Odkrivanje Kopra z igro Lov na pravico

V Zavodu za mladino, kulturo in turizem Koper so pod okriljem projekta Digitalni sprehod skozi preteklost Kopra z digitalnimi vsebinami nadgradili voden ogled po Pretorski palači, pred Taverno pa postavili zaslon z animacijo o njenem zgodovinskem razvoju. Zasnovali so tudi aplikacijo z igro Lov na pravico ter doživetja Aktivni koraki Kopra, Okusi koprskega podeželja in Sanjsko doživetje v soju sveč.

Na novem zaslonu si lahko obiskovalci prek animacije ogledajo 
zgodovinski razvoj Taverne v treh različnih obdobjih. Foto: Tomaž Primožic/FPA
Na novem zaslonu si lahko obiskovalci prek animacije ogledajo zgodovinski razvoj Taverne v treh različnih obdobjih. Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Direktorica Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper Mojca Vojska meni, da bodo nove vsebine pripomogle k dvigu kakovosti turistične ponudbe, poleg tega bodo privabile zahtevnejše goste. “Tudi v Kopru namreč sledimo smernicam Slovenske turistične organizacije, ki si je za cilj zadala razvoj zelenega butičnega turizma s petzvezdičnimi doživetji,” pravi.

Na digitalni sprehod po Pretorski palači

Obiskovalcem mesta je poslej na voljo nekaj novosti, s katerimi si lahko popestrijo bivanje v Kopru in okolici. Med drugim so z digitalnimi vsebinami nadgradili voden ogled po Pretorski palači, kjer je z odčitavanjem QR kode na posameznih točkah v palači moč spoznati pomembne dogodke in ljudi, ki so zaznamovali tukajšnjo preteklost.

Zadovoljni s turistično sezono

Od januarja do septembra so v Kopru zabeležili 87.600 prihodov in 260.000 prenočitev. “Pričakujemo lahko, da se bomo do konca leta približali in celo dosegli rezultate iz leta 2019,” ocenjuje Ylenia Loredan iz Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper. Za razliko od lanskega leta je bilo letos v mestu in okolici več tujih kot domačih turistov. “Zadovoljni smo, ker je Koper letos prejel dve pomembni priznanji; okoljski znak Slovenia Green Gold in zmago v kategoriji večjih mest na tekmovanju Turistične zveze Slovenije Moja dežela lepa in gostoljubna. To pomeni, da smo na pravi poti,” je prepričana Loredanova.

Pred Taverno nasproti koprskega mandrača so postavili digitalni zaslon, ki obiskovalcem prek animacije predstavi zgodovinski razvoj objekta v treh različnih obdobjih (pred obnovo leta 1935, po obnovi in konec 20. stoletja), obenem pa predstavi tudi takratni utrip v mestu. Sočasno zaslon služi tudi kot interaktivni zemljevid s poglavitnimi zanimivostmi in znamenitostmi destinacije, kar lahko turistom pomaga in olajša načrtovanje ogledov in poti.

Mesto privlačno tudi za mlajše obiskovalce

Peter Žudič iz zavoda meni, da bo Koper z inovativnimi digitalnimi orodji privlačnejši tudi za mlajše obiskovalce. “Ena od teh je nova aplikacija Lov na pravico, ki obiskovalce na interaktiven način popelje na sprehod po mestu in na zanimivo spoznavanje mestnih skrivnosti in znamenitosti,” pravi. Zabavno igrico, ki se začne pri Levjih ustih pod volti Pretorske palače, so zasnovali po vzoru lova na zaklad. Igralci imajo na voljo določen čas, v katerem morajo rešiti vse uganke, pomagajo si lahko z namigi, na koncu pa jih pričaka tudi nagrada. Sicer pa so prisluhnili tudi potrebam športnih navdušencev in gurmanov. “Doživetja Aktivni koraki Kopra tako povezujejo aktivnost nordijske hoje s pristno kulinariko koprskega podeželja, produkt Okusi koprskega podeželja pa goste usmerja k izbranim ponudnikom zelenega podeželja, kjer lahko doživijo pravo kulinarično popotovanje,” pravi Andreja Čmaj Fakin iz zavoda.

111.000

evrov je vreden projekt Digitalni sprehod skozi preteklost Kopra

78.000

evrov sta zagotovila država in Evropski sklad za regionalni razvoj

Najprej na večerjo, nato vzpon na zvonik

Pod okriljem projekta, ki ga sofinancirata država in Evropski sklad za regionalni razvoj, so poskrbeli še za brezplačna spletna izobraževanja za turistične ponudnike in nov turistični produkt Sanjsko doživetje v soju sveč.

Na voljo je že od poletja in vključuje romantično večerjo na balkonu Pretorske palače (v hladnih mesecih bo v poročnem salonu) in obisk zvonika v soju lantern. V zavodu so zadovoljni, ker je bilo doživetje, ki se ga lahko udeležijo štiri osebe, vsak teden razprodano, odzivi ljudi pa so odlični.


Najbolj brano