Izolsko marino kupil koprski Grafist

V tretje gre rado, pravi slovenski rek in v tretjem poskusu je bila uspešna tudi prodaja izolske marine, ki so jo prodajali prek posredne lastnice, pordenonske družbe Ema (nekdaj Altan Prefabbricati) v stečaju. Izhodiščno ceno 2,99 milijona je bil pripravljen plačati Ante Guberac iz koprskega podjetja Grafist, ki je zanimanje za izolsko marino vseskozi priznaval, a ga je motila prvotna cena.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

IZOLA > Pri prvem poskusu prodaje je namreč cena znašala 5,96 milijona evrov, za drugega so jo znižali na 4,85 milijona in za tretjega na 2,99 milijona evrov. Ceno in druge pogoje, danes so na ponudbe za nakup čakali do 12. ure pri pordenonskem notarju Gasparu Gerardiju, je določila stečajna upraviteljica Eme Maura Chiarot, upoštevala pa je tudi pričakovanja upnikov - italijanskih bank in zahteve pordenonskega sodišča.

Izolsko marino želi povezati s koprsko

Da se je Ante Guberac odločil za nakup, je bilo torej ključno dvakratno znižanje cene, čeprav sta bila morebitna kupca že pri prejšnji prodaji pripravljena plačati po 25.000 evrov za dokumentacijo o poslovanju marine, vendar zavezujoče ponudbe nista oddala.

“Čakali smo na pravo ceno in jo dočakali,” nam je danes povedal Guberac. Po tej logiki se vrednost izolske marine giblje med 7,5 milijona in osem milijonov evrov, saj bo Grafist moral poplačati tudi dolgove podjetja Marinvest, ki je gradilo marino in je v posredni lasti Eme (ta prek podjetja Universe Service obvladuje Marinvest in Porting, ki upravlja z marino); dolgovi znašajo 4,5 milijona do pet milijonov evrov, Marinvest jih sproti poravnava.

“Cilj je, da povežemo koprsko in izolsko marino in da slednja postane dobičkonosna, kot je koprska, ki pa je premajhna (ima približno 70 privezov, op. a.),” pojasnjuje Guberac odločitev za nakup. “Že pred desetimi leti sem napovedal, da bomo začeli vlagati v turizem in najprej smo kupili marino v Kopru.” Ne skriva niti, da si razvoj izolskega turističnega pristanišča predstavlja s širitvijo na območje nekdanjega Arga, ki ga prodaja Dutb. Kaj si tam zamišlja, pa ne razkriva, češ da je to odvisno tudi od izolske občine.

Grafistova ponudba edina veljavna

Da so tretji krog prodaje uspešno sklenili, je zadovoljen tudi Janez Starman, odvetnik Eme v Sloveniji. Čeprav je ponudbo za nakup oddala tudi ljubljanska družba ZR Invest z Boštjanom Kraljem na čelu (družba je prek hčerinskega podjetja PH Amfora nova lastnica piranske garažne hiše na Fornačah), Starman poudarja, da so dobili eno samo veljavno ponudbo, “ki je skladna z razpisnimi pogoji”. Po neuradnih informacijah naj bi bil ZR Invest za marino pripravljen plačati le 1,65 milijona evrov, kar je precej manj od izhodiščne cene. Varščina je znašala 250.000 evrov.

“Izolska marina ostaja v rokah lokalnega podjetnika, kar je za Izolo dobro z vidika delovnih mest in posla. Je pa pred novim lastnikom še veliko izzivov, ki jim bo, verjamem, kos,” meni Starman.


Komentar novinarja

Mirjana Cerin

Po marini bi se lahko širil na Argo

Pomembne stvari se običajno zgodijo v času poletnih počitnic in tako je bilo tudi s prodajo izolske marine, čeprav ne zato, da bi kdo izkoristil čas ležernosti in zmanjšane pozornosti. Tokrat se res ni bilo treba dogovarjati pod mizo. Prodajalo se je namreč premoženje italijanske družbe, ki je končala v stečaju, prodaja je potekala prek italijanskega sodišča, koordinirala jo je stečajna upraviteljica in upoštevala, da si želijo banke upnice čim prej poplačati svoje “vložke”. Ker ...

Preberi več

Najbolj brano