Niso izbrali Kitajcev, a niti Maerska ne

Pristaniška uprava Reka je po mesecih odlašanja na koncu razveljavila razpis za podelitev koncesije na Zagrebški obali, novem kontejnerskem terminalu. Zavezujoči ponudbi sta oddala konzorcij kitajskega pristanišča Ningbo in nizozemski APM Terminals v lasti ladjarja Maerska. Boljša ponudba je bila kitajska in kot ugibajo hrvaški viri, je prav to razlog za razveljavitev.

Nov terminal Zagrebška obala še ne bo dobil (kitajskega) upravljalca.  Foto: Pristaniška uprava Luke Reka
Nov terminal Zagrebška obala še ne bo dobil (kitajskega) upravljalca.  Foto: Pristaniška uprava Luke Reka

REKA > Pristaniška uprava Luke Reka sicer ni pojasnila, zakaj se je po več mesecih tehtanja ponudb odločila za razveljavitev razpisa.

Po informacijah, ki jih je objavil časnik Večernji list, naj bi takšni odločitvi botrovali pritiski na Hrvaško s strani ZDA in EU, da kitajski ponudnik ne dobi upravljanja terminala na Reki.

Dvakrat ugodnejša je bila kitajska ponudba

Pristaniška uprava je poziv za sodelovanje na razpisu objavila že v začetku leta 2019. Prejela je dve zavezujoči ponudbi. Konzorcij kitajskega upravljalca pristanišč Ningbo Zhoushan in družbe China Road and Bridge Corporation (ta gradi tudi most na Pelješac) je ponudil dva milijona evrov stalne letne koncesijske dajatve in dograditev dodatnih 280 metrov obale v petih letih. Nizozemski operater APM Terminals v navezi s hrvaško družbo Enni Logic pa je ponudil milijon evrov letne koncesijske dajatve in dokončanje druge faze terminala v desetih letih.

Na prvi pogled je ugodnejša kitajska ponudba. Po več mesecih tehtanja ponudb pa na koncu pristaniška uprava ni izbrala nobene. Nov razpis napoveduje v kratkem.

Novi terminal Zagrebška obala je zdaj dolg 400 metrov in ima 20 metrov globine, tako da je primeren za največje kontejnerske ladje. Na njem bo prostora za milijon TEU kontejnerjev na leto.

Na terminalu Brajdica prvič presegli 300.000 TEU kontejnerjev

Na Reki deluje kontejnerski terminal Brajdica, ki ga upravlja družba Jadranska vrata, v kateri je večinski strateški partner filipinski operater ICTSI. V letu 2020 so na tem terminalu pretovorili rekordnih 300.000 TEU.


Najbolj brano