Dva prenovljena prestižna brata

Prenovljeni razred C je po nekaj letih dobil korenito prenovo in od večjih bratov prevzel nekaj inovacij, večino tehnike in zelo soroden oblikovalski slog.

Do zdaj so sklenili skupno 24 prodajnih pogodb, osem primerkov 
se že vozi po slovenskih cestah, ostali so v prihodu. A nihče 
natančno ne ve, kdaj prispejo k nam. Foto: Peter Pirkovič
Do zdaj so sklenili skupno 24 prodajnih pogodb, osem primerkov se že vozi po slovenskih cestah, ostali so v prihodu. A nihče natančno ne ve, kdaj prispejo k nam. Foto: Peter Pirkovič

Kot pravijo odgovorni pri slovenskemu zastopniku, se dobavni roki, na račun težav s polprevodniki, lahko razvlečejo tudi do pol leta, zato je težko napovedovati in načrtovati prodajno statistiko. Kljub temu smo oba C-ja, v limuzinski in kombijevski izvedbi, na kratko le spoznali od blizu. Gre za avto, ki v Evropi navdušuje ljudi, ki so v povprečju stari okrog 50 let, cenijo udobje, visoko raven varnosti, funkcionalnost in zunanjo obliko. Povečini pa so vsi ti lastniki prejšnjih generacij teh avtomobilov. In na takšen tip kupcev računajo tudi pri Mercedesovih trgovcih po Sloveniji.

Oblikovno je razred C popolnoma osvežen, a ne skriva oblikovnih sorodnosti z največjimi brati E in S. Izpostaviti velja, da sta oba za nekaj centimetrov dimenzijsko napredovala, s čimer je avto dobil nekaj dodatnega prostora v potniški kabini. Limuzina je zrasla za 65 mm v dolžino, karavan pa 49 mm in zdaj oba merita natanko enako, 4,75 metra. Razred C je širši za en centimeter, limuzina pa je nižja za 9 milimetrov, medtem ko je karavan nižji za 7 mm. Prtljažnik pri limuzini meri 490 litrov, v karavanu pa 490 in ga je mogoče povečati na 1510 litrov. Potniška kabina je zasnovana na povsem znanem vzorcu, kjer je poudarek namenjen k popolni digitalizaciji upravljanja, hkrati pa niso pozabili na izbor najkakovostnejših materialov. Poleg 12,3-palčnih digitalnih merilnikov je v njem še ogromni 11,9-palčni osrednji zaslon na dotik, ki je za 6 stopinj obrnjen proti vozniku (manjši 9,5-palčni v Sloveniji ni na voljo) in vsebuje najaktualnejšo sistemsko podporo MBUX druge generacije. Čeprav na našem trgu to še ni na voljo, ima ta v petih evropskih državah že delujoč sistem Smart Home, ki se povezuje z vašim “pametnim domom” in lahko že iz avtomobila prižgete luči ali vprašate, če je kdo doma. Na voljo je več profilov in prilagodljivost, izbira pa je možna tudi s prstnim odtisom.

Na voljo bo tudi hibridni pogon

Skladno z novimi emisijskimi smernicami so Mercedesovi inženirji prilagodili pogonske sklope. Trenutno so v ponudbi na voljo le trije bencinski in trije dizelski štirivaljni motorji, ki so elektrificirani v obliki blago-hibridnega sistema. Pri teh izvedbah gre za 48-voltni zaganjač, ki lahko pomaga vrteti motor pri križarjenju ali doda nekaj dodatne moči; vse to je namenjeno zmanjševanju emisij. Razpon moči pri motorjih znaša od 125 do 195 kilovatov, vsi ti pa imajo povezavo z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. V prihodnjemu letu v ponudbo dodajajo še različice s štirikolesnim pogonom (4Matic) kot tudi priključno-hibridne verzije, v kombinaciji z dizelskim in bencinskim pogonom. Mercedes obljublja kar 100 kilometrov dosega na elektriko, najvišja električna hitrost pa je 140 km/h. Serijsko je tu trifazni 11 kW polnilnik, ki doma omogoča polnjenje 25,4-kWh baterije, opcijsko pa ga je mogoče nadgraditi na DC 55 kW za hitro polnjenje v 30 minutah. Omeniti velja, da pri novemu razredu C zračnega vzmetenja spredaj in zadaj v novem razredu C ni več na voljo, so pa z zračnim vzmetenjem na zadnji osi serijsko opremljeni vsi priključni hibridi. Med možnostmi dodatne opreme Mercedes omogoča še krmiljenje zadnjih koles (do 2,5 stopinje) in prilagodljivo podvozje. Da bi pritegnili kupce, so s tovarno dosegli dogovor, da za dva modela, C180 in C220d, pripravijo posebno ceno. Bencinsko gnani C180 bo tako na voljo za dobrih 39 tisočakov (redna cena 45.000 evrov), dizelski C220d pa za 44.000 evrov.


Najbolj brano