V Trstu se čudijo strahu Rima pred Kitajci

Italijanska vlada bi morala čez nekaj dni v Rimu s kitajskim predsednikom Šijem Džinpingom podpisati načrtovani dogovor o vključitvi Italije v iniciativo nova svilna pot o krepitvi gospodarskega sodelovanja med Azijo in Evropo. A koalicijski stranki Gibanje Pet zvezd in Liga tik pred zdajci nista enotni.

V pristanišču Trst se že več let promovirajo kot del kitajske pobude 
nove svilne poti in se kitajskih vlaganj ne branijo.  Foto: Zdravko Primožič/FPA
V pristanišču Trst se že več let promovirajo kot del kitajske pobude nove svilne poti in se kitajskih vlaganj ne branijo.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

TRST, RIM > Prvaku Lige Matteu Salviniju sporazum ni všeč, med drugim se boji kitajskega prevzema pristanišč Trst in Genova. Podobne memorandume s Kitajsko, ki so nezavezujoči dogovori o sodelovanju in ne obsegajo konkretnih poslov, je v Evropi podpisalo 13 držav, vključno s Slovenijo. Pred italijanskim podpisom pa so se vmešale ZDA in posvarile Rim pred sklepanjem zavezništev s Kitajsko. Tudi to je povzročilo obrat v koalicijski Ligi in nasprotovanje podpisu, medtem ko v koalicijski partnerici Gibanje Pet zvezd pripravljeni dogovor še naprej podpirajo. “Preden komu dovolimo, da investira v Trstu in Genovi, moramo poglobiti zadevo. Ko bi šlo za Američane, ne bi bilo težav. Pri kitajskih investicijah pa je treba biti zelo previden. Še posebno če gre za vprašanje nacionalne varnosti,” je dejal Matteo Salvini, italijanski notranji minister. Kot kaže, bodo v italijanski vladi besedilo sporazuma o sodelovanju v iniciativi En pas, ena pot tik pred obiskom kitajske delegacije še pilili.

Trst vabi kitajski kapital

V Trstu polemiko spremljajo z začudenjem. V mestu prav danes obeležujejo 300. obletnico statusa brezcarinskega pristanišča, ki ga je 18. marca leta 1719 podelil habsburški cesar Karel VI. Praznovanje bi lahko v pristaniški upravi, ki jo vodi Zeno D'Agostino, kronali s podpisom dogovora o sodelovanju s kitajsko družbo China Communications Construction Company (CCCC) v okviru obiska kitajske delegacije v Rimu, na kar se pripravljajo že dve leti. “V Trstu smo povsem pripravljeni na podpis dogovora, ki spoštuje vsa pravila, ne razprodaja ničesar in, prav nasprotno, krepi vlogo javne uprave. Ampak če ne bodo podpisali glavnega dogovora, bodo odpadli tudi manjši,” je po poročanju Primorskega dnevnika poudaril D'Agostino.

Andrej Šik

predsednik Slovenskega deželnega gospodarskega združenja

“Verjetno bistvo problema ni v pristaniščih, ampak povsem drugje, v bojazni pred morebitno kitajsko informacijsko tehnologijo pri gradnji omrežja 5G v Evropi.”

Dogovor, ki bi ga sklenili pristaniška uprava in CCCC, predvideva možnost vlaganj v pristanišči Trst in Tržič ter v železniško infrastrukturo na območju zalednih terminalov Červinjan in Opčine. D'Agostino poudarja, da bi pri projektih sodelovala tudi EU.

“V Trstu smo kar malo zaprepadeni nad dogajanjem v vrhu italijanske politike in velikim problemom, ki je nenadoma nastal iz nič tik pred podpisom dogovora,” ocenjuje tudi Andrej Šik, predsednik Slovenskega deželnega gospodarskega združenja. “V Trstu se o sodelovanju v iniciativi svilna pot govori že več let in so vlaganja, tudi morebitna kitajska vlaganja, v pristanišče povsem normalno sprejeta. V pristanišču Trst se podeljujejo koncesije, tako da ni nobene nevarnosti, da bi Kitajci prevzeli pristanišče. Verjetno v resnici bistvo problema ni v pristaniščih, ampak povsem drugje, v bojazni pred morebitno kitajsko informacijsko tehnologijo pri gradnji omrežja 5G v Evropi,” ocenjuje Šik.

Ne le v ZDA, ampak tudi v evropskem parlamentu so namreč “zelo zaskrbljeni” zaradi tveganj, povezanih z uporabo kitajske tehnologije v gradnji mobilnih omrežij nove generacije v Evropi. Evroposlanci so pred nekaj dnevi spomnili, da bi lahko kitajska tehnologija za omrežja 5G kitajskim oblastem in podjetjem omogočila nepooblaščen dostop do zasebnih in osebnih podatkov in komunikacij.


Komentar novinarja

Katja Gleščič

Kitajski zmaj ne jé le parmezana

Informativne oddaje v Italiji se te dni veliko ukvarjajo z Marcom Polom. Srednjeveškega popotnika v Azijo po tako imenovani svilni poti na novo odkrivajo pred obiskom kitajskega predsednika Šija Džinpinga v Rimu. Tam naj bi z italijansko vlado podpisal memorandum o vključitvi Italije v kitajsko pobudo En pas, ena cesta, poimenovano tudi nova svilna pot, s katero hoče Kitajska krepiti gospodarsko povezanost 65 držav med Azijo in Evropo. V EU ima Kitajska podoben dokument že s 13 državami EU,...

Preberi več

Najbolj brano