Električni potovalnik

BMW i4, ki je izdelan na osnovi klasične serije 4, zmore ponuditi ugoden doseg z enim polnjenjem. Tudi do 450 kilometrov brez postanka.



Takšen avto je precej zanimiv tudi za pravne osebe, saj si te lahko odbijajo DDV, uporabniki pa so oproščeni bonitet. Foto: Artur Švarc
Takšen avto je precej zanimiv tudi za pravne osebe, saj si te lahko odbijajo DDV, uporabniki pa so oproščeni bonitet. Foto: Artur Švarc

Pred časom je med nami avtomobilisti tekla debata, kolikšne pospeške sploh še prenese povprečen voznik, ne da bi čutil fizično nelagodje in potencialno idejo karkoli zaužitega povrniti po vstopni poti. Če vemo, da so v dirkalnih kategorijah, sploh v formuli 1, dirkači podvrženi več G stranskega in vzdolžnega pospeška, vemo tudi, da morajo za to, da se s tem spopadejo, trenirati vsak dan.

Prihod električnega pogona in lastnosti elektromotorja z zveznim navorom je običajne potnike v avtomobilu rahlo približal tej ekstremni coni, kar sicer ne pomeni, da je treba za električne avte zdaj postati “fit” in se iti športnika. A pospešek, ne samo z mesta, je tisto, v čemer večina električnih avtomobilov povsem poniža običajno cestno konjenico. Zdaj velja, več kot je moči, več je tudi navora, in tu se inženirji razen z elektronskimi omejitvami nimajo kaj veliko igrati. Dokler avto prilepi na sedeže naravnost, še nekako gre, ko pa se z njim podamo med ovinke, nastopijo malce spremenjene okoliščine.

Vseeno je dovolj lahek, ima sicer 2.050 kilogramov, da se dokaj lepo obrača skozi ovinke.

Hipen navor

Če je imel i4 M50 kar 800 Nm navora, je pri bratu iz spodnjega nadstropja ta le 340 Nm, še vedno pa je dovolj, da avto pospeši do stotice v 5,7 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 190 km/h. Obilica navora pri običajnih prehitevanjih in skakljanje med počasnelami na avtocestah naredi novo falango električnih športnih limuzin zabavno, prikupno in uporabno. Tudi zato, ker ima reč pogon le na zadnji kolesni par. Baterija z 81 kWh obljublja do 591 kilometrov, kar se seveda ne bo zgodilo, ob vsakodnevni rabi pa se da čisto lepo prepeljati do 450 kilometrov, če pa niste doma zelo daleč, pa bo baterija tako ali tako polna vsako jutro. Kot klasični štirivratni kupe s precejšnjo dolžino 4,78 metra je avto prej cestna križarka kot lokalni dirkalnik. Vseeno je dovolj lahek, ima sicer 2.050 kilogramov, da se dokaj lepo obrača skozi ovinke. Dokler je voznik in vožnja v mejah relativne normale.

Zakaj sem načel debato okoli tega, koliko prenese netrenirano telo? Ena od voženj tega električnega i4 je bila po zaviti cesti na Jezersko, kjer si lahko z dinamično vožnjo zares damo duška. Na lep poletni dan in praktično prazno cesto je avto lepo skočil iz ovinka in tudi radostno zaviral pred njimi, a glede na težo in sile, priznam, da sem bil po tistih 10 kilometrih vožnje kar utrujen, tako fizično kot psihično. Če je šibkejši i4 razigran avto, pa je ta vseeno brutalen, ki ji kruh reže obilica navora in avto se ga ne bo branil. Dejstvo je, da je tako vozilce na taki cesti nedosegljivo tudi za motociklistične voznike in zanimivo je videti, da sta na vrhu pri jezeru dva nemška motorista prišla prav pogledat za mano, s čim sta imela opravka. Električni, da je, pravite? Ravno zaradi naštetih parametrov, sploh pa teže in navora, je i4 več, kot lahko povprečen voznik na taki cesti izkoristi. Sploh težki Bavarec skozi ovinke, pa čeprav le desetinko ali dve čez 1 G, pusti kar nekaj sile na voznikovem hrbtu in rokah. Občutek, da so se pravila igra za prihodnost spremenila, je na mestu - lahkih avtomobilov, razen če bomo elektriko pobirali iz zraka, ne bo več.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4.783 mm x 1.852 mm x 1.448 mm

Motor: električni 250 kW (340 KM)

Navor: 340 Nm

Doseg: 590 km (WLPT)

Velikost prtljažnika: 470-1290 litrov

Cena: 54.300€ (z dodatno opremo 75.288€)

Primeren za službene ali družinske obveznosti

Notranjost takega avtomobila je vrhunec nemške tehnike, besedica fenomenalno, ko gre za ergonomijo in sploh sedeže, pa povsem na mestu. Prtljažnika je sicer bolj malo, 470 litrov, a ob dejstvu, da gre za športni štirisedi avto, več kot dovolj, niti ni to glavni namen i4. Njegov glavni adut pred super navitim M50 je uporabnost. Na poti iz službe domov ali obratno, po avtocesti, je lahko izjemno potovalen in umirjen avto, kjer svoje doda že omenjena odlična ergonomija. Če pa potrebujete kak preskok naprej v koloni, pa mirno malce bolj pohodite stopalko, rezerve je dovolj.

Še nekaj besed o polnjenju - na enosmerni polnilnici, i4 prenese do 205 kW moči, bo od 20 do 80 odstotkov baterija polna v 23 minutah, ampak ker bo to prej izjema, ga boste z 11 kW na domači vtičnici napolnili za enako razmerje v malce več kot petih urah. Za srednje močni i4 je potrebno v osnovi odšteli 54.300 evrov, skupaj z dodatno opremo, začenši z M linijo pa 75.288 evrov.


Najbolj brano