Cestna specialka za užitke na najvišjem nivoju

Toyota je znova presenetila. Ko se vsa avtomobilska industrija usmerja v elektrifikacijo, Japonci na trg pošljejo mali športni avtomobil. In to v pravem pomenu besede.

Ta avto je več kot odličen dokaz, kako si na trgu lahko uspešen, če avto premišljeno razvijaš. Kupci so ga preprosto razgrabili.
Ta avto je več kot odličen dokaz, kako si na trgu lahko uspešen, če avto premišljeno razvijaš. Kupci so ga preprosto razgrabili.  

Imel se redko priložnost, da ta avto na kratko preskusim in doživim delček tiste ekstaze, ki jo bodo v naslednjih nekaj letih doživljali vsi lastniki tega super yarisa. Teh bo pri nas zelo malo. Morda 30 ali 40. In še to po zaslugi izolskega Toyotinega trgovca, ki jih je uspešno lovil po vsej Evropi. Po testni avto sem tokrat izjemoma šel k Andreju Jerebu v Izolo, z njim pa se kot vedno, ko se srečava, zapletem v daljši pogovor. Andrej je mnenja, da ta avto predstavlja tisti zadnji mozaik avtomobilske romantike, ki še obstaja v tej industriji. Pravi, da je to njegov otrok, zato mi položi na srce, naj si dam duška, a naj ga čuvam. Še preden odpeljem od njega, ga vprašam, kdo so kupci tega avtomobila. Iz vseh vetrov. Najstarejši, ki je član uprave večjega slovenskega podjetja, jih šteje 60, nekaj je tudi znanih osebnosti, nekaj pa bivših ali še aktivnih dirkačev.

Posebnež, ki mu ni para

Toyota yaris GR se od običajnega yarisa še kako zelo razlikuje. Pogled od daleč daje jasno vedeti, da ima ta širše boke, večja 18-palčna platišča, dve izpušni cevi, streho iz karbona, drugačno oblikovan sprednji odbijač in nenazadnje, yaris GR ima samo dvoje vrat. In ja - edini minus, ki ga izpostavljam, je ta, da na zadnji šipi ni brisalca. Širši boki in druge oblikovne spremembe malenkostno spreminjajo zunanje dimenzije, a ne glede na to, ta še vedno sodi v razred “žepnih raket”. Dolga bočna vrata odpirajo pot v potniško kabino, kjer kraljujeta dva globoka športna sedeža v kombinaciji usnja in alkantare, prestavna ročica ročnega menjalnika, analogni merilniki, prepoznaven osrednji zaslon na dotik, ki še vedno ne pozna slovenščine, in aluminijaste stopalke. Pravzaprav nič tako zelo izstopajočega. Zadnja klop v tem avtomobilu služi zgolj kot odlagalno mesto. Ker to ni družinski mestni avto, pač pa ultra huda specialka. Bistvo je pogonska tehnika. Pri Toyoti so izdelali poseben 1,6-litrski bencinski turbo trivaljnik, ki bo podlaga za razvoj reli dirkalnikov. Pri 6500 vrtljajih razvija izjemnih 192 kilovatov in 360 Nm navora. Naravnost impresivni podatki. In ne samo to. Moč na vsa štiri kolesa prenaša izjemno natančen 6-stopenjski ročni menjalnik z nekoliko bolj trdimi gibi prestavne ročice.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 3995 x 1805 x 1455 mm

Motor: 1,6-litrski turbo trivaljnik 192 kW (261 KM)

Menjalnik: 6-stopenjski, ročni

Gume: 225/40/R18

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 38.900 evrov(z dodatno opremo 40.550 evrov)

Za volanom lahko za kratek čas postanemo reli dirkači

Razporeditev moči lahko uporabnik vmesno spreminja s posebnim vrtljivim stikalom med sedežema. Ta nudi tri nastavitve. Program Normal bo 70 odstotkov moči preusmerjal na sprednji kolesni par, preostalo na zadnja kolesa. Športni program za tiste mojstre, ki skozi ovinke znajo drseti, razmerje prenosa povsem obrne (30 spredaj : 70 zadaj), vozni program track pa razporeditev drži optimalno. Petdeset – petdeset. Paket race dodatno prinaša vgradnjo torsenovega diferenciala spredaj in zadaj, s pomočjo katerih bo vožnja v ovinek in iz njega še bolj natančna. Na ozkih in zavitih cestah yaris GR ponuja še en bombonček. Ročna zavora je sicer klasična, a ob potegu se odklopi pogon zadnjih koles, v primeru športnega programa vožnje pa se lahko voznik za nekaj trenutkov vživi v vlogo pravega reli dirkača. Kljub 1300 kilogramom skupne teže se yaris GR z mesta dobesedno izstreli. V tem primeru svoj del prispeva štirikolesni pogon. Samo 5,5 sekunde traja šprint do 100 km/h, najvišjo hitrost pa doseže pri 230 km/h. Občutek za volanom je izjemen. Zvok trivaljnika je drugačen. Morda manj športno izrazit, zato pa v ospredje prihaja delovanje turbine. Tudi Michelinove Pilot Sport 4 S gume imajo svojo vlogo. Oprijem na asfaltu je na najvišji ravni, a vendarle je potrebno paziti na fizikalne zakone, saj 261-konjski yaris GR vseeno le ni vsemogočen. Omeniti velja še, da se med vožnjo na osrednjem TFT zaslončku prikazuje zanimiva razporeditev prenosa moči in pritiska v turbini, med sedežema pa je prostor dobil še poseben gumb z napisom iMT, ki omogoča dodajanje plina med prestavljanjem. Vožnja je bila preprosto preveč intenzivna in zabavna, da bi pomislil še na to funkcijo. Je tiste vrste avtomobil, ki ga težko voziš počasi in ves čas iščeš tiste najbolj zavite ceste z dobro asfaltno podlago, da iz njega potegneš najboljše. Poraba, ki se je gibala okrog 11 litrov, je pri tem avtomobilu skorajda nepomemben podatek, kot tudi končna cena 40.550 evrov. Pravzaprav dokaj spodobna za vse, kar avtomobil premore in zmore. Je popoln odmik od vse premijske “šminkerije” in avto s povsem dirkaško dušo, ki ta trenutek nima prave konkurence.


Najbolj brano