Eden za razkošno potovanje, drugi za užitek

Pri BMW-ju imajo v zadnjih mesecih polne roke dela, saj so na trge po vsem svetu poslali kar nekaj povsem novih in prenovljenih modelov. Največ pozornosti je dobil orjaški XM, zanimiv za določene kupce pa je tudi prenovljeni Z4.

Bavarec s platneno streho je na trgu prisoten že več kot 20 let in nič 
ne kaže, da bi kmalu upokojil. Foto: Ziga Intihar
Bavarec s platneno streho je na trgu prisoten že več kot 20 let in nič ne kaže, da bi kmalu upokojil. Foto: Ziga Intihar

174 tisočakov je vreden trenutno najzmogljivejši in največji član družine M, ki ga poganja navit 4,4-litrski V8 motor s podporo 145-kilovatnega elektromotorja. Skupna sistemska moč znaša 480 kW (653 KM), ob tem pa je na voljo še 800 Nm navora. Dodatno ima v pogonski sklop vgrajeno še baterijo s kapaciteto 25,7 kWh, ki po WLPT-ju zagotavlja do največ 88 km električne vožnje. S težo dobre 2,7 tone se štirikolesno gnani orjak z mesta do 100 km/h odrine v 4,3 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže pri 270 km/h. 5,1 metra dolg bavarski velikan na cesti nedvomno izstopa, saj teh ne bo prav veliko, zagotovo pa bo pustil vtis z zunanjo podobo, ki je drzna in predstavlja nekakšen odmik od tradicionalnosti, ki jo pri BMW-ju peljejo pri drugih modelih. Poleg tega XM v potniški kabini ponuja zares visok nivo udobja, prostornosti in prestiža. Vse to zagotavljajo skrbno izbrani materiali najvišje kakovosti, udobni, a hkrati tudi športni M sedeži (spredaj in zadaj), pozabili niso niti na Bowers&Wilkins ozvočenje z 20 zvočniki in na digitalizirano voznikovo delovno okolje z ukrivljenim zaslonom, ki se deli na 12,3-palčne merilnike in 14,9-palčni osrednji zaslon.

Vztrajajo tam, kjer je večina obupala

Čeprav tovrstni avtomobili izginjajo iz ponudb različnih avtomobilskih proizvajalcev, pri BMW-ju po več kot 20 letih še kar vztrajajo pri modelu Z4. Lansko leto so ga malenkostno prenovili in ga pred kratkim poslali k slovenskim trgovcem. Cena zanj se giblje od 50 pa do 68 tisočakov, odvisno od tega, kateri pogon oziroma različico si kupec zaželi. Na voljo sta Z4 sDrive20i in Z4 sDrive30i, ki imata vgrajen dvolitrski bencinski motor, razlika pa je v moči. Osnovni zmore razvijati 145, zmogljivejši pa 190 kilovatov moči. Kot najdražji in najzmogljivejši se predstavlja Z4 M40i z vgrajenim trilitrskim šestvaljnikom z 250 kilovati moči. Vizualnih sprememb, tako na zunaj kot v potniški kabini, je razmeroma malo oziroma so te povezane z novo ponudbo barv, platišč ter izborom kakovostnejših materialov, obenem pa so precej obogatili seznam serijske opreme, vključno z varnostnimi asistencami. In še to, platnena streha se zdaj lahko odpre in zapre tudi do hitrosti 50 km/h, ta proces pa traja vsega 10 sekund.


Najbolj brano