Novi čoln lahko bolje rešuje tudi onesnaženja s plastiko

“V primeru večjega onesnaženja morja s plastičnimi odpadki, kot se je zgodilo maja lani, bomo zdaj lahko bolj učinkovito ukrepali,” eno od prednosti novega večnamenskega čolna izpostavlja direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec. Čoln, ki so ga izdelali v finski ladjedelnici, je priplul v Koper.

 Foto: Tomaž Primožič/FPA
Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > “Takoj po lanskem onesnaženju s plastiko smo ladjedelnici naročili, da potrebujemo tudi mrežo za prestrezanje plastike, s katero bi lahko onesnaženje zajezili že na morju. Mrežo in metodo zajemanja so razvili posebej za nas. Onesnaževanje s plastiko je vse bolj pereč problem, a dosedaj takšne opreme še niso poznali. Na našem čolnu je tako pionirska metoda: ista roka, ki zajema nafto, lahko zdaj s posebno mrežo zajema tudi odpadno plastiko,” pravi Jadran Klinec. Plovilo je tako namenjeno pobiranju naplavin in odpadkov ter ukrepanju ob naravnih in drugih nesrečah, predvsem v primeru onesnaženja z ogljikovodiki. Lahko pa pomaga tudi pri iskanju in reševanju ljudi ob neurjih.

Čoln je stal 1,8 milijona evrov, od tega je 700.000 evrov šlo iz unovčene bančne garancije za turško plovilo, ki ga je takrat pristojno ministrstvo za okolje kupilo pred sedmimi leti, a so ga pred prevzemom v Kopru zavrnili, ker je imelo nedopustne konstrukcijske napake.

Prvi vtisi, ki so jih naredili s finskim plovilom, pa so odlični, pravi Klinec: “Zdaj nas čaka še testiranje in usposabljanje, a komaj čakamo, da bomo začeli delati z njim.”

“Čoln je dolg 15 metrov in širok pet metrov. Ima 1,7 metra ugreza. Potovalna hitrost je 17 vozlov, največja ob naši testni plovbi je bila 22 vozlov,” našteva Arturo Steffe, vodja sektorja za varovanje obalnega morja. Plovilo pa spremlja še manjši podporni čoln. “Z njim si pomagamo, tako da ob večjih akcijah lahko sproti odvaža zbrane odpadke na kopno,” pravi Steffe.

V finski ladjedelnici Lamor so v 20 letih izdelali 369 podobnih plovil. Magnus Sederholm, predstavnik finske ladjedelnice, ob prevzemanju plovila v Kopru, poudarja, da ves čas gradnje tesno sodelujejo s kupcem: “Tako lahko izdelamo natanko takšno plovilo, kot ga potrebuje. Dobra komunikacija je ključna.” Za samo gradnjo so v ladjedelnici potrebovali devet mesecev. In na upravi za pomorstvo so se “naraščaja” v floti danes resnično razveselili. Njegova botra bo ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki ga bo krstila 7. marca na dan pomorstva.

Uprava za pomorstvo je tako zaključila prenovo flote in ima tako pet plovil. Bi pa potrebovali več zaposlenih, a ne smejo dodatno zaposlovati, zato razmišljajo o tem, da bi najemali pogodbene rezerviste.


Najbolj brano