Dražje bo, ker hkrati ne gradimo vzporednega tira

Projektni svet za civilni nadzor nad izvajanjem projekta izgradnje drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom je danes predstavil šesto poročilo o svojem delu. Ocenili so, da se projekt premika naprej, a je še prostor za izboljšave. “Ker dela potekajo na način, da se gradi le en tir, bo prišlo do najmanj 50 milijonov evrov dodatnih stroškov,” je med drugim dejal podpredsednik sveta Emil Milan Pintar.

Podpredsednik sveta Emil Milan Pintar, predsednik sveta Jadran 
Bajec in član sveta Damir Josipovič

 Foto: Nebojša Tejič/STA
Podpredsednik sveta Emil Milan Pintar, predsednik sveta Jadran Bajec in član sveta Damir Josipovič  Foto: Nebojša Tejič/STA

LJUBLJANA > Člani projektnega sveta so na današnji novinarski konferenci izpostavili, da projekt drugega tira kljub nekaterim izboljšavam ni optimalen. “Poročilo smo naslovili tudi na slovensko vlado, kjer smo poudarili, da smo sicer zadovoljni, ker se projekt premika naprej, vendar bo treba še marsikaj postoriti. V nasprotnem primeru bo projekt ob koncu gradbenih del zgolj polovično dokončan projekt,” je svoja stališča strnil Jadran Bajec, predsednik projektnega sveta za civilni nadzor nad izvajanjem projekta izgradnje drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom.

Vlada je sklep o dvotirnosti sprejela že 2017

Bajec je predvsem izpostavil nezadovoljstvo projektnega sveta s tem, da država ni v stanju sprejeti dopolnitve državnega lokacijskega načrta z vzporednim tirom. Spomnil je, da je vlada sklep o dvotirnosti sprejela že leta 2017, a se od takrat ni zgodilo nič. Podobno meni tudi podpredsednik sveta Emil Milan Pintar, ki težavo vidi v investicijskem programu.“Menimo, da zaradi tega prihaja do velikih težav. Ker dela potekajo na način, da se gradi le en tir, bo prišlo do najmanj 50 milijonov evrov dodatnih stroškov,” je dejal. Ob tem je opozoril tudi na okoljske vplive, ki bi jih povzročilo dvakratno poseganje v naravo.

Jadran Bajec pa je še dejal, da bi bilo pri tem smiselno se vprašati, ali ne bi ob gradnji zdajšnjega železniškega viadukta nad Osapsko dolino zgradili vsaj temelje za viadukt, po katerem bi lahko nekoč stekel še dodaten tir. “Da ne bodo čez čas prebivalci Črnega Kala zopet trpeli zaradi gradbenih del. Enako velja tudi za viadukta Vodnjan in Glinščica. Ali bomo čakali deset let in nato zopet začeli znova?,” se je vprašal. Opozoril je tudi na omahovanje Evropske investicijske banka (EIB) pri kreditiranju izgradnje drugega tira.

Sporen se jim zdi tudi enosmerni tok

Člani projektnega sveta so nezadovoljni tudi z načrtovano elektrifikacijo proge. Sporen se jim zdi načrtovan enosmerni tok, namesto izmeničnega. “Trikilovatno napajanje z enosmernim tokom je absolutno nesprejemljivo za naše okoljske zaveze, ki jih Slovenija ima,” se je strinjal član sveta Damir Josipovič. “Vidimo, da se lahko vojne razmere zgodijo čez noč, vidimo, kaj je povzročila koronska kriza ... Ne samo elektrifikacija voznega parka, o čemer se največ govori, treba je zagotoviti obnovljive vire in predvsem rekuperacijo energije, ki se porabi,” je poudaril.

Člani sveta si sicer prizadevajo za takojšen sestanek s predsednikom vlade, na katerem bi ga podrobneje seznanili s svojimi ugotovitvami.


Najbolj brano