Vinčec prvi krmar 51. Barkolane

Koprčan Gašper Vinčec je s 24-metrsko jadrnico Way of Life na morju pred Trstom premagal vseh 2015 sodelujočih posadk in večjim tekmecem dokazal, da tudi na regatah, kot je Barkolana še vedno šteje znanje in ne le velikost plovila. Slovenski uspeh je s tretjim mestom dopolnila ekipa Scorpio 44 izolskega poslovneža Iztoka Krumpaka, ki je tik pred ciljem prehitel Dušana Puha na Adriaticu Europi.

Zmagovit prihod slovenske zmagovalke pred tržaški avditorij Foto: Francesco Ferri
Zmagovit prihod slovenske zmagovalke pred tržaški avditorij Foto: Francesco Ferri

TRST > 51. Barkolano je v slabo razpihanem Tržaškem zalivu dobila jadrnica Way of Life krmarja Gašperja Vinčeca. Za 38-letnega Koprčana je to krstna zmaga na največji regati na svetu, za jadrnico Way of Life pa druga. Ciljno linijo je prečkala prva že pred desetimi leti, tedaj še z imenom Maxi Jena. “Za nas je danes pihala bonaca, drugi pa so imeli bonaco. Fantje so opravili izredno delo. Od Maurizia Benčiča, ki je izbral pravo prednje jadro, do Nenada Vialija in Michaela Maierja, ki sta oprezala za vetrom. Dihali smo kot eden in sinergija je bila neverjetna,” je bil po zmagi na posadko ponosen Vinčec, ki je za pot od starta do druge oznake, kjer so se organizatorji zaradi brezvetrja odločili postaviti cilj, potreboval uro, 54 minut in deset sekund.

Way of Life se je v dopoldanski bonaci hitro izvila iz primeža množice plovil in prednost povečevala, dokler ni izginila v megleno obzorje. “Imeli smo izvrsten start, na sekundo smo bili natančni in hitro smo ujeli čist veter. Tudi na prvi oznaki, ko smo si nabrali že zajetno prednost, smo ostali zbrani, saj smo vedeli, da nas lahko konkurenca hitro prehiti,” je dogajanje na krovu strnil olimpijski kandidat za Tokio 2020 Žan Luka Zelko. Član zmagovite jadrnice je bil tudi slovenski kolesarski šampion Primož Roglič.

Tretji Slovenec z zmago na Barkolani

Z današnjim uspehom se je Gašper Vinčec pridružil dvema dosedanjima slovenskima zmagovalcema. Najuspešnejši slovenski krmar na Barkolani ostaja Mitja Kosmina (kot krmar mega jadrnice Tempus Fugit je bil včeraj šele deseti), ki ima štiri zmage: med letoma 1995 in 1997 je zmagal z Gaio Legend, leta 2009 pa z Maxi Jeno, kar štirinajstkrat pa je bil drugi. Dušan Puh ima z jadrnico Fanatic zmago iz leta 1994.

V slabih dveh vozlih vetra sta jim počasi sledila Tempus Fugit in Arca, dobro je kazalo tudi ženski sestavi na Golfo di Trieste, nakar je po slabi uri prišlo do preobrata. 100-čeveljske mastodonte, ki so pluli bliže obali, so začele dohitevati manjše jadrnice iz smeri Miramara. Najprej je pospešil črnogorski Shining, takoj za njim še Adriatic Europa in Scorpio 44. “Na sredini prve stranice smo se zavedli, da se znajo razmere obrniti nam v prid. Prelomna točka je bila pred ciljem, ko smo v tesnem dvoboju prehiteli Adriatic Europo. Pred dvema letoma, ko smo bili sedmi in potem naknadno diskvalificirani, smo si obljubili, da se bomo vrnili še hitrejši. Letos smo to obljubo končno izpolnili,” je bil sanjskega razpleta zadovoljen član tretjeuvrščene posadke Scorpio 44 Žan Krumpak.

Dušan Puh je Adriatic Europo parkiral na četrtem mestu, v kategoriji maksijev pa pristal na drugem mestu. Najdaljša udeleženka na regati, 30-metrska Arca bratov Benussi, je bila šele šesta, a novo priložnost za dokazovanje bo dobila že drugo leto, ko jadrnice Way of Life najbrž ne bo na startu. “Naslednje leto načrtujemo nastop na Middle Sea Raceu in ker bo start istočasno kot Barkolana, nas verjetno v Trstu ne bo. Se bomo pa zato letošnje zmage še toliko bolj veselili,” je načrte razgrnil Gašper Vinčec. 22. oktobra naj bi končno prejel v upravljanje jadrnico Ewol Morning Glory, s katero zaradi sodnih zapletov med Furiem Benussijem in lastnikom jadrnice, družbo Morning Glory Performance Yachts, včeraj ni smel nastopiti. Sicer je od 2015 prijavljenih jadrnic včerajšnjo regato pravočasno končalo nekaj več kot polovica posadk. Zadnja je nekaj sekund pred 18. uro v cilj prispela družba srbskih, črnogorskih in italijanskih zobozdravnikov z jadrnico Xenioc.


Najbolj brano