ID.4 je dobil kupejevskega brata

Ofenziva novih električarjev se nadaljuje tudi pri znamki Volkswagen. V teh dneh je v prodajne salone po Sloveniji prišel novi ID.5, ki je nastal na osnovi velikega ID.4 in ki pod oznako GTX ponuja več moči in štirikolesni pogon.

Avto je izdelan na isti platformi kot ID.4, tehnično je bolj ali manj 
enak, sprememba pa je najbolje opazna pri obliki zadnjega dela. Foto: Peter Pirkovič
Avto je izdelan na isti platformi kot ID.4, tehnično je bolj ali manj enak, sprememba pa je najbolje opazna pri obliki zadnjega dela. Foto: Peter Pirkovič

Avto je tako kot njegov brat ID.4 nastal na platformi MEB, najopaznejša oblikovna razlika med njima pa je v rahlo kupejevskem zadku. A ne glede na to, da se streha v zadnjem delu vozila vidno spušča, prostora za glavo potnikov na zadnji klopi ne bo zmanjkalo, prav tako pa ne trpi velikost prtljažnega prostora. V osnovi ta ponuja 549 litrov, s preklopom naslona zadnje klopi pa se prostor poveča na krepkih 1561 litrov. Dodati velja, da sta obe izvedbi opremljeni še s krilcem na zadku, s čimer postane ID.5 oblikovno zelo všečen primerek.

Potniška kabina je na las enaka modelu ID.4, medtem ko ima ID.5 GTX vgrajene nekoliko bolj športne sedeže in nekaj drugih detajlov. Tako eden kot drugi bosta na voljo s 77 kWh baterijo (503 kg), ima pa zato GTX dva električna motorja. Po enega na sprednji (60 kg) in zadnji osi (90 kg). Skupna sistemska moč znaša 220 kilovatov, kar pomeni, da z mesta do 100 km/h pospeši v 6,3 sekunde, na drugi strani pa zmore vleči do 1,2 tone težko prikolico. Električna motorja mehansko nista povezana, a ju za potrebe štirikolesnega pogona povezuje poseben krmilnik, ki preverja, kateri vozni profil je izbran, kako voznik pritiska na stopalko za plin in nenazadnje, kako deluje sistem ABS.

Potniška kabina je na las enaka modelu ID.4, medtem ko ima ID.5 GTX vgrajene nekoliko bolj športne sedeže in nekaj drugih detajlov.

Dva tisočaka razlike

Tovarniško deklariran doseg je pri GTX-u kakopak nekoliko nižji (330-490 km), medtem ko ima klasični ID.5 doseg med 340 in 520 kilometri. Razlika med njima je tudi v zmogljivosti polnjenja. Pri GTX-u na hitrih polnilnicah gre do 150 kW, pri običajnem ID.5 pa do 135 kW. V ponudbi sta tudi šibkejša pro in pro perfomance, ki imata le zadaj nameščen elektromotor. Osnovni pro premore 128 kW moči in do stotice pospeši v 10,4 sekunde, pro perfomance pa zmore razvijati do 150 kW in je od šibkejšega brata do stotice hitrejši za dve sekundi. Pri Volkswagnu za modele ID.5, ID.4 in ID.3 omenjajo možnost posodobitve programske opreme na daljavo, kar lastnikom prinaša izboljšave delovanja določenih sistemov. V zadnjem paketu 3.0 na primer uporabnik pridobi višjo moč polnjenja za 77 kWh baterijo, v multimedijskem sistemu se pojavi dodaten meni za polnjenje, izboljšuje še prikaz napotkov pri aktivni navigaciji, izboljšano je tudi delovanje načrtovalnika poti in še bi lahko naštevali. Po napovedih tovarne so v načrtu do štiri posodobitve letno. Cenovna razlika med ID.4 in ID.5 znaša dva tisoč evrov, kar pomeni, da se cena kupejevskega brata začenja pri 50.484 evrov, medtem ko različica GTX stane najmanj 60.696 evrov.


Najbolj brano