostaja, avto je povsem drugačen

Renaultovci obračajo nov list v svoji ustvarjalnosti, saj na ceste septembra pošiljajo povsem nov model z znanim imenom. Megane je zdaj električar. Naročila zanj začnejo zbirati čez nekaj dni, mi pa smo imeli priložnost z njim prevoziti uvodnih nekaj kilometrov.

Ker gre za vseeno malce drugačen avtomobil, kot smo ga poznali 
do sedaj, je megane dobil še oznaki e-tech in electric.
Ker gre za vseeno malce drugačen avtomobil, kot smo ga poznali do sedaj, je megane dobil še oznaki e-tech in electric. 

Pri Renaultu se z elektriko ukvarjajo že več kot desetletje in do zdaj so izdelali že okrog 400 tisoč baterijsko gnanih avtomobilov. Najnovejša inovacija njihovih mojstrov je namenska platforma CMF-EV za električna vozila, na kateri so pred nekaj leti začeli iz ničle graditi avtomobil, ki nosi zdaj že znano ime. Novinec v Renaultovi ponudbi v prvi vrsti prinaša svežo in moderno oblikovalsko zasnovano zunanjo podobo. Sprednji del obenem zaznamujejo precej neobičajne LED dnevne luči in tanki žarometi, ki so delo slovenskih mojstrov iz ljubljanske Helle. Z dolžino 4,21 metra in 2,7-metrskim medosjem se megane e-tech electric uvršča v številčni segment C, ki zdaj že predstavlja skoraj tretjino celotnega trga.

Nova zasnova voznikovega okolja

Potniška kabina prinaša veliko oblikovne svežine, prostora in udobja, a hkrati tudi povsem novo zasnovo digitalnega upravljanja. Merilniki so dobili digitalno podlago, še bolj pa nam je všeč digitalna preobrazba infozabavnega vmesnika openR link. Na sredini armaturne plošče je postavljen in rahlo proti vozniku usmerjen 12-palčni zaslon na dotik, medtem ko za programsko podporo skrbi operacijski sistem Android Automotive OS. Poleg navigacije google maps in ponudbe aplikacij google play, vgrajeni Googlov pomočnik na glasovno upravljanje in funkcije aplikacije My Renault v vsakdanjik prinašajo še več interaktivnosti. Ker ima megane e-tech tovarniško vgrajeno 4G SIM kartico, povezava s spletom za prvih pet let ne bo težava za uporabnika. Po tem obdobju bo uporaba v polnem obsegu plačljiva. Novi volan je poleg posebnega stikala za menjavo vozniških profilov dobil še nov logotip proizvajalca. Ta isti krasi tudi sprednji in zadnji del vozila. Avto ima nataknjena 20-palčna kolesa, sprednja vrata imajo izvlečne kljuke na dotik, medtem so vrata za dostop do zadnje klopi opremljena s skritimi kljukami. Vse to zaradi boljše aerodinamike. Omeniti velja tudi to, da so v notranjosti ponekod vgradili sestavne dele iz reciklirane plastike. Prtljažnik meri najmanj 440 litrov in ga je mogoče še precej povečati.

Vstopna cena je postavljena na 34.890 evrov, ob tem pa kupec prejme posebno kartico, s katero bo lahko polnil na eni od petstotih polnilnicah po Sloveniji.

Dve stopnji moči elektromotorja

Renaultovi mojstri so temu avtomobilu namenili električni motor z dvema stopnjama moči. Vstopna različica megana e-tech electric ima vgrajen elektro pogon s 96 kilovati moči in 250 Nm navora, elektromotor pri zmogljivejši verziji pa razvija 160 kilovatov moči in 300 Nm navora. Ta izvedba se bo z mesta do stotice odrinila v 7,4 sekunde in z vgrajeno vlečno kljuko zmore vleči 900 kilogramov težko prikolico. Šibkejša verzija motorja je pri vleki omejena na težo prikolice, ki ne bo večja od 500 kilogramov. Prvo omenjeni različici pripada 40 kWh baterija, katera bo imela zaloge energije za 300 km po WLPT, pri zmogljivejši pa bo vgrajena 60 kWh baterija (doseg 470 km). Baterija ima s strani proizvajalca osemletno garancijo, če njena zmogljivost pade pod 70 odstotkov, jo tovarna preko trgovca brezplačno zamenja. Polnjenje baterije preko hitrih polnilnic poteka z najvišjo močjo 130 kilovatov, kar pomeni dobrih 40-minutni postanek, medtem ko bo polnjenje na domači polnilni postaji (7,4 kW) potekalo 8 ur. Dodatno polnjenje baterije je omogočeno tudi med vožnjo s pomočjo rekuperacije v treh stopnjah, intenzivnost pa voznik upravlja z obvolanskimi stikali.

Renaultovi trgovci bodo od 3. maja dalje začeli sprejemati naročila za novi megane e-tech, prvi kupci pa se bodo z njim zapeljali šele od septembra dalje. Vstopna cena zanj je postavljena na 34.890 evrov, ob tem pa kupec prejme posebno kartico, s katero bo lahko polnil na eni od petstotih polnilnicah po Sloveniji. Dobroimetja bo za 250 evrov.


Najbolj brano