Enaka, a karakterno različna

Pri Seatu so hkrati razvijali dva leona. Petvratno kombilimuzino in karavansko izvedbo ST. Imel sem priložnost, da sem v kratkem obdobju sedel v obeh in strnil vtise.

Podatki na papirju navajajo, da je leon v dolžino pridobil 86 mm in 
zdaj meri 4,36 metra, v širino ga je za  16 mm manj in meri natanko 
1,8 metra, visok pa je 1,45 metra. Razmak med sprednjo in zadnjo 
osjo je tudi daljši in sicer za pet centimetrov. Foto: Peter Pirkovič
Podatki na papirju navajajo, da je leon v dolžino pridobil 86 mm in zdaj meri 4,36 metra, v širino ga je za 16 mm manj in meri natanko 1,8 metra, visok pa je 1,45 metra. Razmak med sprednjo in zadnjo osjo je tudi daljši in sicer za pet centimetrov. Foto: Peter Pirkovič

Všeč mi je, ker Seat ohranja oblikovalski temperament z veliko vložki drznosti. Za razliko od golfa, ki ostaja oblikovno zadržan, so si oblikovalci dovolili nekaj več svobode in linije na končnem produktu zarisali nekoliko bolj ostro. Leon mi je zdaj še najbolj všeč, ker so svetlobni LED pas potegnili čez celoten zadek in s tem ustvarili zelo všečen vizualni učinek. Naš prvi testni avto (petvratni) v FR konfiguraciji je imel na sebi nataknjena 18-palčna platišča in za 14 milimetrov nižje podvozje, drugi pa le nekoliko oblikovno nekoliko spremenjena platišča, a v enaki velikosti.

V obeh primerih je leon deloval kot dovršena oblikovna celota, ki je na cesti opazen. In to šteje. V nočnem času piko na i doda še projekcija v tla z napisom Hola (živjo). Omeniti velja še zelo učinkovite LED žaromete, ki z 22 LED moduli poskrbijo, da je bila cesta pred menoj zelo dobro osvetljena. Le sistem za samodejni preklop med dolgim in kratkim snopom bi lahko bil nekoliko bolj odziven.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4368 mm, 1799 mm, 1445 mm (leon FR)4642 mm, 1799 mm, 1437 mm (leon ST)

Motor: 1,5-litrski bencinski motor 110 kW, (150 KM), 6 ročni menjalnik - karavanDvolitrski TDI motor s 110 kW (150 km), 7-stopenjski DSG menjalnik - petvratni

Posoda za gorivo: 50 litrov

Začetna cena: 28.602 evrov (leon FR), 24.970 evrov (leon ST)

Končna cena: 32.518 evrov (leon FR), 29.550 evrov (leon ST)

Izboljšano udobje in uporaben prtljažnik

Izpostaviti velja, da je petvratni leon za osem centimetrov daljši od golfa, ki je nastajal na enaki platformi MQB evo. Kot že zapisano, se v prvi vrsti dodatni centimetri odražajo pri povečanem prostoru za kolena potnikov na zadnji klopi, medtem ko je prtljažni prostor pri petvratni kombilimuzini ostal na enaki ravni, le da so mu dodali posebno predelno polico, ki jo je možno postaviti v dveh nivojih.

Če naslon sedežev zadnje klopi preklopimo, s polico lahko ustvarimo ravno dno do sprednjih sedežev. Prostornina tega prtljažnika meri povprečnih 380 litrov, medtem ko izvedba ST v zadnjem delu ponuja veliko več prostora, kar 620 litrov oziroma še 30 več od predhodnika (maksimalno 1600 litrov). Podobno kot v petvratni izvedbi je v tem na voljo predelna polica in prvič tudi klasična 230-voltna vtičnica. Slednja je redkost v tem razredu, zato jo pri Seatu uvrščajo na seznam dodatne opreme. Zanjo je potrebno doplačati 110 evrov.

Prtljažni prostor se primerno poveča s preklopom naslona zadnje klopi (60:40), do sprednjih sedežev pa je v primeru ST izvedbe kar 1,8 metra ravne nakladalne površine. Pod predelno polico je bil v obeh primerih urejen prostor za nadomestno gumo, orodje in za paket prve pomoči. Zasnova potniške kabine je sveža, povsem drugačna od predhodnika, a hkrati pričakovano podobna tisti iz golfa in octavie. Jasno, tudi leon sledi koncernskim smernicam, a so pri Seatu vseeno poskrbeli za nekaj drugačnosti.

Najbolj me je pritegnil ozek LED svetlobni pas čez celotno armaturno ploščo in del vrat (ta del je uporabljen tudi za vizualno opozorilo voznika na avtomobil v mrtvem kotu), katerega barve sem lahko poljubno spreminjal v osrednjem multimedijskem vmesniku. Osrednji 10-palčni zaslon je v obeh avtomobilih v celoti v slovenskemu jeziku, hitro delujoč in dovolj enostaven za uporabo. Morda se bodo nekateri vozniki v začetku lovili le z drsnimi stikali za glasnost (gumbov tako rekoč ni) in za upravljanje klimatske naprave.

Tako kot pri ostalih koncernskih izdelkih je potrebno tudi pri leonu vsakič znova izključiti sistem za ohranitev vozila na voznem pasu, sicer sistem samodejno malce popravlja volan. Za razliko od golfa so sedeži za odtenek bolj športni, volan se odlično prilega rokam, klasično ročico samodejnega menjalnika je zamenjal selektor (pri karavanu je bil ročni šeststopenjski menjalnik), odlagalnih mest je dovolj, bodo pa morali pri Seatu še malenkost zavihati rokave pri končni izdelavi. V obeh modelih se nam je namreč občasno sama od sebe prižigala osvetlitev za zadnjo klop, prostoročno odklepanje in zaklepanje je občasno šepalo, zadnji dan preizkusa pa mi je v roki ostal plastični del vzvoda za odpiranje motornega pokrova.

Cene odvisne od izbire pogona

Oba leona se, ne glede na karoserijsko obliko, zelo dobro peljeta. Morda še za odtenek boljše kot prej omenjena bratranca. Pravzaprav precej manj mehko. Meni ustreza. Španski temperament je v novem leonu še nekoliko bolj izrazit. Med petvratno kombilimuzino in karavanom pravzaprav ni razlik. No, pravzaprav je. FR ali formula sport ima nekoliko znižano podvozje in še nekoliko bolj čvrste blažilnike). Z obema lahko nekoliko bolj agresivno zapeljemo v zavoj, ves čas pa se bo ta zelo strogo držal linije. Pravi užitek v vožnji.

Vse skupaj je nekoliko odvisno tudi od izbire voznega profila. Dvolitrski stroj s 110 kilovati ponuja obilo navora, za razliko od 1,5-litrskega TSI motorja, ki ima prav toliko moči kot dizelski brat, a ga je potrebno nekoliko bolj gnati, da dosežemo dovolj dober učinek pri pospeševanju.

Opazna razlika med obema je nenazadnje pri porabi. Če sem z dizlom dosegal povprečje tudi pod petimi litri na sto kilometrov, se je pri bencinarju to gibalo nekaj čez šest litrov ali celo več. Poudariti velja, da ima 1.5 TSI vgrajen sistem deaktivacije dveh valjev, kar se izpisuje na digitalnih merilnikih, zato bi z zelo nežno nogo na stopalki za plin in ob izogibanju avtocestam porabo lahko znižali še za kakšen liter. Nenazadnje, ponekod je 95-oktanski bencin še vedno pod evrom za liter (samopostrežni bencinski servisi).

Cenovno je leon najcenejši od vseh bratov, s katerimi si deli platformo. Opazna cenovna razlika pa je tudi med izbiro bencinsko ali dizelsko gnanega modela. Cena leona 2.0 TDi FR, ki je na ceniku postavljen najvišje, se začenja pri 28.620 evrih, medtem ko se cena karavanskega leona (oprema xcellence) z bencinskim motorjem in z malenkost manj serijske opreme (xcellence) začne pri 24.970 evrih. Na koncu je vse odvisno od načina rabe, prevoženih kilometrov in proračuna. V našem primeru bil karavan z bencinskim motorjem morda bolj smotrn nakup.


Najbolj brano