Z eno vozovnico iz Trsta v Ljubljano

Z eno vozovnico na avtobus s Trga Oberdan do Opčin, od tam pa z vlakom do Ljubljane. Enostaven in poceni način potovanja iz enega mesta v drugo. Od 1. marca do 16. aprila je takšno vozovnico kupilo 137 potnikov, več pa jih pričakujejo v prazničnih dneh in poleti.

Vlak med Opčinami in Ljubljano vozi šestkrat na dan. Foto: Marica Uršič Zupan
Vlak med Opčinami in Ljubljano vozi šestkrat na dan. Foto: Marica Uršič Zupan

TRST > Integrirana čezmejna vozovnica, s katero je mogoče za osem evrov potovati iz Trsta do Ljubljane, in sicer najprej z avtobusom do openske železniške postaje, od tam naprej pa z vlakom, je bila rdeča nit okrogle mize, ki so jo pred dnevi pripravili v Trstu na sedežu tržaškega odseka Srednjeevropske pobude (SEP). Povezavo so predstavili kot velik turistični potencial.

Gre za projekt transnacionalnega sodelovanja, s poudarkom na izboljšanju mobilnosti in povezljivosti javnega prevoza med regijami Srednje Evrope, zlasti perifernih in obmejnih območjih. Michele Scozzai iz podjetja Trieste Trasporti je pojasnil, da bo pilotni projekt trajal do konca avgusta. Pred uvedbo integrirane vozovnice so uredili tudi cesto, ki pelje do openske železniške postaje. “Ta je bila dotrajana in polna lukenj, po novem je dobro 'zakrpana', s črtami pa smo označili tudi parkirišča za avtobuse in osebna vozila,” je povedal predstavnik mestnega prevoznika. Po njegovih besedah projekt omogoča potnikom enostaven način potovanja iz enega mesta v drugo. “Kaj je lahko lepšega, kot že čas na poti izkoristiti za druženje in lep razgled skozi velika panoramska okna vlaka. Čeprav vožnja do Ljubljane traja dve uri, ta čas mine hitro,” je dober izkoristek časa z vlakom opisal Scozzai. Mednarodni vlak povezuje Opčine s slovensko prestolnico šestkrat na dan, avtobusi prevoznika Trieste Trasporti pa v sklopu tega projekta prevozijo skoraj 20 kilometrov na dan več kot pred začetkom projekta. Scozzai je še povedal, da je vozovnico mogoče kupiti le na spletni strani Slovenskih železnic, zato je plačilo mogoče le s kreditnimi karticami. Ob tem je še namignil, da ne izključujejo možnosti, da bi s projektom nadaljevali, tudi ko se bo uradno zaključil, saj se jim ta povezava zdi pomembna obogatitev turistične ponudbe Trsta.

“Ker 72 odstotkov populacije živi v urbanih območjih, je treba urbane povezave dobro in natančno preučiti. Naš osnovni cilj je, da vsa periferna območja dobro povežemo z urbanim okoljem. V ta namen izvajamo različne projekte v različnih državah, ki so članice SEP,” je povedal predstavnik SEP Paolo Dileno. Ustavil se je tudi pri novi železniški povezavi med Trstom in Ljubljano, ki so jo leta 2011 prekinile različne razprtije. Po njegovih besedah je bilo neprimerno, da sta bili mesti, ki sta bili z železnico neprekinjeno povezani 150 let, železniško razdvojeni dolgih sedem let.SANELA ČORALIĆ, Primorski dnevnik


Najbolj brano