Električni hyundai, ki bo na cesti izstopal

Sredi oktobra bodo Hyundaijevi trgovci po Sloveniji začeli zbirati naročila za najnovejšega ioniqa 5. Gre za prvi avto nove družine električnih vozil znotraj Hyundaijeve znamke, ki se mu bosta v prihodnjih letih pridružila še dva brata.

S številko 5 se nam predstavlja nekakšen družinski avto, ki 
najbližje tekmece vidi v Škodi enyaqu in Volkswagnu ID.4.
S številko 5 se nam predstavlja nekakšen družinski avto, ki najbližje tekmece vidi v Škodi enyaqu in Volkswagnu ID.4. 

Pri ioniqu 5 se zdi, kot da bi čas zavrtel za dobrih dvajset let naprej. Če pobrskam po spominu, je bila podobna zgodba spisana pred 20 leti, ko je Renault na ceste poslal model avantime. Takrat smo se čudili obliki tistega avtomobila, podobno kot se bomo zdaj nekaj časa obračali in občudovali novega ioniqa 5. Slednji je izdelan na najnovejši Hyundai-Kia platformi E-GMP za električna vozila, ki mu prinaša možnost hitrega polnjenja, vgradnjo zmogljivih pogonov, baterij in možnost štirikolesnega pogona. Pri Hyundaiju so se pohvalili, da so ideje za drzno obliko črpali iz modela, ki je danes star 31 let. To je model pony. Oblikovalci so električnemu novincu skladno z aktualnimi hišnimi smernicami uspeli sestaviti zelo moderen videz, prepleten z LED svetili, hkrati pa ta postavlja nove mejnike tudi na področju dimenzij.

Avto v dolžino meri 4,64 metra, na drugi strani pa izstopa razdalja medosja - natanko tri metre. To se seveda še kako pozna v potniški kabini, a Korejci še največkrat ponavljajo, da je to zato, ker so želeli maksimalno izkoristiti prostor za baterije med sprednjo in zadnjo osjo.

Hitro polnjenje baterij

Ioniq 5 je pri nas na voljo z dvema baterijama različne kapacitete. Osnovna s kapaciteto 58,2 kWh omogoča doseg do največ 384 km, medtem ko različica z vgrajeno zmogljivejšo 72,6 kWh baterijo prevozi tudi do 481 km. To so vrednosti na papirju, ki se delno znižujejo v primeru, da je ioniq 5 opremljen z dvema elektromotorjema oziroma s štirikolesnim pogonom. V osnovi ima ta pogon speljan na zadnji par koles. V primeru šibkejše baterije bo motor na zadnji osi razvijal 125 kilovatov moči, v paru pa bo skupna moč znašala 160 kilovatov. Pri 72,6 kWh bateriji bo pri različici s pogonom na en kolesni par na voljo 160 kW, pri verziji s štirikolesnim pogonom pa kar 225 kW in 605 Nm navora. Vgrajeni 800-voltni sistem mu omogoča izredno hitro polnjenje baterij. Najvišja hitrost polnjenja tako znaša 232 kW, kar pomeni, da polnjenje od 10 do 80 odstotkov poteka pičlih 18 minut. Jasno, baterije ioniqa 5 je možno polniti tudi na manj zmogljivih polnilnicah ali na domači vtičnici.

Nanj lahko priklopimo TV ali pečico

Potniška kabina v prvi vrsti prepričuje s prostornostjo in funkcionalnostjo. Tri metre dolga medosna razdalja prinaša zares veliko prostora za potnike na zadnji klopi in potnika na sprednjih dveh sedežih, ki sta dodatno opremljena še s počivalniki za noge. Med posebnostmi velja omeniti pomično sredinsko konzolo, pa dva 12-palčna zaslona za voznika in dve običajni 220-voltni vtičnici za potrebe priklopa računalnika, TV-ja ali manjše električne pečice. Hyundaijevi mojstri so poskrbeli, da je ioniq 5 ustvarjen ne samo, da prejema energijo, ampak da jo tudi ponuja zunanjim uporabnikom. To omogoča funkcija vehicle 2 load (V2L), ki lahko zagotovi do 3,6 kW moči. Še ena takšna vtičnica je na voljo tudi na zunanjem delu, a mora pred uporabo lastnik vozila dokupiti poseben adapter.

Prtljažnik v zadnjem delu vozila meri najmanj 527 litrov in ga je možno povečati na skoraj 1600 litrov, pod sprednjim pokrovom pa je na voljo manjši 24- oziroma 57-litrski odlagalni prostor (razlika med dvokolesno in štirikolesno gnano verzijo). Tudi ioniq 5 ponuja možnost vgradnje vlečne kljuke. Pri osnovni verziji je meja vleke prikolice pri 750 kilogramih, pri štirikolesno gnani verziji pa se ta meja dvigne na 1600 kilogramov. Največji izziv slovenskega zastopnika v prihodnjih mesecih bo dobava teh vozil iz korejske tovarne. Tako kot vsi drugi proizvajalci se tudi Korejci soočajo s pomanjkanjem polprevodnikov. A ne glede na razmere so prepričani, da bi letos na slovenske ceste vseeno lahko poslali trideset primerkov ioniqa 5. Cena zanj se prične pri 43.500 evrih, v katerega ni vključena subvencija 4500 evrov, medtem ko je cena za zmogljivejšo baterijo le tri tisočake višja.


Najbolj brano