V Izoli od julija deluje Prostofer, prostovoljni šofer

V izolski občini od sredine julija deluje Prostofer, storitev, ki jo izvajata občina in humanitarni zavod Zlata mreža za boljšo kakovost življenja starejših. Kljub drugačnemu imenu jo brezplačno in po potrebi namenjajo vsem občanom, ne samo upokojenim, zagotavlja koordinator Srečko Langeršek. “Kaj če si zlomite nogo in nimate nikogar, ki bi vas peljal k zdravniku?” je nazoren.

V sredo je  Langeršek v izolsko bolnišnico najprej odpeljal 79-letno Jožico Španič  iz Kort (na 
fotografiji), potem pa še 82-letno Cecilijo Lazar iz Dobrave.    Foto: Mirjana Cerin
V sredo je Langeršek v izolsko bolnišnico najprej odpeljal 79-letno Jožico Španič iz Kort (na fotografiji), potem pa še 82-letno Cecilijo Lazar iz Dobrave.  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA > Srečko Langeršek je tudi pobudnik projekta v Izoli, za katerega je izvedel od strica Ivana Mehleta iz Slovenskih Konjic. Občina v zgornji Dravinjski dolini je bila ena prvih, v kateri so pred dvema letoma zagnali projekt, katerega cilj je izboljšati mobilnost starejših in omiliti njihove stiske.

V Prostofer je zdaj vključenih približno 30 občin in čeprav ima Zlata mreža klicni center za vso Slovenijo na Srminu (sedež zavoda je v Logatcu), se ji je od primorskih občin doslej pridružila le izolska občina. Toda že jeseni naj bi ji sledila koprska in Langeršek zagotavlja, da si bo prizadeval, da bi sistem razširili na vso Istro.

Prevoz potrebno naročiti najmanj dva dneva vnaprej

Prevoze izvajajo ob delovnikih med 7. in 19. uro, ob vikendih in praznikih izjemoma za zdravstvene potrebe. Prevoze je treba naročiti najmanj dva dneva vnaprej na klicni center (št. 080 10 10), ki dela od ponedeljka do petka od 8. do 18. ure. Od tam obvestijo Langerška in on določi šoferja, ki je na razpolago, prevoze potrdi v sistemu in neposredno uporabnikom. Za več informacij je na voljo po gsm 041/ 679-732, prijavi se lahko tudi še kakšen prostovoljni šofer.

Ne samo na zdravniške preglede

Kako mu je uspelo uresničiti zamisel v Izoli? “Vzpostavil sem stik z direktorjem Zlate mreže Miho Bogatajem in šel do izolskega župana Danila Markočiča. V drugi polovici maja sem mu predstavil projekt in takoj mu je bil všeč. Skupaj z Bogatajem smo dorekli pravila igre, občina je priskrbela prostoren avtomobil z višjimi sedeži, primernimi za starejše, in obljubila, da bo pokrivala stroške bencina. 15. julija smo opravili prvi prevoz; izolsko upokojenko smo peljali na pregled v Ortopedsko bolnišnico Valdoltra.”

V času, ko sva se pogovarjala, je eden od osmih šoferjev, Sergio Marancin, starejšo Izolanko peljal v koprsko diabetično ambulanto, naslednji na vrsti je bil predviden prevoz starejšega občana na pregled v izolsko bolnišnico. Langeršek podatke stresa kot iz rokava, saj si, ko razporeja vožnje in voznike, zapomni večino podatkov.

Jožica Španič

iz Kort:

“Storitev Prostofer sem prvič uporabila za pregled pri okulistu v izolski bolnišnici. Nobene pripombe nimam, ne vem pa, kaj meni šofer (smeh, op. a.). Če bom še kdaj potrebovala prevoz, bom spet poklicala.”

“V prvem tednu smo imeli sedem voženj, zdaj jih imamo do tri na dan, skupaj smo jih opravili že 41,” razkriva in dodaja, da imajo za ponedeljek naročene celo štiri vožnje. Prostofer je namenjen predvsem prevozom do zdravstvenih domov, bolnišnic in fizioterapevtskih centrov v Istri, in sicer za starejše občane, ki sami ne morejo voziti ali uporabljati javnih prevozov, pa vendar jih peljejo tudi po opravkih, v trgovino ali na druženje v medgeneracijski center v Livadah, če le imajo prost avtomobil. Ko je možno, prevoze združujejo.

Kot je mogoče razbrati iz imena, projekt vključuje prostovoljne šoferje, ki svoje storitve opravljajo brezplačno.

Srečko Langeršek

koordinator in voznik

“V prvem tednu smo imeli sedem voženj, zdaj imamo do tri na dan, skupaj smo jih doslej opravili 41.”

Pet voznikovin tri voznice

Dva od osmih izolskih voznikov sta Srečko Langeršek in njegova soproga Darja Langeršek, poleg že omenjenega Marancina pa vozijo še Branko Klemenčič, Jožica Skubic, Slavko Zadnik, Zdenka Pucer in Hasan Smajilagić. Čeprav imajo kar tri šoferke, Langeršek opaža, da med uporabniki prevladujejo ženske, starejše od 70 let, ker je v tej starostni kategoriji načeloma manj voznic.

Od prostovoljnih voznikov-šoferjev pa pričakuje tudi dobro voljo, da nekomu radi brezplačno pomagajo. Denarja namreč ne sprejmejo, z uporabniki kvečjemu spijejo skupaj kavo.


Najbolj brano