Prvi dan šole na daljavo z nekaj tehničnimi težavami

Arnesovo izobraževalno okolje za šole ima danes, prvi dan šolanja na daljavo za učence višjih razredov osnovnih šol ter dijake, nekaj težav. Kot so pojasnili za STA, je bil zjutraj njihov sistem enotne prijave preobremenjen, a so težave v roku dveh ur odpravili. Svoje zmogljivosti bodo na Arnesu v prihodnjih tednih širili z novo opremo.

Prvi dan šolanja na daljavo je prinesel nekaj tehničnih težav pri 
uporabi storitve Arnes Učilnice in sistema enotne prijave AAI-prijave. Zjutraj so z Arnesa sporočili, da zaradi izrednega navala 
prijav storitve delujejo upočasnjeno. Foto: pixabay.com
Prvi dan šolanja na daljavo je prinesel nekaj tehničnih težav pri uporabi storitve Arnes Učilnice in sistema enotne prijave AAI-prijave. Zjutraj so z Arnesa sporočili, da zaradi izrednega navala prijav storitve delujejo upočasnjeno. Foto: pixabay.com

SLOVENIJA > Vlada je med ukrepi za omejevanje širjenja okužb z novim koronavirusom minuli teden tudi odločila, da z današnjim dnem učenci od 6. razreda osnovne šole dalje ter dijaki preidejo na šolanje od doma. Slovenske šole za to obliko pouka uporabljajo storitve Arnes Učilnice in sistem enotne prijave AAI-prijave, ki jih zagotavlja javni zavod Akademska in raziskovalna mreža Slovenije - Arnes.

Upočasnjeno delovanje zaradi izrednega navala

Zjutraj po 8. uri so z Arnesa sporočili, da zaradi izrednega navala prijav storitve delujejo upočasnjeno. Kot so pojasnili za STA, so preobremenjenost sistema enotne prijave odpravili v dveh urah. Še naprej pa upočasnjeno delujejo Arnes Učilnice, a so uspeli odkriti ozko grlo in ga odpravljajo. "Izboljšanje pričakujemo že tekom dneva. Ostale storitve delujejo brez težav," so pojasnili.

Na vprašanje, koliko uporabnikov je njihova infrastruktura sposobna prenesti, so pojasnili, da je veliko odvisno od vrste storitev v uporabi in števila istočasnih uporabnikov. Kot so poudarili, to velja za vse ponudnike.

Vgrajujejo dodatno opremo

V času epidemije je sicer Arnes dobil dodatna sredstva za izboljšanje informacijsko-komunikacijske tehnologije v vzgojno-izobraževalnih zavodih. Skupaj s svojimi rednimi sredstvi so jih vložili v razširitev osnovne infrastrukture, nadgradnjo storitev in za nadomeščanje opreme, ki so jo v času spomladanskega šolanja na daljavo dobili na posodo. Trenutno so v fazi intenzivnega vgrajevanja dodatne opreme.

Ob tem so izpostavili, da veljajo tudi na trgu računalniške opreme zaostrene razmere in je oprema težje dobavljiva, tako so del opreme prevzeli šele pretekli teden, še del opreme pa pričakujejo čez nekaj tednov. S to opremo bodo lahko še dodatno razširili svoje zmogljivosti.

Kolikšna bi lahko bila obremenitev njihovih sistemov za podporo šolanju na daljavo, če bi na tak način šolanja prešli tudi osnovnošolci od prvega do petega razreda osnovne šole, v Arnesu težko ocenijo. V tem primeru bi njihove storitve sicer potrebovalo še okoli dodatnih 30 odstotkov otrok, a na razredni stopnji je uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij tudi manj, so dodali.


Najbolj brano