Družinski potovalnik ali službeni avto

Seat tarraco ne more skriti bližnjega sorodstva s češkim in nemškim bratom, a bo kljub temu skušal poiskati svoj krog kupcev.

Tarraco bo kot največji terenski predstavnik Seatove družine v 
večji meri prepričeval znane kupce oziroma predvsem tiste, ki 
morda ciljajo na enoprostorsko alhambro. Foto: Peter Pirkovič
Tarraco bo kot največji terenski predstavnik Seatove družine v večji meri prepričeval znane kupce oziroma predvsem tiste, ki morda ciljajo na enoprostorsko alhambro. Foto: Peter Pirkovič

Tarraco je izdelan je na modularni koncernski platformi MQB, kjer so istočasno razvijali VW tiguana allspace in Škodin kodiaq, kar pomeni, da se dimenzijsko približuje petim metrom dolžine. Natančneje: meri 4,73 metra. Tarraco je tako postal drugi največji Seat v ponudbi, takoj za alhambro. A ne gre spregledati dejstva, da ima že sam po sebi veliko uporabnih adutov, česar bodo veseli tisti najbolj aktivni uporabniki, saj se lahko prelevi v dovolj zmogljivo in zaupanja vredno terensko vozilo ali pa v zelo udoben cestni potovalnik. Morda bo svoje kupce iskal tudi med poslovnimi uporabniki.

Močan adut je prostornost

Potniška kabina, opremljena s panoramsko stekleno streho, in s tem z veliko več svetlobe (1040 evrov), me je razvajala z udobnimi sprednjimi sedeži, odetimi v običajno tkanino z dodatkom alkantare, trije sedeži druge vrste (dva enaka, sredinski zasilni) so vzdolžno pomični za 15 centimetrov, prav tako je nastavljiv naslon vsakega sedeža posamično.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4735 mm, 1839 mm, 1674 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor 140 kW (190 KM)

Navor: 400 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 235/50/R19 spredaj, 265/40/R21 zadaj

Posoda za gorivo: 58 litrov

Cena: 39.464 evrov (z dodatno opremo 46.715 evrov)

Bolj kot to bodo uporabniki cenili velikost prtljažnega prostora, ko je potrebno naložiti in prepeljati večji tovor. Dodatna prednost pri nalaganju je, da se naslon sovoznikovega sedeža lahko preklopi in tako nastane za debele tri metre uporabnega prostora. V našem primeru je bil tarraco dodatno opremljen še z dodatnima sedežema v tretji vrsti, ki nekako ne prinašata dodane vrednosti, saj je dostop do njiju za odraslega malce neroden, prostora pa bolj malo.

Sicer ima prtljažnik že v osnovi zajetnih 700 litrov prostora ter dve dodatni globoki odlagalni mesti ob straneh, medtem ko je pod predelno polico prostor zasedala rezervna guma z orodjem in dvigalko (doplačilo 94 evrov). Voznikovo delovno okolje je urejeno, nezahtevno in predvsem podkrepljeno z znano zasnovo iz ostalih koncernskih izdelkov.

Osrednji osempalčni zaslon (1045 evrov) na dotik ponuja natančne navigacijske napotke, povezljivost s pametnimi telefoni, podatke potovalnega računalnika, sliko štirih kamer in, kar je najbolj pomembno, vsa vsebina je v slovenščini. Všeč mi je, da je ta opremljen sistemom DAB+ in z zmogljivim ozvočenjem beats. Dodaten 10,25-palčni digitalni zaslon za volanom nadomešča zastarele analogne merilnike, kjer si uporabnik lahko spreminja postavitev določenih parametrov, vsi podatki pa so dovolj pregledni.

Ker je taracco opremljen z dinamičnim upravljanjem podvozja (757 evrov), sem s pomočjo vrtljivega stikala lahko izbiral več različnih programov vožnje. Od športnega do tistega, ko je na cesti sneg in poledica.

Motor po meri veličine avtomobila

V nosu testnega tarraca je vgrajen zmogljiv 140-kilovatni dizel, v kombinaciji s sedemstopenjskim DSG menjalnikom, ki moč razporeja med vsa štiri kolesa. Z zadostnim odmikom karoserije od tal in 20-palčnimi kolesi vožnja po makadamu, snegu in neurejenih poteh ne predstavlja posebnega napora.

Štirikolesni pogon se izkaže tudi, ko je podlaga mokra ali pa je treba vleči prikolico s polno naloženim tovorom. Dovoljena meja je 2,3 tone. V takih za tarraca ekstremnih razmerah se nekoliko dvigne tudi poraba goriva, medtem ko se pri običajni uporabi avtomobila ta ustali nekje okrog 7,5 litra. S 60-litrsko posodo za gorivo je potovanje brez postankov lahko zelo dolgo, tudi več kot 700 kilometrov.

A tarraco je, ne glede na karakter, povezan z vožnjo po terenu, še vedno najbolj doma na asfaltni površini. Prav tu ponuja največjo mero udobja, zmerne mehkobe in natančne vodljivosti. Hkrati je tarraco tudi prvi Seat, ki je zaplul v znamki rahlo neznane vode, ko gre za vprašanje cene. Seveda, cena od uveljavljenih bratov ne more bistveno odstopati. Španec v osnovi stane 39 tisočakov in s sedem tisočakov vredno dodatno opremo, že vstopa v višji cenovni razred, ki ga kupci Seatov niso najbolj vajeni.


Najbolj brano