Enačba za drugi tir se je izšla po načrtih

Odbor direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) je odobril 250 milijonov evrov posojila za gradnjo drugega tira. EIB in družba 2TDK morata zdaj še doreči kreditne pogoje. EIB je sicer kot glavni pogoj za črpanje kredita postavila državno poroštvo.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

LJUBLJANA > “Smo veseli, nismo evforični, zato ker smo takšno odločitev pričakovali,” se je na vest, da je odbor direktorjev EIB prižgal zeleno luč za kreditiranje gradnje drugega tira, danes popoldne odzvala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Da so bili dnevi čakanja na odločitev EIB težki, pa je priznal generalni direktor 2TDK Dušan Zorko: “Danes bomo odšli domov in si malo spočili.”

Sledi poroštveni zakon

EIB je postavila pogoj, da mora biti porok za posojilo država. Poslanci bi morali poroštveni zakon sprejeti pred podpisom kreditne pogodbe, je pojasnila ministrica. “Časa je dovolj,” je dodala. Družba 2TDK bo ta denar črpala šele za dela, ki bi se začela leta 2022.

Kje bo država dobila 1,2 milijarde evrov za tir?

> 400 milijonov evrov iz proračuna,

> 122 milijonov s pribitkom k cestnini,

> 250 milijonov nepovratnih sredstev EU,

> 6 milijonov evrov iz povečanja uporabnine na železnicah,

> 250 milijonov evrov kredita EIB,

> 167 milijonov evrov kreditov komercialnih bank.

Bratuškova verjame, da bo poroštveni zakon v državnem zboru dobil zadostno podporo. “S poroštvom so posojila cenejša. Brez poroštva bi podjetje 2TDK najemalo dražja posojila. Upam, da je to za politične odločevalce v tej državi dovolj trden argument.” Za bilance države se po njenih besedah zaradi poroštva ne bi spremenilo nič, saj dolg podjetja 2TDK v vsakem primeru sodi v sektor države.

Z odobritvijo posojila EIB se je Sloveniji mudilo, ker bi, če ji ne bi uspelo pravočasno zapreti finančne konstrukcije za projekt drugi tir, izgubila že pridobljena nepovratna evropska sredstva. Gre za 109 milijonov evrov za sofinanciranje gradnje dveh predorov.

V Luki pravijo, da bo novica dobrodošla pri poslovnih partnerjih

V Luki Koper, kjer za drugi tir že plačujejo takso na pretovor, so zadovoljni z odločitvijo EIB. “To pomeni, da smo še korak bliže začetku gradnje drugega tira, ki je za prihodnji razvoj koprskega pristanišča nujno potreben. Konkurenčnost pristanišč je danes vse bolj odvisna od zanesljivih kopenskih povezav pristanišč z zaledjem in ta novica bo gotovo dobrodošla pri naših poslovnih partnerjih,” so povedali.

Odločanje o kreditu EIB je bilo predvideno že za aprilski odbor direktorjev, a je odbor zaradi pomanjkanja časa odločitev prestavil. V Sloveniji so se zaradi tega odprla ugibanja, da druge države niso naklonjene odobritvi tega posojila, saj si ne želijo močne Luke Koper. Tega, da naj včeraj Nemčija ne bi dala svojega glasu za odobritev kredita, Bratuškova ni mogla ne zanikati ne ne potrditi: “Nimam informacij in konec koncev tudi ni pomembno.”

Zorko danes še ni želel govoriti o kreditnih pogojih in potrditi, da gre za 35-letno dobo odplačevanja z odstotno obrestno mero. Pogoji so še stvar pogajanj. Kot je poudaril Zorko, pa je zdaj naš projekt postal evropski projekt.

Dušan Zorko

direktor 2TDK

“S posojilom Evropske investicijske banke je naš projekt postal evropski projekt.”

Alenka Bratušek

ministrica za infrastrukturo

“S poroštvom so posojila cenejša. Brez poroštva bi podjetje 2TDK najemalo dražja posojila.”


Najbolj brano