Sindikati kritični do identifikacijskih številk dostavljavcev

Sindikat Mladi plus in somišljeniki so kritični do tega, da morajo kurirji Wolta in Glova v Ljubljani nositi identifikacijske številke, ki naj bi olajšale sankcioniranje v primeru neprimerne vožnje. Kot so zapisali, jim "izkoriščevalske korporacije" ne omogočajo dostojnega preživetja, ne da bi kurirji pogosto tvegali svoja življenja na cestah.

Sindikati so kritični do predloga o identifikacijskih številkah 
ljubljanskih dostavljavcev. Foto: STA
Sindikati so kritični do predloga o identifikacijskih številkah ljubljanskih dostavljavcev. Foto: STA

LJUBLJANA > Novost je na torkovi novinarski konferenci predstavil ljubljanski župan Zoran Janković, za katerega so v sindikatu Mladi plus zapisali, "da mesto podreja profitnim interesom in izkoriščevalskim korporacijam, ki ne zaposlujejo ljudi".

Za identifikacijske številke se je Janković dogovoril s slovenskima podružnicama korporacij Wolt in Glovo, saj bi bil v nasprotnem primeru v središču mesta za kurirke in kurirje prepovedan promet. Do tega predloga so prišli zato, ker naj bi se več meščanov in meščank Ljubljane po navedbah občine pritoževalo nad vožnjo kurirjev.

Če bi imeli dostojne pogoje za opravljanje dela, ne bi bili prisiljeni v hitenje

"Očitno pa je, da se ne zavedajo oz. se nočejo zavedati pogojev, ki pripeljejo do tega, da kurirke in kurirji kdaj res vozijo hitro ali pa prekršijo kak cestnoprometni predpis. Očitno je, da želijo župan ter Wolt in Glovo krivdo in odgovornost prenesti na kurirje in kurirke oz. delavce in delavke, namesto da bi sami prevzeli odgovornost za ustvarjanje pogojev, ki kurirje in kurirke silijo v kršitve cestnoprometnih predpisov," so kritični v sindikatu.

Če bi imeli dostojne pogoje za opravljanje svojega dela ne glede na to, koliko dostav s kakšnimi razdaljami opravijo, ne bi bili prisiljeni v hitenje na cesti, so prepričani v sindikatu.

Občina ne izboljšuje kolesarske infrastrukture

Na drugi strani ljubljanska občina po oceni sindikata ne izboljšuje kolesarske infrastrukture. "Vsi, ki živimo v Ljubljani, vemo, da kolesarska infrastruktura ni zadovoljiva za nikogar, ki se po mestu prevaža s kolesom, torej težava očitno ni v kurirjih in kurirkah," so zapisali.

V izjavi, pod katero so se poleg sindikata Mladi plus podpisali tudi Zveza svobodnih sindikatov Slovenije, Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije, Sindikat delavcev gostinstva in trgovine Slovenije, Sindikat novinarjev Slovenije, Sindikat Glosa, Svobodni sindikat Slovenije, Ambasada Rog in Inštitut za druga vprašanja Danes je nov dan, so opozorili tudi na možnost zlorabe identifikacijskih številk.

Na podlagi česa bi bili sankcionirani?

"Ni jasno, na podlagi česa točno bodo kurirji in kurirke sankcionirani v primeru prijave. Kako bodo pristojni zagotovili, da ne bo prihajalo do sankcij v primeru neupravičenih ali celo lažnih prijav? In na kakšni zakonski podlagi bodo sankcionirali prijavljene kršitve, za katere ne bodo obstajali dokazi, da so se res zgodile?" se sprašujejo v sindikatu.

Zahtevajo, da Wolt in Glovo uredita dostojne delovne pogoje in plačilo za vse, ki pri njih opravljajo delo. Ljubljanska občina pa naj poskrbi za dostojno bivanjsko okolje z urejeno kolesarsko infrastrukturo, ki bo prilagojena tistim, ki v Ljubljani bivajo in delajo.

Kaj, če bi javno ožigosali delodajalce, ki kršijo delavske in socialne pravice?

Na nova pravila so se odzvali tudi v Delavski svetovalnici. "Kaj pa, če bi namesto javnega žigosanja kurirjev, ki kot 'partnerji' (bog ne daj, da bi bili zaposleni z vsemi pravicami) šibajo po Ljubljani, da zadovoljijo stalno lakoto nas, potrošnikov, javno ožigosali prav vse delodajalce v Ljubljani, ki kršijo delavske in socialne pravice?" je zapisal Goran Lukić.

"Kaj, če bi recimo vsako podjetje v Ljubljani, ki krši delavske in socialne pravice, vidno označili, tako da bi meščani/potrošniki/uporabniki videli prav vsa ta podjetja v Ljubljani," je še izpostavil.


Najbolj brano