Admiralska ladja v novi podobi

Na slovenske ceste so zapeljali prvi primerki najbolj elitnega Mercedesovega modela, ki na trgu vztraja vse od začetka petdesetih let. Je hkrati eden redkih, pri katerem se nemški proizvajalec ne odpoveduje osem in dvanajstvaljnim motorjem.

V svoji deveti generaciji je v začetku letošnjega leta zapeljal tudi na 
slovenske ceste in že v začetku brez marketinškega napora v svoj 
prestižni klub privabil več kot deset kupcev. Foto: Peter Pirkovič
V svoji deveti generaciji je v začetku letošnjega leta zapeljal tudi na slovenske ceste in že v začetku brez marketinškega napora v svoj prestižni klub privabil več kot deset kupcev. Foto: Peter Pirkovič

Pri Mercedesu nikakor ne skrivajo zadovoljstva nad novim S-om, saj je povpraševanje že v začetku prodaje preseglo ponudbo. Tako so se s tovarno 56 v nemškem Sindelfingnu dogovorili, da v letošnjem letu kvoto prvotnih dvanajstih vozil povečajo na 20. Kot pravijo odgovorni pri podjetju Autocommerce, ki zastopa omenjeno znamko, so se v Sloveniji za admiralsko ladjo v prvemu valu povečini odločili lojalni Mercedesovi kupci, ki si takšen avtomobil privoščijo tako rekoč v vsaki novi generaciji. Zanimivi so tudi podatki, kaj so ti najraje izbirali. Skoraj vsi do zdaj prodani primerki imajo dizelski motor in podaljšano karoserijsko izvedbo, pri izboru zunanjih barv pa močno prevladuje črna.

Izgubil je kar 27 gumbov in stikal

Pred kratkim sem nekaj uvodnih kilometrov prevozil z izvedbo S400d. Prva posebnost, ki mi je padla v oči, so potopne kljuke, ki se ob približevanju aktivirajo in postavijo v položaj za odpiranje vrat. Tudi te deloma pripomorejo, da gre v tem primeru za avtomobil z izjemno nizkim koeficientom zračnega upora (0,22).

Poudariti velja, da je novi rod za 5,4 centimetra daljši od predhodnika (skupno v dolžino meri 5,17 metra, dolga verzija 5,28 metra), širši je za pet centimetrov in višji za centimeter in pol. Tudi medosna razdalja je daljša, 7,1 centimetra. A vseh teh centimetrov ne opazimo s prostim očesom. Sem pa na primer takoj opazil krmiljenje zadnjih koles pri izvozu s parkirnega prostora. Pri nizkih hitrostih je ta kot tudi do deset stopinj (obračalni krog je zato tudi dva metra krajši), pri višjih hitrostih pa precej manj. A vse to se med vožnjo na volanu še kako občuti.

Potniška kabina je zares izpiljena do potankosti. Vse povsod zelo zanimivi detajli, a najprej v oči pade 12,8-palčni zaslon, ki lebdi na sredinski konzoli in deluje s pomočjo OLED tehnologije. Napredni operacijski MBUX prvič premore, da je vsebina v celoti v slovenščini, glasovno upravljanje “Hey Mercedes” pa v tolikšni meri nadgrajeno, da umetna inteligenca z voznikom lahko tudi malce pokramlja in ne zgolj izpolnjuje ukaze. Trenutno se ta zna sporazumevati v 27 jezikih.

Digitalizacija je iz avtomobila pospravila kar 27 gumbov in stikal, večina ukazov je zdaj preko zaslona ali drsnih stikal. Izboljšani so tudi digitalni merilniki, ki zmorejo prikaz v 3D načinu, še večji napredek pa se je zgodil pri projekciji podatkov na vetrobransko steklo. Ta zdaj deluje s pomočjo navidezne resničnosti z grafiko, ki je virtualno od voznika oddaljena na desetih metrih. Čeprav ima ta precej povečano površino, na prvi pogled ni moteča med vožnjo.

Pri varnosti velja izpostaviti sistem Pre Safe, ki v primeru, da predvidi trčenje, dvigne celotno šasijo za osem centimetrov, kar pomeni, da več udarca prevzamejo močnejši pragovi kot vrata. Samodejna vožnja je bila še nekoliko izboljšana (level 3), a je trenutno pri nas še ne ponujajo, saj je ta vezana na zakonske ureditve posamezne države. To je trenutno možno le v Nemčiji in še to le na določenih cestah. Avto ima kot prvi na svetu vgrajene čelne varnostne blazine za potnike na zadnjih sedežih, omeniti pa velja, da je velikan že pripravljen na to, da ga voznik v parkirni hiši lahko parkira kar preko mobilnika.

Ne gre brez hibridov

V trenutni ponudbi so na voljo dizelski S z oznakama 350d (210 kW) in 400d (243 kW) ter bencinsko gnani S 450 z 270 kilovati in S 500 s 320 kilovati moči. Pri vseh naštetih gre za trilitrske šestvaljne motorje. V prihodnjih mesecih bodo ponudbo dopolnjevali še z osemvaljnim motorjem (S580), ki se mu pri Mercedesu še ne želijo odpovedati, kot tudi ne V12 motorju, ki bo na voljo zgolj v izvedbi Maybach.

V drugi polovici leta bodo začeli sprejemati tudi naročila za priključni hibrid (S580e), v začetku prihodnjega leta pa bo čas za kralja z oznako AMG. V tem primeru bo V8 bencinski motor dobil še dodatno pomoč elektromotorja. Cene so se z novim letom, ob prenovi davčnega zakona, za ta avtomobil še dodatno prilagodile, a nikakor ne pod mejo sto tisočakov. Najcenejši na ceniku je S 350d z začetno ceno 109.900 evrov, medtem ko je podaljšana long različica za štiri tisočake dražja. Štirikolesni pogon bi pri omenjeni izvedbi stal dodatnih pet tisočakov, medtem ko se izbor bencinskega S450 začne pri 122.900 evrih, kar je hkrati tudi cena S 400d 4 Matic. Kot že omenjeno na začetku, zanj je v letošnjem letu le še nekaj prostih mest.


Najbolj brano