Težave pod Markovcem zaradi obnove na Kozini

Včeraj dopoldne so v predoru Markovec na hitri cesti Koper-Izola spet utripale luči in vožnjo skozi predor so znova omejili na 60 kilometrov na uro, čeprav so napako v delovanju sistema za avtomatsko detekcijo prometa odpravili v ponedeljek zvečer.

Promet na hitri cesti Koper-Izola upravljajo  iz  pogonske 
centrale Markovec, desno zadaj na fotografiji, ki je nastala ob 
gasilski reševalni vaji.    Foto: Tomaž Primožic/FPA
Promet na hitri cesti Koper-Izola upravljajo iz pogonske centrale Markovec, desno zadaj na fotografiji, ki je nastala ob gasilski reševalni vaji.  Foto: Tomaž Primožic/FPA

PRIMORSKA > Sistem za detekcijo prometa zaznava različne anomalije: dim in vozila, ki se med vožnjo ustavijo ali jih doleti okvara oziroma vozijo v napačno smer. Prejšnji petek je na tem sistemu prišlo do napake in včeraj okrog 8. ure se je zadeva ponovila, le da so tokrat napako hitreje odpravili.

V Darsu pravijo, da nevšečnostim delno botruje prenavljanje regionalnega nadzornega centra na Kozini. “Nadzorniki prometa hitro cesto Koper-Izola in avtocesto skoraj do Ljubljane upravljajo iz pogonske centrale Markovec, ki je na desni strani ob predorski cevi v smeri proti Izoli. Promet na hitri cesti prek Vipavske doline pa vodijo iz pogonske centrale Nanos,” pojasnjuje Marjan Koler iz Darsove službe za komuniciranje.

Prenova za 1,85 milijona evrov

Dars je za obnovo Regionalnega centra Kozina marca lani podpisal več pogodb. Prvo je sklenil z ljubljanskim podjetjem Javna razsvetljava - za obnovo in optimizacijo sistemov za vodenje in nadzor prometa bo odštel 1,483.921 evrov z davki. Zatem je s podjetjema Technix iz Kamnika in ljubljanskim A koda plus sklenil še pogodbo za nadgradnjo in integracijo obstoječih sistemov video nadzora in avtomatske detekcije prometa na primorskem avtocestnem kraku. Slednje ga bo z davki stalo 365.633 evrov.

Obnove Regionalnega nadzornega centra Kozina so se lotili po slabih 14 letih delovanja. Ta nadzorni center je med najstarejšimi v državi, saj so ga vzpostavili ob odprtju črnokalskega viadukta in avtoceste do Kopra septembra 2004. Kdaj bodo končali njegovo obnovo, ne vedo, nadejajo pa se, da bo to pred poletjem.

Prihodnji mesec bodo končali z gradbenimi deli, zatem bodo v nadzorni center namestili opremo in informacijsko tehnologijo.

Če bi med obnovo regionalnega centra še kdaj prišlo do napake v avtomatskem sistemu za detekcijo prometa v predoru Markovec in bi morali tam vnovič omejiti hitrost prometa, v Darsu poudarjajo, da se morajo vozniki držati hitrostne omejitve. “Varnost v prometu je povsod pomembna, še zlasti pa v predorih, kjer so tveganja za izredne dogodke, kot je požar, veliko večja kot na odprtih trasah hitrih cest in avtocest.”


Najbolj brano