Na čakanju 3000 voznikov avtobusov?

Zaradi prepovedi javnega avtobusnega potniškega prometa je oziroma bo v Sloveniji na čakanju približno 3000 voznikov avtobusov,” pravi Damjan Volf, sekretar Obalne sindikalne organizacije KS 90. Dodaja, da brez pomoči države ne bo šlo, podjetja nestrpno čakajo na intervencijski zakon o čakanju na delo.

Damjan Volf Foto: Nives Krebelj
Damjan Volf Foto: Nives Krebelj

SLOVENIJA > Nekateri avtobusni prevozniki, denimo Marprom, so avtobusni potniški pomet ustavili že v nedeljo, preostali, med njimi tudi Arriva in Nomago, pa to morali storiti v ponedeljek, saj je to narekovala vladna prepoved. V Sloveniji je 3000 avtobusnih voznikov, ki so jih oziroma jih bodo delodajalci poslali na čakanje na delo doma. “Pozivamo jih, naj delavcev ne pošiljajo na dopust ali na koriščenje razporeditvenih ur. Naj jih pošljejo na čakanje, po sprejemu interventnega zakona bodo upravičeni do pomoči države,” še opozarja Damjan Volf. Pravi tudi, da bi morali delodajalci pri odločanju, ali nadaljevati z dejavnostjo, prednostno upoštevati vprašanje varnosti in zdravja zaposlenih. “Nekatera podjetja, zlasti dobavitelji avtomobilski industriji, so pod močnim pritiskom. Po zaprtju velikega števila podjetij, ki so za avtomobilske proizvajalce izdelovala sestavne dele na Kitajskem, so se kupci zdaj preusmerili na druga podjetja. Tudi nekatera podjetja pri nas, ki so nastopajo v vlogi podizvajalcev, so v stiski. Toda zdravje zaposlenih morajo postaviti na prvo mesto,” še poudarja sindikalist.

Med panogami, kjer za zdravje zaposlenih, še ni dovolj poskrbljeno, Volf izpostavlja trgovine: “Zaposleni so kljub nekaterim preventivnim ukrepom še vedno preveč izpostavljeni morebitnim okužbam.” To vprašanje v turizmu ni več odprto. Gostinski lokali so tako ali tako zaprti, vrata je zaprla že večina hotelov. “Velika večina delavcev iz turističnih podjetij bo ali je že na čakanju. Z interventnim zakonom bo država refundirala 40 odstotkov plač za delavce, ki so na čakanju doma. Za turistična podjetja, ki primernega kadra že doslej niso imela v izobilju, je ta rešitev še posebej pomembna. S pomočjo države bi se lažje izognila morebitnemu odpuščanju in s tem ohranila kakovostna mesta.”


Najbolj brano