Elektrika za pomoč tudi speljevanju in zagonu motorja

Da bi tudi Italijani vnovič opozorili na obstoj kultnega malčka, so ga opremili z blago hibridno kombinacijo pogona.

Za letos upajo na približno 80 prodanih primerkov Fiatovih 500 
z oznako hybrid, v prihodnjem polnem letu pa bi ta avto lahko 
predstavljal dobro desetino vseh novo registriranih “petstotk” 
na našemu trgu.
Za letos upajo na približno 80 prodanih primerkov Fiatovih 500 z oznako hybrid, v prihodnjem polnem letu pa bi ta avto lahko predstavljal dobro desetino vseh novo registriranih “petstotk” na našemu trgu. 

Oznaka hybrid pomeni, da je Fiat 500 opremljen z litrskim 51-kilovatnim trivaljnikom, v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, hkrati je z motorjem povezan jermensko gnanim 12-voltnim generatorjem (BSG), ki s pomočjo elektromotorja in sistema za rekuperacijo zavorne energije polni litijsko baterijo (11 Ah) - nameščena pod voznikov sedež.

Bistvo mehkega hibrida ni povečevanje moči, pač pa zgolj pomoč motorju v tistem delu, ki naj bi bil ekološko sporen. Takrat bo centrala vbrizga omejila dotok goriva motorju, hibridni del pa bo preko elektromotorja nadoknadil izgubljeno, s tem, da bo gnal motorno gred.

Kot pravijo pri Fiatu, se na tak način lahko ustvari za okrog 20 odstotkov nižjo porabo goriva (1,2 litra na 100 km). Omenjeni hibridni sistem zajema in shranjuje energijo, ki nastaja ob zaviranju in pojemkih, ter jo pri največji moči 3,6 kW uporablja za ponovni zagon motorja v načinu start&stop ter za pomoč pri pospeševanju. Ostalih funkcij litij-ionska baterija nima oziroma ne vzdržuje ostali podpornih sistemov v avtomobilu.

Avto je že na voljo kupcem s posebnim launch edition paketom, katerega cena znaša 15.190 evrov, sicer pa je cena osnovne hibridne različice postavljena na 13.390 evrov, kar je 400 evrov več od Fiata 500 1.2 16V z robotiziranim menjalnikom.


Najbolj brano