Kako Sežance spraviti iz avtomobila na kolo?

Sežanska občina ima eno najvišjih stopenj motorizacije v državi, slabo razvito kolesarsko mrežo, delež starejšega prebivalstva se iz leto v leto povečuje, poleg tega pa je le malo površin v mestu namenjenih le pešcem ... Na občini želijo s celostno prometno strategijo do leta 2023 izboljšati prometno varnost in razmere za vse udeležence v prometu.

Stojala za kolesa v Sežani bolj ali manj samevajo. Foto: Petra Mezinec
Stojala za kolesa v Sežani bolj ali manj samevajo. Foto: Petra Mezinec

SEŽANA > Na občini so celostno prometno strategijo pripravljali osem mesecev, na zadnjem občinskem svetu pa so jo potrdili tudi občinski svetniki. V času priprave strategije so organizirali javne obravnave in delavnice. “Občani so povedali, da ni dovolj poti za kolesarje. Vaščani Gradišča v Sežani pa si želijo, da bi bilo njihovo območje zaprto za promet. Njihove predloge bomo upoštevali,” je pojasnil Aleš Vodičar iz sežanske občinske uprave.

Že urejajo mrežo kolesarskih poti

Prav za kolesarje se v kratkem obeta kar nekaj sprememb. Na občini so pravkar zaključili z zbiranjem idejnih zasnov za kolesarske poti na Krasu in Brkinih. “Mreža kolesarskih poti že obstaja, treba pa jih je označiti in urediti. Poleg tega bomo poskrbeli tudi za kolesarske poti v Sežani,” je napovedal Vodičar.

Na občini se zavedajo, da gre za dolgotrajen proces in navad občanov ni lahko spreminjati. Raziskava, ki so jo opravili med pripravo strategije, je namreč pokazala, da kar 42 odstotkov učencev v šolo pripeljejo z avtomobilom, kljub temu da jih polovica živi le kilometer od šole. Četrtina jih v šolo hodi, le dva odstotka učencev pa prihaja s kolesom. Želje otrok so drugačne, kar četrtina bi jih raje kolesarila. Raziskava pa razkriva še en zaskrbljujoč podatek: vsak četrti otrok v občini je predebel.

Na devetem mestu po številu avtomobilov

Med posebnostmi sežanske občine je tudi visoko število avtomobilov, pravi Katja Miklič iz podjetja PNZ, kjer so pripravili strategijo: “Leta 2016 je bilo v občini kar 611 avtomobilov na tisoč prebivalcev. Slovensko povprečje je 531 avtomobilov na tisoč prebivalcev.” Občina se s tem uvršča na deveto mesto v Sloveniji.

Razlogi za veliko število avtomobilov se med drugim skrivajo v slabih medkrajevnih povezavah. Zato v občinski upravi načrtujejo, da bodo uredili postajališča, izboljšali frekvence medkrajevnega prometa in zagotovili sistemsko podporo prevozu na klic za vse občane, je nekaj od številnih ukrepov, ki jih predvideva strategija, naštel Aleš Vodičar.

Prebivalstvo v občini je vsako leto starejše. Delež občanov starih več kot 65 let se je v zadnjih letih povečal za štiri odstotke in trenutno znaša 21 odstotkov. Tisti, ki živijo zunaj mesta imajo še večje težave z mobilnostjo. Da občane moti slaba dostopnost, razkrivajo tudi opravljene ankete. Kar četrtina občanov je nezadovoljnih z dostopnostjo za vse, 30 odstotkov občanov pa motijo visoki stroški za mobilnost.

Iz Sežane promet na avtocesto

V prihodnjih petih letih nameravajo v Sežani zmanjšati vpliv motornega prometa tudi s širitvijo omrežja električnih polnilnic. Trenutno sta v Sežani dve, ena na parkirišču pred pošto, druga na parkirišču pri stadionu.

Promet v Sežani pa bi lahko izboljšali tudi s preusmeritvijo na obvoznico, je prepričana Mikličeva: “V kolikor bi na občini uspeli doseči ukinitev vinjete med obema avtocestnima priključkoma, bi lahko preusmerili več prometa iz središča na avtocesto.” Na občini pa že dlje časa načrtujejo tudi južno obvoznico, a kdaj naj bi jo zgradili, ni znano. Ocenjena vrednost investicije je 5,2 milijona evrov.


Najbolj brano