Brutalno hiter in tehnološko napreden

Taycan je prvi elektrognani avto v dolgi in bogati zgodovini znamke Porsche. Tako kot vsi ostali bratje, ki jih poganja motor z notranjim izgorevanjem, je tudi izdelan na zelo visoki ravni. Tako kot pri Porscheju znajo.

Cena prvega servisnega pregleda pri 30.000 kilometrih znaša 800 
evrov. Za primerjavo, prvi redni servis za 911 carrero je za 
približno  50 evrov dražji. Foto: Peter Pirkovič
Cena prvega servisnega pregleda pri 30.000 kilometrih znaša 800 evrov. Za primerjavo, prvi redni servis za 911 carrero je za približno 50 evrov dražji. Foto: Peter Pirkovič

Testni primerek je krasila oznaka turbo. Nenavadno, a pri Porscheju pravijo, da so te oznake nekakšen zaščitni znak njihovih vozil, ki se jim niso želeli odreči. Tehnika pod pokrovom je naravnost osupljiva. Oznaka turbo prinaša dva električna motorja. Vsak je postavljen na svoji osi. Tisti na sprednji zmore do 175 kilovatov, na zadnji osi pa 335 kilovatov. Skupno maksimalnih 500 kilovatov ali v pogovornem jeziku 680 konjev ter enormnih 850 Nm navora. Z eno besedo, brutalno. Sploh v tistih trenutkih, ko sem stopalko za plin močno pritisnil in hkrati vedel, da avto tehta kar skoraj 2,4 tone. Celotna zaloga moči se na vsa štiri kolesa prenaša zares hipno, pospeševanja so temu primerno izjemno intenzivna, vse to pa potrebuje človeka s trdno roko na volanu in z veliko vozniškimi izkušnjami. 3,2 sekunde traja pospeševanje z mesta do 100 km/h, najvišja hitrost pa se s precejšnjo lahkoto približa tovarniški številki 260 km/h. Takšna vozniška predstava ti brez dvoma za hip vzame sapo. To pa je tudi nekaj vredno.

Na cesti je suveren

Voznik na volanu z vrtljivim stikalom izbira štiri vozne programe. Ekonomični bo primeren za tiste, ki si želijo dosegati tovarniško zastavljen doseg (450 km), v tem primeru pa je najvišja hitrost omejena na 130 km/h. Klasični normal je mešanica vsega, potem sta tu še dva. Športni in najbolj ekstremni, ki izklopi delovanje večine podpornih elektronskih sistemov. Tega nikakor ni priporočljivo izbrati na običajni cesti, kajti zelo hitro lahko prestopimo mejo fizikalnih zakonov.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4963 mm, 1966 mm, 1381 mm

Motor: 2x elektromotor, maksimalna skupna moč 500 kW (680 KM)

Navor: maksimalno do 850 Nm

Pospeševanje od 0-100 km/h: 3,2 sekunde

Doseg: 452 km po meritvah WLPT

Cena: 161.096 evrov (z dodatno opremo 202.081 evrov)

A že v običajnemu voznem programu je štirivratni Porsche taycan na cesti tako zelo brezkompromisen kot njegovi bratje s klasičnimi motorji. Zračno vzmetenje, štirikolesno krmiljenje, vektorski razpored navora, aktivno blaženje in nizko težišče so podlaga za izjemno lego na cesti, da o vodljivosti avtomobila sploh ne izgubljam besed. Z eno besedo, perfektno. Zelo dobro skriva razmeroma krepko težo in skoraj pet metrov dolžine. Na trenutke se zdi, da je na cesto “prilepljen”.

Speljevanje s sistemom launch control je nasploh zgodba zase. V tem trenutku Porsche taycan pokaže vse, kar dejansko zmore. V tistem trenutku izbruhne vsa moč dveh elektromotorjev in ta dva tudi dejansko razvijeta skupno 500 kilovatov moči. V običajnem programu skupno razvijata 40 kilovatov manj moči. Še ena posebnost je opazna v tem primeru. Električni motor na zadnji osi ima vgrajen dvostopenjski menjalnik. Večinoma časa operira v drugi prestavi, le v takšnem hitrem pospeševanju z mesta, se požene s prve prestave, voznik pa začuti sunek v hrbet pri prestavljanju. Kot pravijo pri Porscheju, namenoma.

Krepko čez 300 kilometrov z enim polnjenjem

Za surovo moč dveh elektromotorjev neposredno skrbijo litij-ionske baterije. Slednje tehtajo 630 kilogramov, zaradi porazdelitve teže so postavljene na dno avtomobila, bruto kapaciteta pa znaša 93,4 kWh. V teh zimsko-pomladanskih dnevih pri 100-odstotni napolnjenosti pomeni dobrih 360 kilometrov dosega. V kolikor sem bil s stopalko za plin nežen, je bil realen doseg krepko čez 300 kilometrov. V kakšnem drugem letnem času, ko so temperature baterijam bolj naklonjene, bi zelo verjetno dosegel tudi 400 plus kilometrov.

Za razliko od ostalih bolj dostopnih električarjev taycan zanimivo premore le eno stopnjo rekuperacije, ki se aktivira preko gumba na volanu ali z izbiro v meniju osrednjega zaslona. A Porschejevi mojstri so šli precej dlje in za taycana razvili inovativni sistem PRM. To v praksi pomeni, da ko voznik stopi na stopalko zavore, klasični zavorni sistem pravzaprav ne opravlja svoje naloge, pač pa se vključi intenziven sistem rekuperacije (do 265 kW) in polni baterijo. Šele pri močnejšem zaviranju se v delovanje vključijo mehanske zavore.

Porschejev električar ima za zdaj še kot edini serijski avto na trgu vgrajen 800-voltni visokonapetostni sistem, ki mu omogoča zelo hitro polnjenje. V času preizkusa sem dvakrat obiskal Ionityjevo ultra hitro polnilnico v Kopru. Nazadnje sem do nje prispel s šestimi odstotki napolnjenosti baterije. Po natanko 15 minutah polnjenja je podatek o bateriji pokazal 70 odstotkov napolnjenosti. Hitrost enosmernega polnjenja je na vrhuncu dosegla 262 kilovatov. Notranjost je porschejevsko dodelana. Športno utesnjena, a še vedno izjemno udobna za štiri potnike, na drugi strani pa električnemu pogonu primerno povsem digitalizirana.

Testni avtomobil so krasili trije zasloni, opcijsko pa je možno dodati še enega na sovoznikovi strani. Porsche taycan turbo je brez kančka dvoma izjemen avtomobil. Na cesti brezkompromisen, prestižen, udoben in vsej svoji tehniki primerno drag. Skupaj z vso dodatno opremo, 202 tisočaka. Cena je povsem v skladu z znamko, ki uživa svoj prestižno-športni status na avtomobilskemu parketu. A taycan je v vsem svojem sijaju tih avtomobil, to pa Porscheji nikdar niso bili. In tu je tista prelomnica.


Najbolj brano