Spet vlak med Trstom in Dunajem

Danes bo z dunajske železniške postaje proti Trstu prvič spet odpeljal mednarodni vlak, ki bo avstrijsko prestolnico prek Ljubljane neposredno povezal s Trstom.

V Trst bodo pripeljali trije avstrijski vagoni. Foto: O¨BB
V Trst bodo pripeljali trije avstrijski vagoni. Foto: O¨BB

Avstrijski vlak, ki ga je izdelalo tamkajšnje podjetje Siemens, bo na tržaške tire predvidoma zapeljal okoli 16.30, prihod pa naj bi pozdravili tudi predstavniki avstrijskih železnic ÖBB. S to otvoritveno vožnjo bodo slovesno oživeli pred leti ukinjeno progo.

Avstrijski vlak bo enkrat na dan vozil na relaciji Dunaj - Gradec - Ljubljana - Trst. Do slovenske prestolnice bo peljalo šest vagonov; trije so last avstrijskih železnic, trije pa last Slovenskih železnic. Od Ljubljane do Trsta bodo pot nadaljevali trije avstrijski vagoni. Vožnja bo trajala slabih devet ur. Z Dunaja bo vlak krenil malo pred osmo uro zjutraj, na celotni relaciji pa se bo ustavil 25 krat. Zanimiva bo cena vozovnic. Kot so sporočili predstavniki za stike z javnostmi družbe ÖBB, bodo vozovnice prodajali že po 29 evrov. Seveda bo cena odvisna od načrtovanja potovanja. Družba je namreč uveljavila dinamičen model oblikovanja cene vozovnice, ki je podoben modelu letalskih prevoznikov. Zgodnejši nakup pomeni tudi nižjo ceno vozovnice, cena pa bo variirala tudi glede na dan nakupa v tednu in zasedenost vlaka.

Siemensovi vlaki kot simbol potovalnega udobja

Kot so sporočili iz avstrijskih železnic, si želijo, da bi potniki spet začeli uporabljati to relacijo. Tudi zato, ker so Siemensovi vlaki zelo udobni za potovanje. Avstrijske železnice verjamejo v vrnitev železniškega turizma, v katerega veliko vlagajo. Za oživitev proge Dunaj - Trst so se pogajali več kot leto dni. Avstrijci so se o uporabi italijanske proge morali dogovoriti z družbo RFI (Rete Ferroviaria Italiana). Vodstvo družbe jim je po pogajanjih zagotovilo, da lahko progo na relaciji Trst - Opčine uporabljajo, če se njihov vozni red ne križa z drugimi vlaki. Avstrijski vlak bi italijanski del proge zasedel za 42 minut. Na Opčine bo namreč vlak zapeljal ob 16.10, na glavno postajo v Trstu pa bo pripeljal ob 16.52.

Vožnja od Dunaja do Trsta je pred 150 leti trajala 16 ur

Progo med Dunajem in Trstom je leta 1857 odprl cesar Franc Jožef I.. Iz voznega reda Železniškega muzeja Slovenskih železnic je razvidno, da je vlak z Dunaja odpeljal ob 6.10 zjutraj, v Trst pa je prispel ob 22.35. Za vožnjo je potreboval 16 ur in 25 minut.

V Ljubljano je vlak z Dunaja prispel ob 17.51. To pomeni, da je iz Ljubljane do Trsta vozil nekaj več kot štiri ure in 44 minut, zdaj vozi dve uri in 42 minut. Ob sedanjih hitrostnih vožnjah bo vožnja med Dunajem in Trstom trajala, kot rečeno, slabih devet ur, kar pomeni, da so železničarji v 164 letih uspeli skrajšati vožnjo za približno osem ur.

Povezava med Dunajem in Trstom je obstajala več kot 150 let, Ljubljana pa je bila leta zgolj vmesni postanek na poti nočnega vlaka, ki je krenil iz Budimpešte skozi Zagreb in Slovenijo proti Benetkam. Nato so železniški prevozniki sodelovanje in povezavo ukinili, saj naj ne bi bila več rentabilna oziroma se zaradi naraščajočih stroškov povezava preprosto ni več izplačala, dodatni razlog pa so bila tudi nesoglasja med upravljavcem madžarskih železnic in italijanskim prevoznikom.

Zadnji vlak je iz Budimpešte odpeljal decembra 2011. Od takrat do letošnjega leta se je o povezavi med Trstom in Dunajem samo govorilo.

Sanela Čoralič, Primorski dnevnik


Najbolj brano