Idrijčan Turk brani vodstvo v DP

Pred kratkim je organizator, AMD Gorica, na gradu Kromberk predstavil osmi bencinski in tretji električni reli Nova Gorica. Pod glavnim pokroviteljstvom družbe Mahle Slovenija se bo začel 19. septembra. Vodstvo v državnem prvenstvu bo branil Idrijčan Rok Turk. Na dirki, ki bo štela tudi za evropski pokal, bo imel konkurenco iz desetih držav.

 Lani prvi Rok Turk in predsednik AMD Gorica   Miran Mozetič

 Foto: Igor Mušič
Lani prvi Rok Turk in predsednik AMD Gorica Miran Mozetič  Foto: Igor Mušič

KROMBERK > Osrednji dogodek bo seveda osmi klasični bencinski reli, ki šteje za slovensko in hrvaško prvenstvo ter za evropski pokal. Že izkušeni prireditelji iz vrst novogoriškega AMD Gorica so privabili 107 posadk iz desetih držav. Na 437 kilometrski progi bo 13 hitrostnih preizkušenj (skupno 152 km).

Sekretar organizacijskega odbora Renato Hvala je nekaj zanimivosti letošnje prireditve strni takole: “Gledalci bodo videli močno mednarodno konkurenco v vrhunsko zmogljivem razredu R5, kjer bo 13 dirkalnikov. Še bolj napeti boji z veliko slovensko udeležbo bodo med 18 dirkalniki R2. Dirkači se bodo predstavili že 19. septembra ob 20. uri na novogoriškem Bevkovem trgu. Dan kasneje ob 14.40 bo start prve hitrostne preizkušnje Kromberk - Ravnica, ob 20. uri pa si bodo Novogoričani po celodnevnem dirkanju v širši okolici lahko avtomobiliste na delu ogledali tudi na večerni kratki hitrostni preizkušnji po središču mesta, po katerem bo sledil koncert skupine Pop Design. Reli se bo nadaljeval v soboto, 21. septembra in se zaključil do 19. ure, ko se bo v središču Nove Gorice začela zaključna svečanost. Potek sobotnih hitrostnih preizkušenj je znan že od lani. Za marsikoga bo odločilna dobra vožnja na najdaljši 22-kilometrski v okolici Liga.”

Električni reli

Vzporedna prireditev glavnega novogoriškega relija je tretji Mahle Eco reli. Namenjen je tekmovalcem s serijskimi električnimi in hibridnimi avtomobili. Udeleženci zbirajo točke tako, da na se na določenih odsekih kar najbolj približajo predpisanim povprečnim hitrostim, obenem pa tekmujejo tudi v gospodarnosti vožnje. Dodatne točke torej prinaša kar najmanjša poraba energije. Na startu, ki bo 19. septembra ob 11.30 pred novogoriško Perlo, bo 27 posadk. Udeleženci bodo prevozili 424 kilometrov po Vipavski in Soški dolini ter Krasu. Slovesen zaključek bo dan kasneje ob 19.20 pred Perlo.

Kdo so favoriti?

Slovenski prvak in letos vodilni v državnem prvenstvu, Idrijčan Rok Turk skupaj s sovoznico Blanko Kacin letos brani barve AMD Gorice, sicer pa vozi vrhunskega hiundaya i 20 R5. Lani je bil v Novi Gorici najhitrejši Slovenec. Tudi v mednarodni konkurenci je dolgo vodil, nato pa sta ga udarec v kamen ob cesti in prisilna menjava kolesa potisnila na peto mesto.

Letos je Idrijčan odločen narediti korak naprej: “Reli je vsako leto močnejši, vse več pa je navijačev. Želim si, da bi bilo tako tudi letos. Sezona poteka dobro. Cilj je, da s sovoznico ostaneva na vrhu v domačem prvenstvu tudi na tej dirki. Videli bomo, kaj bodo pokazale ure. Konkurenca je tudi v najmočnejšem razredu R 5 letos huda. Imamo pa vsi v naši ekipi zelo radi nagradni pršut za zmagovalce in se bomo gotovo potrudili, da ga dobimo in pojemo.”

Konkurenca bo huda. Prvi favorit je Rus Nikolay Gryazin (VW polo R5). Predlanski zmagovalec Nove Gorice vozi tudi Slovencem ta čas finančno nedosegljive dirke svetovnega prvenstva. Z njim se bo verjetno precej enakovredno boril lanski zmagovalec, Čeh Ondrej Bisaha (ford fiesta R5). K dvigu napetosti boja za vrh mednarodne generalne razvrstitve bo verjetno poskrbel drugi z lanskega mladinskega svetovnega prvenstva v reliju, Šved Dennis Rädstrom, (ford fiesta R2T). Turku bo v generalni razvrstitve domačega prvenstva nevaren Boštjan Avbelj s škodo fabio R5. V slovenski vrh še vedno sodi idrijski veteran, šestkratni državni prvak Darko Peljhan s volkswagnovim polom RN 4. Visoka mesta v generalni razvrstitvi so praktično rezervirana za sodobne štirikolesno gnane avtomobile. Na čelu dirke je pričakovati še nekaj tujcev. To so Madžari Ferenc Kiss (škoda fabia R5), Krisztian Hideg (škoda fabia R5) in Gergerly Fogasy (ford fiesta R5), Nemec Hermann Gassner jr. (hyundai i20 R5) in Hrvat Viliam Prodan (škoda fabia R5).

Dvokolesni vrh

Zelo zanimiv bo tudi boj za vrh v skupni razvrstitvi vozil s pogonom na en kolesni par. Po premoru se v Novi Gorici na asfalt vrača petkratni državni prvak, Idrijčan Aleks Humar z novim avtomobilom ford fiesta R2T. V tej konkurenci za AMD Gorica dirkata vodilna v DP v tem razredu, Tim Novak in Uroš Ocvirk z Oplom Adamom.

Tudi ljubitelji relija iz Vipavske doline bodo imeli za koga navijati. Član AK Ajdovščina Motorsport Marko Grossi bo dirkal s sodobnim Peogeotom 208 R2. Pred dirko je povedal: “Reli je nepredvidljiv. Še pred kratkim si nisem si mislil, da bom dirkal s tako dobrim avtomobilom v tako močni konkurenci, kjer je spet večkratni državni prvak Aleks Humar. Boj bo hud, želim pa si, da bi se prebil med peterico v tej kategoriji.”

Kraševci bodo v tem razredu navijali za konkurenčno posadko Jerneja in Gregorja Fakina. V organizacijo relija sta se vključila tudi podžupan Simon Rosič in poslanec državnega zbora Matjaž Nemec, ki sta pomembno prispevala k premiku dela relija v novogoriško mestno središče. Zadnjo pravo ulično dirko je Nova Gorica gostila daljnjega leta 1972.

Tako kakovostnega relija ne bi bilo mogoče pripraviti brez generalnega pokroviteljstva družbe Mahle. Generalni direktor njegove slovenske podružnice Guntram Haas je ob tej priložnosti povedal:

“Ker smo del avtomobilske industrije, želimo biti povezani z avtomobilskim športom na globalni in lokalni ravni. Zahteve po zmogljivostih in kakovosti so v dirkalnem svetu izjemne. S prisotnostjo v tem športu dobimo pomembne povratne informacije tudi za našo velikoserijsko proizvodnjo. Na Goriškem je čutiti veliko predanost avtomobilskemu športu - tako med organizatorji, kot med prebivalstvom. Ko se vozim po Soški dolini, se mi včasih zdi, kot da vsi celo leto trenirajo za reli. Dirkačem želim uspešen reli, njihovim navijačem pa, da bi bili na cestah previdni.”

Predsednik AMD Gorica Miran Mozetič je poudaril, da bo v spremljevalnem programu relija v Novi Gorici na voljo kolesarski poligon za otroke, brezplačni pregled koles, vrstile pa se bodo predstavitve pomembnosti uporabe odsevnih teles v kolesarstvu.


Najbolj brano