Hrvaški kolesar z električnim kolesom prevozil 29.000 kilometrov v 100 dneh

Hrvaški avanturist in svetovni popotnik Hrvoje Jurić je danes v Zagrebu končal kolesarski podvig svetovnega pomena, med katerim je z električnim kolesom v stotih dneh prevozil 29.000 kilometrov na štirih celinah. Kolesarski projekt bo Juriću prinesel tudi uvrstitev v Guinnessovo knjigo svetovnih rekordov.

Hrvaški avanturist in svetovni popotnik Hrvoje Jurić je danes v 
Zagrebu končal kolesarski podvig svetovnega pomena, med 
katerim je z električnim kolesom v stotih dneh prevozil 29.000 
kilometrov na štirih celinah.  Foto: Vir: IG Hrvoje Jurić
Hrvaški avanturist in svetovni popotnik Hrvoje Jurić je danes v Zagrebu končal kolesarski podvig svetovnega pomena, med katerim je z električnim kolesom v stotih dneh prevozil 29.000 kilometrov na štirih celinah.  Foto: Vir: IG Hrvoje Jurić

ZAGREB > Jurić se je na svojo zadnjo etapo proti Zagrebu odpravil danes iz Novega mesta, s tamkajšnjega velodroma, za krmilom električnega kolesa znamke Giant Revolt E+, del poti do slovensko-hrvaške meje so ga spremljali tudi člani kolesarskega kluba Adria Mobil. V Zagrebu je končal svojo kolesarsko pot na istem mestu, pred trgovino s kolesi, s katerega se je odpravil na kolesarsko avanturo 1. julija.

Čez štiri celine

Za podvig se je pripravljal tri leta. Skrbno načrtovana pot je vodila čez štiri celine, Evropo, Azijo, Avstralijo in Severno Ameriko. Za najtežjo etapo je ocenil rusko s ciljem v Vladivostoku. Razdaljo 9000 kilometrov je moral prekolesariti v 30 dneh, kolikor je znašala veljavnost potovalne vize in da je še v lovu za mejnikom stotice ujel letalo za Avstralijo, kar je pomenilo povprečno 300 kilometrov dnevno v vseh vremenskih in geografskih pogojih.

Opravljena pot je predstavljala tudi preizkus za načrtovano množično proizvodnjo električnega kolesa, ki se, kljub padcem, ruskemu makadamu ter sibirskim kolovozom, ni vdal do zadnjega kilometra in cilja v hrvaški prestolnici.

Z baterijo je lahko naredil največ 100 kilometrov

Najšibkejši člen odprave je bila pravzaprav majhna in zelo zmogljiva inovativna baterija, s katero pa je lahko še vedno naenkrat prevozil največ 100 kilometrov. Sponzorji so zagotovili več rezervnih baterij kot tudi novo, posebej za njegov podvig prilagojeno počitniško vozilo, v katerem je lahko polnil izpraznjene baterije ter bival in spal.

Tudi avtodom je zdržal pot okoli sveta, brez večjega popravila. Edino večjo težavo so novemu lastniku Guinnessove rekordne znamke predstavljali zapleti z rusko birokracijo in z do kolesarjev neprijaznimi, ruskimi vozniki tovornjakov, ki so ga kdaj tudi izrinili s ceste.

Na poti ga je spremljal Matija Pospihalj, ki je snemal in dokumentiral Jurićev podvig ter vozil avtodom. Iz vseh posnetkov s tega potovanja bosta pripravila dokumentarni filmski potopis.

Avantura, sicer 20 dni daljša od slovitega popotovanja literarnega junaka Julesa Verna Philleasa Fogga, ki je za pot okoli sveta potreboval osemdeset dni, je pustila posledice na kolesarjevem telesu. Jurić je v 100 dneh potovanja izgubil kar 17 kilogramov telesne mase.


Najbolj brano