Baterije mu lahko napolnimo s kablom

Pri Toyoti so nadgradili ponudbo modela RAV4, ki velja za eno izmed bolj priljubljenih Toyot v ponudbi. Zdaj je ta na voljo v priključno-hibridni izvedbi, ki mu omogoča več moči, povečuje pa se tudi končna cena.

Toyotin RAV4 plug-in je pri okoli 70 odstotkih mestne vožnje porabil okoli 5,5 litra na sto prevoženih 
kilometrov.
Toyotin RAV4 plug-in je pri okoli 70 odstotkih mestne vožnje porabil okoli 5,5 litra na sto prevoženih kilometrov. 

Skladen razvoj Toyotinih avtomobilov je zagotovo velika prednost. Pogovorite se z lastnikom katere izmed prejšnjih različic in hitro vam razložijo, kaj se je zgodilo z RAV4 v zadnjih nekaj sezonah. Zunanji popravek tu in tam, pod kožo pa veliko več novega. Sploh pri priključnem hibridu. Notranjost je izjemno dodelana. Z bogatimi sedeži, pri prostornosti spredaj in zadaj, tako v predelu glave kot kolen. Tudi armaturno ploščo so obdali s prevleko in ji dodali prestižne šive. Enako je z oprijemljivim volanom. Prijetna podrobnost so vrtljivi gumbi in ročice vrat z oprijemljivo gumirano oblogo. Pohvalo si zasluži ločen zaslon za nastavitev klimatske naprave in ventilacije. Glavni sredinski zaslon je standarden, torej vzet iz ostalih Toyot. Tudi gumbi so hibridni, torej na robu zaslona, a vseeno mehanski. Ima enak uporabniški vmesnik, ki deluje dobro, a se je potrebno navaditi na kakšno manj jasno kombinacijo. Nasploh nevajeni Toyot bodo gotovo našli pomisleke predvsem pri ločljivosti. Kar nekoliko kazi tudi predstavo vseh kamer okoli vozila. Sistem podpira Applov in Androidov sistem povezave s telefonom. Prtljažnik je skoraj ogromen (520 litrov) in enostavno dostopen. Samo odmislite počasna, a varna, elektrificirana prtljažna vrata.

Na elektriko smo prevozili veliko kilometrov

Električni del sestavlja znan hibridni pogon z baterijo, ki je polna zdržala okrog 70 kilometrov. Toyotin podatek je 75 kilometrov. Skoraj dvakrat več kot naredi povprečen Evropejec vsak dan. Obenem je pogonski sklop narejen tako, da tudi ob popolnoma električnem pogonu avtomobil zadrži štirikolesni pogon. Čas polnjenja baterije je vedno vroč podatek. RAV4 Plug-In se napolni v okrog osmih urah, kar je primerljivo hitro. Pri tem zna iz domače vtičnice potegniti precej elektronskega toka - pazite pri slabih inštalacijah. Ali polnite na domačih -urejenih ali javnih polnilnicah. Celo v dveh in pol urah na 22 kW polnilnici. Pravzaprav smo ga le malo polnili. Zakaj? Iz izkušenj vemo, da elektrika pri vsakodnevnem polnjenju enostavno deluje. Pomembno znižuje porabo goriva, praktično lahko torej pri vseh priključnih hibridih, z le malo zadrževanja ves čas vozite samo na elektriko. Močan 2,5-litrski agregat bo svojo pomoč dodajal le na daljših turah in pri močnih pospeševanjih. Takrat pride na plano Toyotin dodelan nadzor hibridnega pogona. Tudi ob povsem izpraznjeni bateriji se zelo pogosto znajdete na elektriki. RAV4 Plug-In izkoristi skoraj vsak klanec ali dvig noge iz stopalke za plin, da izključi štiri valje in vsaj malo napolni baterijo. Ob tem ne pretirava s samodejnim zaviranjem in na cesti niste kot astmatični turbo polž. Torej enkrat prehitri, drugič prepočasni. Kaj pa poraba goriva? Zelo zanimivo, če seveda pustite ob strani tehnično zagotovo popolnoma zanesljivo izračunano porabo z enim litrom na sto prevoženih kilometrov. Takšne nerealne številke so pač del življenja vseh hibridov. Naš RAV4 Plug-In je pri okoli 70 odstotkih mestne vožnje porabil okoli 5,5 litra na sto prevoženih kilometrov.

Tehnični podatki

Dimenzije: (D/Š/V): 4600 mm, 1855 mm, 1685 mm

Motor: 2,5-litrski bencinski motor s 135 kW + elektromotor

Doseg s pogonom na elektriko: 75 km (tovarniški podatek)

Gume: 225/60/R18

Posoda za gorivo: 55 litrov

Cena: 52.900 evrov (z dodatno opremo 61.300 evrov)

Zanimiv sopotnik, ki ga je potrebno razumeti

SUV kot RAV4 lahko razumemo povsem utilitarno, kot vozilo za prevoz potnikov in tovora, še kakšno prikolico mu obesimo, za barko recimo, v teh toplih časih. Lahko smo bolj športni in se navdušujemo nad 225 kW sistemske moči. Priključno-hibridni RAV4 z njo izstreli v orbito. Pri dinamični vožnji je jasno, da je ta najprej udoben avtomobil in ne športnik. V ozkih ovinkih in pri močnih pospeševanjih na manj oprijemljivih podlagah, čutite večjo moč na sprednjem kolesnem paru. Tudi elektromotor zadaj ima samo za 40 kW moči. Dinamika je torej preračunana na varno in ne na dirkaški način. Če vam pomaga še preračun moči, bencinske je za povsem normalnih 136 kW, električne za 134 kW.

Na koncu pa, mu lahko sploh kaj zamerimo? Prva je najbrž cena, ki še bolj krepko sega v premijski segment. Res imamo pred sabo eno najmočnejših Toyot, ponuja izjemno udobje in moč v enem, obenem je RAV4 Plug-In celo zelo ekonomičen. Pred izbiro se vsekakor velja poigrati s Toyotinim cenikom. Potem smo si vzeli še trenutek časa in malo pobrskali po spletu. Toyota je z RAV4 Plug-In naredila globalni avtomobil z vrsto odličnih lastnosti, kjer povpraševanje močno presega ponudbo. Kupci ga imajo radi, cene niso povsod po svetu tako zasoljene, če upoštevate še zelo različne ekološke bonuse, ki jih ponujajo države ali regije, postanejo celo znosne. Od tu postane Toyotina politika jasna in pričakovana. RAV4 Plug-In je ekskluzivna različica in kot takšno jo moramo predstaviti tudi vam.


Najbolj brano