Hibridni športnik s štirikolesnim pogonom

Peugeot ima bogato športno zgodovino, zato tu in tam v svojo ponudbo uvrsti serijski model, pod katerega se podpišejo mojstri oddelka Peugeot Sport.

Peugeot 508 PSE v Sloveniji stane 60.490 evrov oziroma 61.990 
evrov, če  kupec izbere karavansko izvedbo. Foto: Peter Pirkovič
Peugeot 508 PSE v Sloveniji stane 60.490 evrov oziroma 61.990 evrov, če kupec izbere karavansko izvedbo. Foto: Peter Pirkovič

Oznaka PSE pomeni Peugeot Sport Engineering oziroma z drugimi besedami nadomešča njihovo najbolj znano oznako GTI, ki je krasila številne serijske kot nekatere dirkalne avtomobile, s katerimi so v preteklosti beležili številne športne dosežke. Pri modelu 508 so pri Peugeotu že pred časom zaznali, da bi na evropskem trgu športni avtomobil srednjega razreda lahko dobil primerno pozornost kupcev, zato so v razvoj novinca močno vpeli mojstre iz oddelka Peugeot Sport.

Za osnovo so vzeli model 508 v priključno-hibridni različici in ga preobrazili v cestnega športnika. A pri tem avtomobilu ne gre zgolj za izpiljeno tehniko, pač pa tudi za izjemno dodelano zunanjo podobo. Peugeota 508 PSE, ki je na voljo tako v limuzinski kot karavanski izvedbi, v prvi vrsti krasi nova kovinsko siva barva selenium (možno je izbrati še črno ali belo kovinsko barvo), večja in posebej zanj izdelana 20-palčna platišča, na zadnjem delu je opazen difuzor, vidno izpostavljeni so stranski pragovi, spremenjena sta sprednji in zadnji odbijač, medtem ko je podvozje na sprednjem delu znižano za deset milimetrov, na zadnjem delu pa le za milimeter. Francozi so za boljšo stabilnost vozila razširili koloteke (spredaj 24, zadaj 12 mm), nataknili so mu večje zavorne kolute (premer 380 mm) in ga v potniški kabini opremili s športnimi sedeži.

Bencinski turbo motor in dva elektromotorja

Za pogon skrbi znana priključno-hibridna kombinacija. Torej, na sprednji osi je postavljen 1,6-litrski turbencinski motor s 147 kW, ob njem so postavili 81-kilovatni električni motor, pod zadnjo klopjo so prostor našli za 11,8 kWh litij-ionsko baterijo, na zadnji osi pa do hitrosti 190 km/h deluje še 83-kilovatna elektro enota. Vse to skupaj zmore 265 kilovatov (360 KM) sistemske moči. Prenos moči na vsa štiri kolesa izvaja osemstopenjska avtomatika, dodatno pa lahko voznik izbira pet različnih programov vožnje.

Za krajši čas sem ga preizkusil na stezi na Vranskem, kjer sem imel možnost preveriti, kaj zmore pokazati v območju visokih vrtljajev. Za moj okus je Francoz še vedno za odtenek premehak (čeprav se v načinu sport vzmetenje še ojača), a kljub temu je zelo suveren pri visokih hitrostih in v zavojih. Tudi zato, ker ga Peugeot Sport opremlja z Michelinovimi pilot sport 4S gumami.

Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, medtem ko sprint z mesta do 100 km/h opravi v petih sekundah. Litij-ionsko baterijo, ki omogoča na papirju 42 kilometrov vožnje brez izpusta emisij, je možno polniti še preko domače vtičnice ali javne polnilnice, a bodo kupcem svetovali doplačilo za vgradnjo zmogljivejšega 7,4 kilovatnega polnilnika (serijsko je vgrajen polnilnik z močjo 3,7 kW), katerega doplačilo znaša le približno 200 evrov.


Najbolj brano