Luka Rijeka zasuta s poizvedbami za pretovarjanje žita iz Ukrajine

Luka Rijeka zaradi ruske blokade črnomorskih pristanišč prejema vse več zahtevkov za pretovarjanje žita iz Ukrajine. Če bi imeli večje zmogljivosti, bi lahko sprejeli trikrat več žita, kot ga sedaj, je po poročanju hrvaške tiskovne agencije Hina dejal predsednik uprave reškega pristanišča Duško Grabovac.

Luka Rijeka zaradi ruske blokade črnomorskih pristanišč prejema 
vse več zahtevkov za pretovarjanje žita iz Ukrajine. Foto: Pristaniška uprava Luke Reka
Luka Rijeka zaradi ruske blokade črnomorskih pristanišč prejema vse več zahtevkov za pretovarjanje žita iz Ukrajine. Foto: Pristaniška uprava Luke Reka

REKA > "Pritisk je ogromen. Prihaja nova žetev, ukrajinski silosi pa so polni," je ta teden v Rigi ob vrhu Pobude treh morij dejal Grabovac. Ruska mornarica namreč kot odgovor na gospodarske sankcije EU zoper Rusijo blokira pristanišča, iz katerih je Ukrajina izvažala žitarice. Trgovci zato iščejo alternativne poti, med katerimi je tudi Rieka.

Jadranska pristanišča Rijeka, Trst in Koper so po blokadi pristanišč v Črnem morju za trgovce najbolj privlačna, ker so najbližje končnim ciljem, med njimi tudi Afriki.

"Poizvedbe so vsakodnevne. Pri tem je treba upoštevati zmogljivost silosa v Luki Rijeka, ki znaša 55.000 ton," je povedal Grabovac in dodal, da bi bili glede na povpraševanje polni, tudi če bi imeli trikrat večje zmogljivosti.

Po besedah predsednika uprave reškega pristanišča je problem tudi pomanjkanje vagonov, zato iščejo druge načine pretovarjanja. Med njimi so velike vreče, zabojniki in barke, ki potujejo od Romunije do Rijeke.

Žito bo kmalu začelo prihajati v to hrvaško mesto, prednost pa bodo imeli tisti trgovci, ki ga bodo lahko hitreje odpeljali, da bodo sprostili prostor za novega.

Poleg tega, da morajo v Luki Rijeka izpolniti tudi potrebe dosedanjih strank, jih omejujejo tudi dela v pristanišču, zato v drugi polovici leta ne bodo sprejemali ladij, težjih od 15.000 ton.

Ukrajina je po podatkih Združenih narodov v letu 2019 izvozila 16 odstotkov svetovnih zalog koruze in 42 odstotkov sončničnega olja.


Najbolj brano