Alternativa za nižjo porabo goriva

Glede na to, da korejski proizvajalec v zadnjih letih veliko poudarka namenja elektrifikaciji, je bilo samo vprašanje časa, kdaj bo s tem soočena tudi kona. Najprej so na trg poslali električno verzijo, pred nekaj meseci pa še hibridno, ki pa ne bo bistveno vplivala na prodajne številke.

S hibridnim pogonom bo všeč predvsem voznikom, ki želijo prispevati svojih pet centov v skrb za okolje, obenem pa privarčevati 
kakšen evro pri gorivu. Foto: Urša Prosenjak
S hibridnim pogonom bo všeč predvsem voznikom, ki želijo prispevati svojih pet centov v skrb za okolje, obenem pa privarčevati kakšen evro pri gorivu. Foto: Urša Prosenjak

Oblikovno ne odstopa od različice s konvencionalnim pogonom. Zunanjost odlikuje značilna konina avantgardna robustnost, k udobju potniške kabine pripomore višji položaj sedenja in dobra preglednost. Pogled skozi zadnjo šipo je nekoliko omejen, kar bi brez kamere za pomoč pri vzvratni vožnji lahko pomenilo manjšo nevšečnost. Prve znake, da nimamo opravka s konvencionalno kono, opazimo ob pogledu na armaturno ploščo, kjer levi veliki in mali analogni merilnik razkrivata njeno hibridno poreklo in kažeta napolnjenost baterije ter način pogona, ki je trenutno v uporabi.

Znana kombinacija

To lahko v digitalni obliki spremljamo tudi na zaslonu multimedijskega vmesnika, prav tako pa med vožnjo animacija prikazuje pretok energije s koles in motorja v baterijo ali pa iz baterije v motor. Gre za enostavni hibridni pogon (HEV), ki ga sestavljata 1,6-litrski bencinski motor z močjo 77 kW in elektromotor z močjo 32 kW, skupaj pa proizvajata 109 kW. Električna energija, ki jo sistem pridobiva med vožnjo z regeneracijo ob zaviranju in ob vožnji navzdol, se shranjuje v 1,56 kWh litij-ionski bateriji. Moč motorja na kolesa prenaša šeststopenjski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko. Če želimo okusiti bolj športno vožnjo in nekoliko več nadzora nad prestavljanjem, so ob volanu lopatke, ki smo jih srečali že pri električni koni, kjer so namenjene izbiri stopnje regeneracije baterije, pri hibridu pa nadomeščajo klasične prestave. Seveda pa jih ne bomo uporabljali prav pogosto, če smo zadovoljni z samodejnim menjalnikom. Ker kono HEV poganja enostavni in ne priključni hibridni pogon, voznik žal ne more izbirati načina pogona, prav tako baterije ne moremo polniti.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4165 mm, 1800 mm, 1565 mm

Motor: 1,6-litrski bencinski motor s 77 kW + elektromotor 32 kW

Navor: 147 Nm pri 4000 vrtljajih

Prtljažnik: 378 litrov

Posoda za gorivo: 38 litrov

Cena: 28.900 evrov

Stanje preskrbljenosti z električno energijo lahko spremljamo s pomočjo merilnika na armaturni plošči, ki bo večino časa med običajno vožnjo kazal okoli polovično napolnjenost baterije. Med daljšim spustom se bo baterija napolnila do približno treh četrtin zmogljivosti, ob višjih hitrostih na avtocesti pa se bo tudi povsem izpraznila in se bomo morali zanesti le na bencinski pogon.

Udobna in vsestranska

Rezervoar za gorivo je med manjšimi, po podatkih proizvajalca sprejme le 38 litrov bencina, toda zahvaljujoč nizki porabi in podpori električne energije se potreba po obisku bencinske črpalke pojavi le skoraj vsakih 600 kilometrov. Če so hitrostne obremenitve močno povečale porabo električne energije, pa na porabo bencina niso bistveno vplivale. S kombinirano vožnjo je najnižja povprečna poraba bencina znašala 5,2 litra na 100 kilometrov, na avtocesti pa se je zvišala le za 0,2 litra, prav tolikšna pa je znala biti na trenutke tudi med mestno vožnjo.

Kljub nizki porabi tudi v takih pogojih pa avto ni predviden za hitrostna izživljanja in pretiravanja. Motor naj bi bil po podatkih proizvajalca omejen na 160 km/h, čeprav smo v kontroliranih okoliščinah preverili, da je njegova končna hitrost 173 km/h. Tudi pospešek 11,2 sekunde do 100 km/h ni ravno med najživahnejšimi. Vseeno se na avtocesti hibridna kona ne muči pretirano, dokaj zadovoljen pa bo tudi voznik, dokler se zaveda, da je avto izbral zaradi njegove varčnosti in uporabnosti - na cilj bo prispel solidno hitro in z nizkimi stroški. Sicer je občutek za volanom dober.

Kaj pa cena? Kupcem so na voljo štirje paketi opreme. Ta, ki je namenjen najzahtevnejšim kupcem in je vsebinsko usklajen z enakovrednim paketom opreme pri turbobencinski različici, smo preizkusili mi, a je cena zanj postavljena zelo visoko. Na 28.900 evrov. Vse je stvar potreb in zmožnosti. Sicer pa je kona že v svoji prvi pojavni obliki všečen avto, tako zaradi udobja, kot zaradi vsestranskosti.


Najbolj brano