Alternativa klasičnim poltovornjakom

Audi je predstavil svoj naslednji električni koncept – kupejevski križanec z odprtim prtljažnikom.

 Koncept je postavljen na električno platformo Premium (PPE), ki 
so jo razvili skupaj s Porschejem in je namenjena različnim 
vozilom. Foto: Audi
Koncept je postavljen na električno platformo Premium (PPE), ki so jo razvili skupaj s Porschejem in je namenjena različnim vozilom. Foto: Audi

Activesphere je naslednji koncept, ki predstavlja vizijo tovarne o prihodnosti mobilnosti. Audi ga imenuje “luksuzni koncept, ki je postal pickup”. Kot ostali pred njim je poln tehnologije in z idejami, ki so še leta daleč od realnosti, predstavlja pa, kam vse to gre. Združuje oblikovne poteze sportback in allroad linij v vsestranski električni SUV. Ima Audijevo zračno vzmetenje s prilagodljivimi blažilniki, ki lahko spreminja odmik od tal za 4 cm. Koncept je obut v 22-palčna kolesa, ki aktivno spreminjajo obliko – na avtocesti se zaprejo za boljšo aerodinamiko, medtem ko so na terenu odprta za boljše hlajenje. Steklene površine predstavljajo velik del vozila – avto ima stekleno streho, spodnji del vrat je prav tako prosojen, pa tudi maska, ki omogoča, da potniki vidijo naprej tudi spodnji del nad cesto.

Zadnje steklo je premično in se umakne, da spremeni prtljažnik tako, da postane keson kot pri pickupu, kamor lahko naložite e-kolesa, med potniškim prostorom pa se dvigne stena. V notranjosti je prostorna kabina s štirimi sedeži. V avtonomnem načinu se armaturna plošča, volan in stopalke skrijejo, konzola z ozvočenjem in ventilacijskimi režami pa ostanejo. Sedeži dajejo občutek, kot da lebdijo v kabini, saj so s kolenskim nosilcem vpeti v sredinsko konzolo.

Ena od idej so tudi očala za razširjeno resničnost za voznika in potnike, ki jim predstavljajo virtualne vsebine, kot so merilniki in nadzorne površine, ostale informacije in več na površinah, ki jih vidijo skozi očala. Na ta način je precej manj prostora zasedenega z zasloni in gumbi, saj se večina stvari upravlja kar z očali. Tako na primer upravljanje klimatske naprave lebdi v vidnem polju pred zračniki, nastavljanje glasnosti pa nad zvočniki. Očala prepoznajo, kam gledajo oči, zato se da premikati in izbirati funkcije brez uporabe nadzornikov, izbira pa se s kretnjami.

Nekatere funkcije so dosegljive z vseh mest v kabini, lahko pa se določijo možnosti za vsakega potnika posebej – kdo bo izbiral glasbo in ostale digitalne vsebine, na primer. Activesphere ima okoli 100 kW električne zaloge v baterijah, dva motorja vsak na svoji osi pa premoreta skupaj 325 kW in 720 Nm navora. AŠ


Najbolj brano