Obudili ideje o povezavi hitre ceste od Jagodja do Šmarske ceste

Se bo Istra kdaj rešila pločevinastega oklepa, v katerem se znajde zlasti v poletnih mesecih? Medtem ko država načrtuje, da bo leta 2025 začela z gradnjo hitre ceste od Jagodja do Lucije, jo istrski župani te dni znova prosijo, naj iz Lucije ne ustvarja nepotrebnega gradbišča, temveč naj hitra cesta iz Jagodja poteka do odcepa za Padno in naprej do slovensko-hrvaške meje.

Šmarska cesta med Koprom in mejnim prehodom Dragonja je v 
poletnih mesecih preobremenjena s tranzitnim prometom.  Foto: Tomaž Primožic/FPA
Šmarska cesta med Koprom in mejnim prehodom Dragonja je v poletnih mesecih preobremenjena s tranzitnim prometom.  Foto: Tomaž Primožic/FPA

ISTRA > Z zadnjimi predlogi okolju in prebivalcem bolj prijaznih različic hitre ceste Jagodje-Lucija nameravajo istrski župani ta teden potrkati na vrata ministrstva za infrastrukturo in predlagati izpeljavo, za katero Istra navija že nekaj let.

Iz Jagodja do odcepa Padna

Namesto v Lucijo, eno najgosteje naseljenih stanovanjskih sosesk, kjer se sprememb, ki jih takšna gradnja prinaša, prebivalci odkrito bojijo, in naprej do meje s Hrvaško, bi se hitra cesta iz Izole oziroma Jagodja nadaljevala do Šmarske ceste in odcepa za Padno oziroma do bodoče hitre ceste Koper - Dragonja. Ob tem bi nastala nova trasa povezovalne ceste med občinama Piran in Izola, nekako od Lucije do Male Seve (na zemljevidu). S tem bi turistično razvito območje Pirana, Portoroža in Lucije približali avtocestni povezavi. Cesta bi potekala pretežno ob robu kmetijskih zemljišč, delno pa bi bila tudi v predoru.

Začetek del gradnje hitre ceste Jagodje - Lucija naj bi se začel v letu 2025, medtem ko je hitra cesta Koper - Dragonja načrtovana po letu 2022.

Bolj prijazne in po izračunih tudi cenejše različice trase nadaljevanja hitre ceste, ki bi imela manjši vpliv na okolje, je izdelal Janez Koželj, znani ljubljanski mestni urbanist. Predstavljena je bila piranskim občinskim svetnikom skupaj s projektno analizo najoptimalnejše in celostne rešitve za prometno povezavo med občinami slovenske Istre, za nekaj časa pa je pomotoma pristala tudi na spletnih straneh piranske občine.

Dolga brada različic tras

Povod za iskanje boljše rešitve trase hitre ceste Jagodje - Lucija je bil sklep piranskega občinskega sveta iz leta 2016, v katerem je gradnja te prometne povezave opredeljena kot neprimerna za priobalni prostor. Tedaj se je tudi pojavila alternativna trasa, ki sta jo izdelala dr. Livij Jakomin in mag. Igor Zajec ter je predvidela predor pod Kortami do doline Drnice in nato na Hrvaško, a ni dobila podpore v Ljubljani. Tedaj je minister Peter Gašperšič dajal prednost hitrejši izboljšavi prometnic od Bertokov čez Šmarje do mejnega prehoda Dragonja. A se vse skupaj ni premaknilo iz načrtov v predalih.

Lani septembra so istrski župani že glasno izpostavljali problematiko tranzitnega prometa proti Hrvaški ter nujo, da bi začela država čim prej graditi hitro cesto Koper - Dragonja. Dodali so tudi, da izgradnja ceste do Lucije brez sočasne izvedbe sodobne hitre ceste med Koprom in Dragonjo težav ne bi rešila, ampak bi prometni zamašek samo prestavila na drugo lokacijo.


Najbolj brano