Slovenske gazele rastejo na dolge proge

Gazele so najboljša med najhitreje rastočimi podjetji. Rastejo dinamično, s trajnostnim modelom rasti. Hitro rastoča podjetja so bila tudi glavna tema konference, ki jo je včeraj v okviru evropskega projekta Erasmus pripravila Obrtno-podjetniška zbornica.

Edita Krajnović, direktorica družbe Mediade Foto: Sonja Ribolica
Edita Krajnović, direktorica družbe Mediade Foto: Sonja Ribolica

PORTOROŽ > Sposobnost gospodarstva, da raste in zaposluje, je močno odvisno od njegove sposobnosti, da ustvarja gazele.

Gazele poganjajo gospodarstvo

Raziskave so pokazale, da dve tretjini rasti ustvarijo podjetja z manj kot 20 zaposlenimi. A gazele so lahko tudi precej večje. Ne glede na velikost gazele družijo dinamična rast, bliskovit razvoj, intenzivno zaposlovanje in to, da so vedno korak red konkurenco. “V zadnjih petih letih so slovenske gazele ustvarile 15.700 delovnih mest,” je slovenske gazele pohvalila Edita Krajnović, direktorica družbe Mediade, ki sodeluje pri projektu Slovenska gazela (od leta 2005 ta poteka pod okriljem Dnevnika).

15.700

delovnih mest so v zadnjih petih letih ustvarile slovenske gazele

Spremembe so stalnica

Trije največji izzivi gazel so povezani z inovacijsko kulturo, trženjsko miselnostjo, ki se mora osredotočati na potrebe kupca, in vodenje, pri katerem so v osredju nenehne spremembe. “Navada je res železna srajca, težko se je spreminjati. A prav to je nujno, podjetje se mora danes nenehno spreminjati,” je poudarila Krajnovićeva. Delitev podjetij na velika in majhna je preživeta, danes so podjetja bodisi hitra bodisi počasnejša. V prejšnjem stoletju so imela podjetja na voljo 75 let, da so se preobrazila, a čas za to se hitro krajša. Danes se mora podjetje - za to, da je uspešno in da obstane - temeljito preobraziti vsakih sedem let, v nekaterih panogah pa je ta čas celo prepolovljen.

A še zdaleč ne zadostuje, da podjetje inovira - to je treba tudi marketinško podpreti. Svoje inovacije mora ustrezno in celovito predstaviti, tako da izdelek uspe tudi dražje prodati. “Slovenci veljamo za narod inženirjev, inovatorjev, pionirjev ... Samo svet tega ne ve, ker tega ne znamo predstaviti,” je Krajnovićeva šaljivo izpostavila tovrstno šepanje slovenskih podjetij.

Edita Krajnović

direktorica Mediade

“Podjetje se mora danes nenehno spreminjati.”

Za čimveč hitro rastočih podjetij

V Obrtno-podjetniški zbornici (OZS), ki je eden izmed partnerjev v okviru evropskega projekta Erasmus, želijo, da bi se trop slovenskih gazel naglo povečeval. “Pogum, znanje, vizija in seveda dober produkt, ki se bo uspešno prodajal - to so značilnosti hitro rastočih podjetij. Ki naj še naprej rastejo, zaposlujejo in so konkurenčna na mednarodnih trgih - to želimo,” je poudaril Branko Meh, predsednik OZS. Novi vladi je položil na srce, naj ima posluh za razvoj gospodarstva in naj sprejema zakone, ki bodo spodbujala zaposlovanje ter krepila konkurenčnost podjetij.


Najbolj brano