Jernejev kanal: visoke položnice razburile domačine
Istra
10. 06. 2021, 06.00
, posodobljeno: 11. 06. 2021, 13.18
Javno podjetje Okolje Piran, upravljalec Jernejevega kanala, je na naslove več kot 200 lastnikov plovil, privezanih v kanalu, poslalo prvo položnico za plačilo tako imenovane vzdrževalnine. Poravnati jih morajo do 30. junija, s čemer pa si pravico do priveza kupijo zgolj za pol leta, do 31. decembra letos. Vsota za, denimo, osem metrov dolgo barko znaša 1200 evrov.
SEČA
> Višina vsote za zgolj sedemmesečni privez je domačine neprijetno presenetila. Približno 80 se jih je zato povezalo v skupino, ki v Okolju Piran in na občini išče razumnega sogovornika. Franco Ceroici, domačin s Seče, bi moral za svoje 12 metrov dolgo plovilo plačati 1700 evrov vzdrževalnine, prijatelj, ki ima osem metrov dolgo barko, in takšnih lastnikov je največ, pa 1200 evrov.
Največ je plovil, dolgih osem metrov
Pismo, s katerim pristojne prosijo za nekaj prilagajanja, je 80 uporabnikov Jernejevega kanala, stalnih prebivalcev občine Piran in prejemnikov omenjenih položnic, poslalo Okolju Piran, občini Piran, okoljskemu ministrstvu ter KS Lucija in KS Piran.
138.000
evrov potrebuje letno Okolje Piran za stroške upravljanja Jernejevega kanala
Moteče je, pravijo združeni uporabniki kanala, da je zaenkrat pravica do priveza v Jernejevem kanalu namenjena zgolj tistim, ki so imeli 30. oktobra 2020 ob zadnjem štetju Okolja Piran v kanalu privezano svoje plovilo. Kdor ga ni imel, razlogi so različni, se vanj ne sme več vrniti in velja za uzurpatorja.
1200
evrov stane privez osem metrov velike barke do konca leta
Omejitev, prav tako moteča, pa se nanaša na zapisano pravilo, da se bodo nekega dne, ko bo Jernejev kanal postal pravo komunalno pristanišče z legalnimi pomoli za privez, smeli privezati le lastniki plovil, dolgih do šest metrov. Izračuni kažejo, da bi domačini, ki imajo takšno barko, zasedli komaj kaj privezov. “Prav bi bilo, da bi preverili, koliko je med nami takšnih, ki se bomo lahko v bodočem krajevnem pristanišču sploh smeli privezati,” predlaga Franco Ceroici.
Cena za elitno lokacijo
V načrtih Okolja Piran je, da bo upravljanje in vzdrževanje kanala samozadostno. Izračunali so, da bi lahko od lastnikov bark, ki so bile 30. oktobra lani privezane v Jernejevem kanalu in so jih našteli 243, letno prejeli okoli 138.000 evrov.
Da se med domačini ne bo našlo dovolj primernih kandidatov za plačilo priveza in da vzdrževanja Jernejevega kanala ne bo samozadostno, Gašparja Gašparja Mišiča, direktorja Okolja Piran, ne skrbi. Potrjuje, da je cena na položnici, ki so jo prejeli lastniki plovil in jim omogoča legalni privez le do konca tega leta, pravilna.
“Stroške, ki jih bomo imeli z upravljanjem Jernejevega kanala, smo porazdelili na število uporabnikov, ki so bili 30. oktobra lani nelegalno privezani v Jernejevem kanalu, in to je cena, ki jo bodo morali plačati za legalni privez na tako elitni lokaciji znotraj Krajinskega parka Sečoveljske soline. Če se bodo odločili, da ne bodo plačali in bodo odpluli, nam bodo olajšali delo. Če pa bo v Jernejev kanal vplul kdo, ki tam ni bil 30. oktobra lani, ga bo moral zapustiti,” je odločen direktor Okolja Gašpar Gašpar Mišič.
Dopis desetim, naj zapustijo kanal
Doslej je dopis, naj zapustijo kanal, prejelo približno deset lastnikov plovil. Z Okoljem Piran pa je zadnje tedne v stik stopilo okoli 40 lastnikov plovil, ki bi radi imeli legalen privez v kanalu, dodaja direktor Okolja Piran.
Gašpar Gašpar Mišič se strinja, da bi lahko šli na roko lastnikom osem metrov dolgih bark, če le nimajo preglobokega ugreza, za kar pa morajo zeleno luč prižgati piranski občinski svetniki. Pravi še, da bo sledil zbor lastnikov plovil in tudi poziv vsem, ki se želijo prijaviti za privez v kanalu. Prednost bodo imeli stalni prebivalci občine Piran.