Mine bodo Črno morje še dolgo ogrožale

“Prav ladjarji, agenti, brokerji ... bomo imeli veliko vlogo pri iskanju alternativnih virov za blago in surovine, ki bodo vsaj delno nadomestili izpad iz trgov Rusije in Ukrajine,” poudarja Borut Škabar, solastnik pomorske agencije Blumarine in častni konzul Turčije v Sloveniji.

V Društvu za pomorsko pravo o posledicah vojne v Ukrajini na 
svetovni pomorski trg.
V Društvu za pomorsko pravo o posledicah vojne v Ukrajini na svetovni pomorski trg. 

KOPER > O posledicah ruske agresije na svetovni pomorski trg so v četrtek govorili na okrogli mizi Društva za pomorsko pravo v Kopru.

Med pandemijo se je na področju pomorskih prevozov blaga zgodil zanimiv preobrat, ki si ga prej nihče ne bi upal napovedati niti v sanjah: del tovora se je po desetletjih začel s kontejnerskega prevoza vračati nazaj na ladje za generalni tovor. Ladijske voznine niso rekordno visoke samo za kontejnerske prevoze, ampak tudi za ladje proste plovbe. “Ko gre ladjarjem dobro, gre dobro tudi agentom, špediterjem ... vsem v pomorski verigi,” pravi Borut Škabar. In ravno ko so ladjarji in drugi členi v verigi pomorskega transporta vdihnili po pandemiji, ko so se razmere na trgu stabilizirale, se je zgodil ruski napad na Ukrajino in z njim stroge sankcije do Rusije. “Črno morje, ki je bilo ključno s svojimi pristanišči za blago za Daljni vzhod, je zdaj povečini blokirano: luke so onesposobljene, zavarovalnice so dvignile roke,” našteva. Razmere na tem območju se ne bodo umirile še dolgo potem, ko bo nastopilo premirje. Veliko nevarnost za plovbo bodo še dolgo predstavljale mine v morju. Treba bo plačevati izjemno visoke vojne in druge rizike za to območje. Sankcije do Rusije bodo ostale dlje časa. Kaj se bo zgodilo na tržišču, pa si seveda nihče ne upa napovedati.


Najbolj brano