Iz Ljubljane z vlakom v Trst

Od nedelje, 9. septembra, bo iz Ljubljane v Trst znova mogoče potovati z direktnim vlakom. Novost je podaljšek do Vidma s postankom na novi železniški postaji na letališču Ronke.

Železniška postaja Trst Foto: Peter Verč
Železniška postaja Trst Foto: Peter Verč

LJUBLJANA, TRST > Nova povezava je sad dogovora med Slovenskimi železnicami (SŽ) in italijansko železniško družbo Trenitalia, sklenjenega ob politični vzpodbudi Dežele Furlanije-Julijske krajine (FJK). Za povezavo si je zelo prizadevala prejšnja vlada Debore Serracchiani, njena desnosredinska naslednica (deželo zdaj vodi Massimiliano Fedriga iz Lige) pa je projekt podprla in ga tehnično udejanila.

Dvakrat dnevno

Na relaciji Trst-Ljubljana bo vlak Dežele FJK vozil dvakrat dnevno, prva vožnja iz Ljubljane pa bo podaljšana do Vidma, kar v nasprotno smer velja tudi za drugi vlak iz furlanske prestolnice. V Sloveniji bo vlak ustavljal na postajah, na katerih se danes ustavljajo vlaki Ljubljana-Sežana, na italijanski strani pa predstavlja novost postanek na letališču v Ronkah. Tam si s tem očitno obetajo večji priliv potnikov iz Slovenije. Oba vlaka bosta v Trstu imela povezave z vlaki za Benetke. Prav zaradi letališča v Ronkah tako vlak ne bo peljal skozi Gorico, temveč bo do Vidma potoval skozi Červinjan in Palmanovo.

Vožnja: skoraj tri ure

Vožnja z vlakom od Ljubljane do Sežane bo trajala uro in štirideset minut; to je približno enako kot danes, saj proga (nekdanja Južna železnica) ne omogoča hitrih vlakov. Sorazmerno dolgo bo trajala vožnja od Sežane do Trsta, a tudi ta zgodba je vezana na značilnost proge in na velik ovinek, ki ga morajo vlaki narediti z Opčin vse do Nabrežine in šele nato zaviti nazaj v Trst. Za hitrejši prihod v Ronke bi lahko vlak v Nabrežini (postaja Bivio) obšel Trst, kot je to delal nekdanji vlak Ljubljana-Benetke, a bi v tem primeru iz tega načrta izpadla Trst in njegova povezava z Ljubljano. Skratka, nekje je bilo treba začeti.


Najbolj brano