Plazenje pod Mihelami presenetilo gradbince

Večina dostopnih cest do trase drugega tira so že dokončali. Na najzahtevnejšem terenu pod vasjo Mihele v dolini Glinščice pa je gradbince Kolektorja CPG in Euroasfalta presenetilo plazenje brežine. Zdaj postavljajo dodatne podporne zidove in pilote, kar bo prineslo približno tri mesece zamude in tudi aneks, ki še ni sklenjen. To pa ne bo oviralo začetka gradnje mostov čez Glinščico.

Gradbinci so z dostopno cesto pod Mihelami prišli približno 200 
metrov od bodočega vstopa v dve predorski cevi. Foto: Zdravko Primožič/FPA
Gradbinci so z dostopno cesto pod Mihelami prišli približno 200 metrov od bodočega vstopa v dve predorski cevi. Foto: Zdravko Primožič/FPA

MIHELE > “Tu smo nepričakovano naleteli na bistvene spremembe v geologiji terena. Plasti in zemljine so drugačne, zato je bilo treba preprojektirati z novimi ukrepi. To je bilo nujno, da bo brežina, ki je že plazela v dolino, stabilna,” je povedal Marjan Zaletelj, vodja projekta drugi tir na 2TDK. Dodatno so pilotirali most, postavili pilotno steno z 71 piloti in branasto konstrukcijo za zadrževanje brežine. Za ta dodatna dela bodo sklenili aneks.

Vodji projekta drugi tir Marjan Zaletelj in Drago Dvanajščak (Foto: Zdravko Primožič/FPA)

Izguba dodane vrednosti brez tira: 145 milijonov na leto

Slovensko gospodarstvo bi v povprečju izgubilo 145 milijonov evrov vsako leto v obdobju 2026-2055, če ne bi zgradili drugega tira. Korist od drugega tira je tako nekaj desetkrat višja, kot če se vse ustavi. Tako je pokazala analiza učinkov drugega tira, ki so jo za 2TDK izdelali na Centru poslovne odličnosti Ekonomske fakultete v Ljubljani in jo bodo javno predstavili prihodnji teden.

Predviden rok za dokončanje dostopnih cest je bil konec julija, 14 cest od 20 je že končanih.

Doslej sklenjene anekse družbe 2TDK je ta mesec pregledala revizijska družba KPMG, je povedal Martin Tomažin iz 2TDK: “Za vse je ugotovila, da so z vidika zakonodaje o javnem naročanju in internih pravil dopustni, vsi pa so bili tudi veljavno podpisani.”

Z dodatno betonsko konstrukcijo bodo zavarovali brežino pred plazenjem. (Foto: Zdravko Primožič/FPA)

Markomark morda že prihodnji teden na teren

Kljub omenjeni zamudi pa bo lahko izbrani izvajalec za premostitev Glinščice, konzorcij Markomark Nival, že prihodnji teden začel s pripravljalnimi deli, septembra pa z glavnimi deli, pričakujejo v 2TDK. Ti objekti so pogoj, da se lahko kasneje glavni izvajalci drugega tira lotijo najpomembnejših del v predorih na trasi drugega tira.

Brez ročnega dela ne gre. (Foto: Zdravko Primožič/FPA)

Na 2TDK podobnih geomehanskih presenečenj kot v dolini Glinščice pri glavni gradnji predorov ne pričakujejo, saj so tam teren temeljito raziskali že med pripravo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja (PGD). Dodatne geološke raziskave kraškega terena pa je zahtevala tudi evropska komisija v postopku kandidiranja za evropski denar. “Pred tremi leti so naredili deset dodatnih vrtnin globine 250 do 300 metrov na območju predorov in te izsledke so projektanti upoštevali so v projektni dokumentaciji,” je povedal namestnik vodje projekta Drago Dvanajščak.

Pilotna stena na plazečem terenu (za zdaj je še večinoma zasuta), pod katero je 71 pilotov, dolgih 11 metrov, z jeklenimi sidri jo bodo pritrdili 18 metrov globoko v brežino, da bo stabilna. (Foto: Zdravko Primožič/FPA)

Čakajo državno revizijsko komisijo

Na 2TDK računajo, da bi pogodbo z izvajalcem glavnih gradbenih del drugega tira podpisali v decembru. V prvi fazi javnega razpisa so sposobnost priznali desetim gradbincem. Zdaj pa je na potezi še državna revizijska komisija, ki rešuje pritožbe. “Eno pritožbo je zavrnila kot neutemeljeno, dve pa še rešuje in predvidevamo, da bosta kmalu rešeni. Zatem lahko 2TDK v zelo kratkem času objavimo drugo fazo razpisa,” je povedal Dvanajščak. Takrat bo jasno, za koliko so gradbinci pripravljeni tir zgraditi. Na 2TDK ob tem poudarjajo, da jim je v letu dni uspelo na projektu pridelati za 111 milijonov evrov prihrankov. Največji prihranek (40 milijonov evrov) je prineslo pravnomočno dovoljenje, da bodo izkopani fliš lahko vozili v bližnji kamnolom Črnotiče namesto v Salonit Anhovo.


Najbolj brano