Mercedesi v luko po enem tiru

Luka Koper je podpisala novo pogodbo z nemško korporacijo Daimler za pretovor avtomobilov prek koprskega pristanišča. Uspelo ji je na mednarodnem razpisu, s katerim je Daimler že tretjič iskal najbolj primerno pristanišče za povečanje izvoza svojih avtomobilov iz Evrope na Daljni vzhod.

Z mercedesi je Luka dobila tudi  direktno ladijsko povezavo  med Koprom in Azijo za prevoz vozil.   Foto: Luka Koper
Z mercedesi je Luka dobila tudi direktno ladijsko povezavo med Koprom in Azijo za prevoz vozil.  Foto: Luka Koper

KOPER > Sodelovanje med Luko Koper in nemško korporacijo se je začelo leta 2015. Posel ni bil pomemben le zaradi pridobitve ugledne avtomobilske znamke mercedes in zaradi občutnega povečanja količine vozil, ampak so takrat uvedli tudi prvo direktno ladijsko povezavo (ro-ro linije) med Koprom in Azijo za prevoz vozil.

“Daimler je sodelovanje z Luko Koper podaljšal na podlagi dosedanjega zadovoljstva s storitvami in specifičnimi izkušnjami pri pretovoru in skladiščenju tako občutljivega blaga, kot so avtomobili. V prihodnje bomo sodelovanje nadgradili tudi z dodatnimi storitvami, ki jih bomo izvajali med postankom vozil v pristanišču,” so povedali v Luki.

Lani so v Luki Koper pretovorili 754.000 vozil, kar koprsko pristanišče uvršča med največje avtomobilske terminale v Sredozemlju in Evropi. V prihodnjih letih bodo v zmogljivosti za skladiščenje avtomobilov vložili 40 milijonov evrov. Med večjimi naložbami bo garažna hiša s 6000 parkirnimi mesti, ki se že nekaj časa zatika zaradi neuspelih javnih naročil. Prav v teh dneh so na portalu javnih naročil objavili četrti razpis za izvajalca gradnje. Pred dnevi so podpisali pogodbo z Adriaingom za 6,4 milijona evrov za gradnjo priveza za avtomobilske ladje v tretjem bazenu. Kolektor CPG pa bo v kratkem za 3,2 milijona evrov začel graditi štiri nove, 700 metrov dolge tire v zaledju tretjega bazena, namenjene za pretovor avtomobilov. Za privez in tire je Luka pridobila 30 odstotkov evropskega denarja.

Daimlerjevi mercedesi iz tovarn na Madžarskem, namenjeni na ladje za Daljni vzhod, v Koper pridejo po železnici. Za sodelovanje z najpomembnejšimi avtomobilskimi multinacionalkami pa Luka čim prej potrebuje drugi tir, za katerega že plačuje takso na pretovor.


Najbolj brano