Ami je postal mali štirikolesni električar

Nekoč zelo prepoznaven Citroenov avtomobil, danes pa ta predstavlja novo obliko mobilnosti, ki je vezana na električni pogon. Malčka je zdaj možno kupiti izključno preko spleta ali ga najeti preko platforme Free2move. Lahko ga upravljajo tudi 15-letniki s posebnim vozniškim dovoljenjem AM.

Citroen Ami se tako pri nas kot drugod po Evropi predstavlja kot nekakšna nova oblika mobilnosti, cena zanj pa je postavljena pod 10 tisoč evri. Foto: Peter Pirkovič
Citroen Ami se tako pri nas kot drugod po Evropi predstavlja kot nekakšna nova oblika mobilnosti, cena zanj pa je postavljena pod 10 tisoč evri. Foto: Peter Pirkovič

Kratek preskusni krog po ljubljanskih ulicah je dal hitro vedeti, da je novi Citroen zelo poseben udeleženec v prometu, za katerim se bodo, vsaj v začetku, ozirali praktično vsi. Torej, že uvodoma je potrebno zapisati, da se Citroenov model ne uvršča med klasične avtomobile, pač pa štirikolesnike, ki jih po naši zakonodaji uvrščajo v kategorijo L6e-BP. V tem primeru gre za lahke štirikolesnike, z maso neobremenjenega vozila, manjšo od 350 kilogramov (brez upoštevane teže baterij – 60 kilogramov), katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h. Kategorija AM je kategorija vozniškega dovoljenja, s katerim lahko vozite kolesa z motorjem in lahka štirikolesa, ki ga lahko opravljajo osebe od dopolnjenega 15. leta starosti.

Doseg do 75 kilometrov

Kockasti 490 kilogramov težak dvosed v dolžino meri vsega 2,41 metra, širok je 1,36 metra, visok 1,52 metra, ima nataknjena 14-palčna kolesa, njegov obračalni krog pa znaša le 7,2 metra. Najvišja hitrost, ki jo štirikolesnik s šest kilovatnim elektromotorjem lahko doseže, je 45 km/h, litij-ionske baterije z uporabno kapaciteto 5,5 kWh, pa imajo energije za okrog 75 kilometrov vožnje. Zato mu je mestna mobilnost najbolj pisana na kožo. Polnjenje na klasični 220-voltni vtičnici bo trajala dve uri. Čeprav je majhen, je v potniškem delu prostora za dva potnika, ki težav s prostorom ne bosta imela, obenem pa je v njem poskrbljeno tudi za nekaj odlagalnih mest, bluetooth povezavo, tu je tudi držalo za telefon ali prenosni zvočnik (nima klasičnega radijskega sprejemnika), medtem ko voznik vozni režim izbira preko gumbov na desni strani sedeža. Citroenov malček je pri nas na voljo tudi v tovorni cargo izvedbi, kar pomeni, da v njem ni sovoznikovega sedeža pač pa dobro izkoriščen modularen prostor, kjer ima uporabnik na papirju 400 litrov prostora in možnost natovarjanja stvari do maksimalne dolžine 1,2 metra.

Kategorija AM je kategorija vozniškega dovoljenja s katerim lahko vozite kolesa z motorjem in lahka štirikolesa, ki ga lahko opravljajo osebe od dopolnjenega 15. leta starosti.

Tisoč evrov nižja cena iz naslova pobud

Citroen Ami torej ne bo del klasične ponudbe Citroenovih trgovcev, saj bo tega možno kupiti preko spleta oziroma ga najeti na spletni platformi Free2move. So pa pri Citroenu vzpostavili mrežo devetih agentov po vsej Sloveniji, ki imajo v svojemu programu prej omenjeno platformo za najem vozil, hkrati pa bodo ti poskrbeli za ustrezno predajo kupcem (možna je tudi dostava neposredno na dom) in za servisiranje. Tovarna priporoča servisni pregled na dve leti oziroma 20 tisoč prevoženih kilometrov. Splošna garancija traja dve leti, za baterijski sklop pa zagotavljajo tovarniško garancijo tri leta oziroma do 40 tisoč prevoženih kilometrov. Pred dvema letoma, ko so se pojavile prve informacije o novem vozilu, so Francozi za svoje tržišče komunicirali ceno 6.900 evrov oziroma slabih 20 evrov ob določenemu pologu. No, ker so v vmesnem času skokovito narasli stroški transporta, tako pravijo pri Citroenu, je začetna cena pri nas postavljena na 9500 evrov, pri tem pa lahko fizična oseba pri Eko skladu pridobi še tisoč evrov finančne spodbude. Cena tovorne različice znaša 8115 evrov brez vključenega DDV-ja. Prodajni načrt, ki so ga sestavili odgovorni pri Citroenu, obsega prodajo vsaj 120 primerkov v letošnjem letu in po 200 naslednjih nekaj let. Francoska analiza trga je denimo pokazala, da so se zanj največkrat odločali moški, med 45 in 54 letom, z višjimi prihodki, ki živijo na podeželju ali v manjših mestih, kjer je slaba pokritost z javnim prevozom. Slovenija se sicer precej razlikuje od francoskega trga, a vseeno zna biti starostna struktura morebiti precej podobna. Jasno, nagovarjali bodo tudi družine z najstniki, ki so prav tako potencialni uporabniki, veliko poudarka pa bodo namenjali promociji za poslovne uporabnike (izposoja vozil, poštne storitve, dostava hrane, občine…).


Najbolj brano