Z novim privezom bo v prvem bazenu manj ladij z avtomobili in torej manj hrupa

V Luki Koper lahko ladje, ki prevažajo vozila, privezujejo na nov privez v tretjem bazenu. To je prvi privez po letu 2009, zanj so namenili dobrih šest milijonov evrov. S tem zaokrožujejo investicije na avtomobilskem terminalu, nove pridobitve pa bodo veseli tudi prebivalci mestnega jedra. Teh ladij bo zdaj manj v prvem bazenu, s tem pa tudi manj hrupa.

Ladjo Neptune Kefalonia sta ob novi privez simbolično družno 
privezala predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel in minister za 
infrastrukturo Jernej Vrtovec.  Foto: Tomaž Primožič/FPA
Ladjo Neptune Kefalonia sta ob novi privez simbolično družno privezala predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel in minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.  Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > Ladjo Neptune Kefalonia sta ob novi privez danes simbolično družno privezala predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel in minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.

Čeprav avtomobilska industrija po svetu zdaj zaradi posledic epidemije komaj zajema sapo in to odseva tudi v manjšem pretovoru vozil v Kopru, v Luki poudarjajo, da novi privez ni samo nova pridobitev za avtomobilski terminal, ampak za celotno Luko. “S tem se sproščajo dodatna privezna mesta v Luki. Sicer pa se investicije ne delajo za jutri, ampak za pojutrišnjem., Avtomobilska industrija se bo tako ali drugače še razvijala. V Luki Koper se bodo investicije tako nadaljevale, saj brez razvoja ne more biti konkurenčna,” je poudaril Zadel in napovedal, da bodo začeli z gradnjo tretjega, bertoškega vhoda in s podaljšanjem prvega pomola.

Konkurenčnost avtomobilskega terminala krepi tudi šesta skupina tirov v zaledju tretjega bazena, ki je že nared, in gradnja garažne hiše, ki jo bodo končali marca prihodnje leto. Dodatne skladiščne površine za avtomobile so predvidene tudi v zaledju pristanišča na tako imenovani kaseti 5A. “Na ministrstvu se zavedamo, da je uspešno pristanišče tudi porok za razvoj slovenskega gospodarstva, zato si skupaj z Luko Koper prizadevamo, da bi v kratkem zaključili postopke pridobivanja celotnega zemljišča kasete 5A za širitev pristanišča. Sredstva za to so v državnem proračunu za letošnje leto tudi zagotovljena”, je poudaril minister Jernej Vrtovec.

Vrtovec: “Drugega tira ni mogoče ustaviti”

Minister je še dodal, da ima Slovenija izjemen logistični kapital, moramo pa ga kar najbolje izkoristiti. Logistična panoga potrebuje novo infrastrukturo. Drugega tira ni mogoče ustaviti, je danes poudaril Vrtovec. Od 2TDK pričakuje spoštovanje evropskih smernic na področju javnega naročanja: “Te smernice veljajo za obstoječe infrastrukturne projekte. Sprejete so bile, da se zagotavljajo multiplikativni učinki gradbeništva. V evropskih državah so smernice že leto dni del sistema javnega naročanja. V primeru drugega tira temu ni bilo tako. Ne bo pa, to zagotavljam, pomenilo zaostanka pri izgradnji drugega tira.”

Tega logisti, ki na drugi tir čakajo že več desetletij, ne verjamejo. Po nekaterih informacijah so pritiski na 2TDK, da razpis, ki poteka, in kjer so bili v drugi krog izbire uvrščena tudi turška in kitajska podjetja, razveljavi. Vrtovec je na vprašanje, ali namerava vlada kot skupščina družbe 2TDK zamenjati nadzornike, dejal, da za zdaj tega ni v načrtu.

Za privez ladij, dolgih tudi 240 metrov

Nova pridobitev v tretjem bazenu omogoča privez ladij, dolgih od 100 do 240 metrov, širokih pa do 36 metrov. Privez sestavljajo betonska dovozna rampa in pet privezno naslonskih odbojnikov. Konstrukcija sloni na pilotih, ki so jih zabili 22 metrov v globino morskega dna. Za investicijo so pridobili tudi evropska sredstva iz projekta CarEsmatic. V drugi fazi je na severni strani tega priveza predvidena postavitev pontona za plovila Slovenske vojske, ki so trenutno privezana v drugem bazenu.


Najbolj brano