Bavarski električar je star 30 let

Na frankfurtskemu avtomobilskemu salonu leta 1991 so Bavarci poleg ostalih novosti predstavili za tiste čase precej nenavaden avto. Šlo je za povsem električni avto E1, ki dlje od konceptnega avtomobila ni prišel, saj takratni časi elektromobilnosti niso bili pretirano naklonjeni.

Ker je prvi konceptni avto zgorel, so dve leti kasneje predstavili 
novega, z nekaj izboljšavami, a je kasneje končal v kleti. Foto: BMW
Ker je prvi konceptni avto zgorel, so dve leti kasneje predstavili novega, z nekaj izboljšavami, a je kasneje končal v kleti. Foto: BMW

E1 je bil prototip majhnih dimenzij, saj je v dolžino meril le 3,46 metra, oblikovna zasnova pa je bila povsem drugačna od ostalih bratov. A bolj kot to je takratno javnost zanimala tehnika “pod kožo”. Razvojniki so 32-kilovatni motor postavili na zadnjo os, tega pa je poganjal natrijev-žveplov akumulator z zmogljivostjo 20 kWh in napetostjo 120 voltov.

Baterije so tehtale 200 kilogramov, ker pa je bil avto sestavljen pretežno iz aluminija in plastike, skupna teža ni presegla 900 kilogramov. Polne baterije so takrat obljubljale doseg okrog 200 kilometrov, medtem ko je polnjenje iz navadne vtičnice trajalo od šest do osem ur. E1 ni imel tipične vtičnice kot današnji električarji, pač pa so Bavarci polnilni kabel integrirali v avtomobil, uporabnik pa je tega iz sprednje maske zgolj povlekel in priklopil na bližnje električno omrežje.

Slabost tega modela je bila, da je do 50 km/h potreboval kar šest sekund, do 80 km/h pa zelo dolgih 18 sekund. Prvotni prototip rdeče barve, ki so ga predstavili na salonu v Frankfurtu, je nekaj mesecev kasneje nesrečno zgorel, zato so leta 1993 predstavili E1 v zeleni barvi, z nekoliko večjo skupno dolžino in rahlo preoblikovanim zadkom.


Najbolj brano