Nova železniška povezava Trst-Velenje

Kitajska družba Cosco Shipping je uvedla novo železniško povezavo med Trstom in Velenjem. Včeraj je s 7. pomola v tržaškem pristanišču krenil vlak, na katerem je bil tovor, namenjen drugemu kitajskemu industrijskemu velikanu - proizvajalcu bele tehnike Hisense. Ta je pred nekaj leti odkupil slovensko družbo Gorenje in njen industrijski obrat v Velenju.

Kitajska družba Cosco Shipping je uvedla novo železniško povezavo med Trstom in Velenjem. Foto: Leo Caharija
Kitajska družba Cosco Shipping je uvedla novo železniško povezavo med Trstom in Velenjem. Foto: Leo Caharija

TRST > Hisensov vlak so v ponedeljek zvečer s kratko slovesnostjo v Trstu na pot pospremili odposlanec za gospodarstvo in trgovino na kitajskem veleposlaništvu v Italiji Li Bin, predsednik dežele Furlanije-Julijske krajine Massimiliano Fedriga, predsednik Hisense Europe Hanson Han ter izvršni podpredsednik Cosco Shipping Ji Lin. Neposredno na obstoječi kontejnerski terminal znotraj industrijskega parka Hisense Europe v Velenju je prispel v torek zjutraj.

"Ta nova proga je zelo pomembna za izboljšanje transportnega sistema za naše tovarne v Velenju ter za zagotavljanje stabilne dobavne verige," je povedal predsednik Hisense Europe Hanson Han.

Spomnil je, da je Hisense leta 2018 pridobil blagovno znamko Gorenje in njene evropske tovarne. "Zdaj izdelke, izdelane tukaj, v Evropi, s pomočjo omrežja Cosco Shipping prevažamo ne le na evropske trge, temveč tudi na trge v Aziji, Ameriki in drugih območjih po svetu," je dodal.

Kot dodaja Primorski dnevnik, nova povezava odpira nove razvojne možnosti za tržaško pristanišče. Cosco Shipping namerava namreč svoje vlake pripeljati vse do Madžarske. Predsednik Pristaniškega sistema vzhodnega Jadrana Zeno D'Agostino je pojasnil, da bo na teh vlakih potoval tovor tudi drugih družb, nove povezave pa naj bi med tržaškim pristaniščem in Madžarsko vzpostavili skoraj vsakodnevno oziroma do petkrat tedensko. Ti vlaki se bodo tako pridružili tistim, ki že sedaj redno povezujejo tržaške pristaniške pomole z Avstrijo, Nemčijo, Belgijo, Luksemburgom, Madžarsko, Slovaško in Češko. Tem državam se torej pridružuje tudi Slovenija. “Odpira se nam novo tržišče, ki ga je doslej servisiral samo Koper,” je spomnil D'Agostino in poudaril, da so dodatne povezave prednost in priložnost za tržaško pristanišče.

Tržaško pristanišče je kot izhodiščno točko za 12-urno potovanje do Velenja izbral prevoznik, sicer pa več kot 80 odstotkov tovora za Hisensove tovarne še vedno poteka prek koprskega pristanišča, so prek svojih spletnih strani sporočili iz Gorenja.

Hisense svoje izdelke iz segmentov gospodinjskih aparatov, zabavne elektronike, komunikacij, informacijske tehnologije in druge proizvaja v 29 industrijskih parkih v Aziji, Evropi, Afriki in Južni Ameriki, izvaža pa v več kot 160 držav in regij po vsem svetu.

V Gorenju so ob tem pojasnili, da je obstoječi kontejnerski terminal znotraj njihovega varovanega območja zaradi povečanja obsega proizvodnje že prezaseden in premajhen, zato ga bomo širili oz. bodo v neposredni bližini uredili še enega, tako da bo njuna skupna zmogljivost do 250 velikih zabojnikov.

China Cosco Shipping Group je eden največjih ladijskih prevoznikov na svetu, s floto več kot 1400 plovil in skupno zmogljivostjo več kot 112 milijonov ton. Posebna železniška tovorna linija Trst-Velenje je del ekspresne linije kopno-morje med Kitajsko in Evropo, ki združuje ladijski in kopenski transport in se razteza od grškega pristaniškega mesta Pirej do zaledja Evrope.

Skupina Hisense in Cosco Shipping imata dolgo zgodovino sodelovanja v dobavni verigi in na podoben način sodelujeta tudi na Kitajskem. Poleg vzpostavitve logističnega kanala Pirej-Trst-Velenje za dobavo surovin in komponent bo v prihodnje Hisensov vlak tudi prevažal končne izdelke iz Velenja v Trst, odkoder bodo na kontejnerskih ladjah Cosco odpremljeni v Španijo, Združeno kraljestvo, ZDA, Avstralijo in druge destinacije.


Najbolj brano