Izkopali prvi kilometer predorov, zapleta pa se pri delavskem naselju pri Orehku in dovoljenjih za delavce

Izvajalci del na predorih drugega tira železniške proge Divača-Koper so danes dosegli pomemben mejnik. Kot so sporočili iz 2TDK, so namreč na vseh predorskih deloviščih skupaj prebili mejo izkopanih 1000 metrov predorov. Medtem ko dela tečejo, pa se zapleta z gradbenimi dovoljenji za delavsko naselje pri Orehku in dovoljenji za turške delavce.

Medtem ko dela tečejo, pa se zapleta z gradbenimi dovoljenji za 
delavsko naselje pri Orehku in dovoljenji za turške delavce. Foto: Veronika Rupnik Ženko
Medtem ko dela tečejo, pa se zapleta z gradbenimi dovoljenji za delavsko naselje pri Orehku in dovoljenji za turške delavce. Foto: Veronika Rupnik Ženko

LJUBLJANA > Po podatkih družbe 2TDK, ki bdi nad projektom drugi tir med Divačo in Koprom, je skupna dolžina izkopa v predorih trenutno 1006 metrov. Do leta 2024 morajo izvajalci izkopati 37 kilometrov predorov.

Dela na projektu tako pospešeno tečejo, konec lanskega leta je družba 2TDK objavila tretji večji razpis za železniške in predorske sisteme. Ponudbe na projektnem podjetju prejemajo do 17. marca do 10. ure.

Na nekaj manj kot milijardo evrov ocenjeni projekt gradijo slovenski Kolektor CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin, pri čemer pa se zapleta se z gradbenim dovoljenjem za delavsko naselje pri Orehku in delovnimi dovoljenji za turške delavce.

Turki so želeli delavsko naselje pri Orehku postaviti po vzoru naselja na Hrušici, kjer turški gradbinec Cengiz koplje drugo cev predora Karavanke, a so morali v nasprotju s postavitvijo naselja na Hrušici, kjer je bila zadostna priglasitev del, za začasno naselje pri Orehku zaprositi za gradbeno dovoljenje. Tega pa še ni.

Sive lase gradbincem po neuradnih, a zanesljivih informacijah STA povzroča tudi eden od lastnikov nepremičnine v okolici načrtovanega naselja, ki želi tega zaustaviti tudi z vloženo kazensko ovadbo, v kateri izvajalcem očita onesnaževanje okolja in pitne vode.

Turški delavci so medtem nastanjeni v lokalnih hotelih. Izvajalci so zadnje pridobili okoli 140 delovnih dovoljenj, neuradno jih čakajo še približno 350.

Dela na drugem tiru morajo biti glede na časovnico končana leta 2025, leto pozneje pa naj bi bil tir predan v uporabo.


Najbolj brano