Divji in hitri kot blisk

Da bi se v najboljši možni luči predstavili slovenskim kupcem, so BMW-jevci na Pokljuko pripeljali najnovejša “bombnika” iz programa M. Oba sem preskusil za krajši čas.

Letos, zelo verjetno tudi na račun prenovljene davčne zakonodaje, 
so pri nas uspeli prodati že štiri primerke BMW M3. Foto: Žiga Intihar/BMW
Letos, zelo verjetno tudi na račun prenovljene davčne zakonodaje, so pri nas uspeli prodati že štiri primerke BMW M3. Foto: Žiga Intihar/BMW

V obeh primerih sta bila opremljena z oznakami competition. Torej, več motorne moči (375 kW oziroma 510 KM), prenos moči samo prek osemstopenjske avtomatike, večja platišča in kopico drugih dodatkov, ki jih naredi še bolj izstopajoče. Omembe vreden je podatek, da je M3 v osnovni izvedbi na voljo z ročnim menjalnikom, prav tako pa bosta oba modela v kratkem dobila možnost vgradnje štirikolesnega pogona xDrive. Bavarska športnika sta obenem sinonim za drsenje skozi zavoje. V novi generaciji so Nemci šli še korak dalje in jima vgradili poseben sistem M Drive Professional, ki prinaša deset različnih nastavitev sistema proti zdrsu pogonskih koles, merjenje časa kroga in analitiko oziroma oceno drsenja z zvezdicami.

Sedem za volan M4 Coupe, inštruktor mi predhodno izklopi delovanje večine varnostnih sistemov in mi pove nekaj uporabnih napotkov. Počasneje zapeljem na moker del površine, nekoliko bolj pritisnem na plin, da odnese zadek, potem pa samo rahlo dodajam še plin in sukam volan. Enostavno in zabavno. Sistem me oceni zelo dobro. S štirimi zvezdicami. Mogoče je to le začetniška sreča. A dejstvo je, da je za prave drifterske podvige treba imeti veliko več znanja in izkušenj.

Sledi vrhunec spoznavanja

To pot si oba (M3 in M4 Coupe) prvič v živo pobliže ogledam in nekako sam pri sebi sklenem, da velike ledvičke le niso taka oblikovalska napaka, kot se je zdelo pred nekaj meseci pri ogledih fotografij na spletu. A to je zgolj moje mnenje. Spet nekdo drug na to oblikovalsko potezo gleda drugače. Sedem v prijeten objem športnega in hkrati udobnega sedeža ter stisnem tisti rdeč gumb za zagon motorja. Že se zasliši brbotanje trilitrskega šestvaljnika, navitega na 510 konjev. Pritiskanje na stopalko na plin na mestu daje občutek spečega leva. Šele ko pritisnem na gumb, ki elektronsko krmili odpiranje loput izpušnega sistema, in zapeljem na cesto, pa ta konkretno zarjovi. Vožnja s Pokljuke do Bohinjske Bistrice mine mirno, nato sledi nekaj več dinamike. Šele pri prehitevanju počasnejših na dolgih ravninah M3 competition pokaže ves svoj surov karakter. Pritisk stopalke za plin do konca prinese bliskovit odriv in hitro naraščajočo hitrost, zato kmalu umirim konje. Ves čas vožnje imam vključen program vožnje road (na voljo sta še track in sport), saj mi ta zagotavlja dovolj dinamike s popolnim nadzorom varnosti.

Bavarska tehnika za tiste, ki znajo

Na Bledu se pred zadnjo etapo proti Pokljuki presedem še v M4 competition s športno karbonskimi sedeži. Kot bi sedel v pravem dirkalniku. Še vedno obdržim cestni program vožnje, a se na vzpenjajočo zavito cesto podam z nekaj več hitrosti in s prsti na obvolanskih lopaticah za prestavljanje. Menjalnik me natančno uboga. “Bavarec” je gnan na zadnja kolesa, toda izza volana le redko dobim občutek poplesavanja zadka, ki ga ekspresno hitro ukroti elektronika, prilagodljivo M podvozje z elektronsko krmiljenimi blažilniki pa poskrbi, da avto ni pretirano trd. Užitek je popoln, a kaj ko pot do Pokljuke prehitro mine. Kaj pa cene? Za M3 je treba odšteti slabih 87.000 evrov (različica competition stane 91.100 evrov), za M4 Coupe pa dobrih 90 tisočakov (različica competition stane 94.600 evrov).


Najbolj brano